تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: زندگی دیجیتال

تاریخ ارسال: سه شنبه، 30 آذرماه 1389  

 

۱۰ پاتوق آنلاین وبگردان آمریکایی

 
 

شرکت تحقیقاتی نیلسن بررسی‌ جالبی انجام داده و 10 فعالیتی را که آمریکایی‌ها در اینترنت انجام می‌دهند و زمان بسیاری را صرف آنها می‌کنند فهرست کرده که در ادامه می‌خوانید. 

 
 

روزنامه فناوران اطلاعات، نسترن صائبی - کاربران اینترنتی آمریکایی همانند بسیاری از کاربران جهان، فعالیت‌های بسیاری را در فضای مجازی انجام می‌دهند. با دوستان و خانواده‌شان چت می‌کنند، به آنها ایمیل می‌زنند، وبگردی می‌کنند و به بازی‌های آنلاین می‌پردازند. بر همین اساس، شرکت تحقیقاتی نیلسن بررسی‌ جالبی انجام داده و 10 فعالیتی را که آمریکایی‌ها در اینترنت انجام می‌دهند و زمان بسیاری را صرف آنها می‌کنند فهرست کرده که در ادامه می‌خوانید.

شبکه‌های اجتماعی

آمریکایی‌ها 7/22 درصد از زمان آنلاین‌شان را در شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیس‌بوک و توییتر سپری می‌کنند. بنابه آماری که فیس‌بوک اعلام کرده، این شبکه اجتماعی تنها در ماه ژوئن امسال 127 میلیون بازدیدکننده داشته است. توییتر نیز وضعیت کمابیش یکسانی با فیس‌بوک دارد. آمار همچنین نشان می‌دهد زمانی که آمریکایی‌ها ژوئن امسال در شبکه‌های اجتماعی گذرانده‌اند، 43 درصد بیشتر از این بازه زمانی در سال 2009 بوده است.

بازی‌های آنلاین

بر اساس گزارش مرکز تحقیقاتی نیلسن، برای اولین بار بازی‌های آنلاین گوی اتلاف وقت در فضای مجازی را از ایمیل که وقت‌کش آنلاین شماره 2 بود، ربود. بنابر آمار آمریکایی‌ها در ماه ژوئن 407 میلیون ساعت را صرف بازی‌های آنلاین همانند World of Warcraft کرده‌اند. این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که محبوب‌ترین بازی‌های وبی مربوط به شرکت الکترونیک آرتز (EA) و بازی‌های آنلاین فیس‌بوک می‌شود.

ایمیل

با آنکه ایمیل تا سال گذشته، وقت‌‌کش‌‌ترین فعالیت آنلاین مردم آمریکا به شمار می‌رفت، آمار ماه ژوئن نشان می‌دهد که این فضای مجازی کم کم دارد طرفداران خود را از دست می‌دهد و در ماه مذکور فقط 3/8 درصد از زمان آنلاین آمریکایی‌ها در فضای ایمیل سپری شده است. با این اوصاف بر اساس گزارش نیلسن، ایمیل هنوز فعالیت وبی محبوب موبایل به دستان آمریکایی‌ است و در رتبه 3 فهرست قرار می‌گیرد.

پورتال‌های مشهور

پورتال‌هایی چون iGoogle، یاهو و AOL، 4/4 درصد از زمان آنلاین آمریکایی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که البته این میزان در ماه ژوئن سال گذشته 19 درصد بود.

این پورتال‌ها روزانه حجم وسیعی از اخبار، سرگرمی‌، ایمیل و اطلاعات کلی نظیر پیش‌بینی‌آب و هوا و برنامه زمانبندی نمایش فیلم در سالن‌های سینما را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

پیام فوری

دلیل نمی‌شود که با اوج گرفتن میزان کاربری پیامک، توییت کردن و تعاملات مجازی در شبکه‌های مجازی استفاده از پیام فوری یا چت کردن که قدمت بیشتری دارد، از رده خارج شود. این موضوع را آمار نیز به روشنی نشان می‌دهد. به گزارش نیلسن، آمریکایی‌ها 160 ساعت از ماه ژوئن امسال را صرف چت کردن و ارتباط با دوستان‌شان از طریق پیام‌های فوری کرده‌اند.

تصاویر ویدیویی و فیلم

امروزه کاربران در سایت‌های مختلف با انواع و اقسام تصاویر آنلاین مواجه شده و ترغیب می‌شوند تا برای چند ثانیه هم که شده آن را تماشا کنند. به ویژه اینکه در شبکه‌های اجتماعی نیز این تصاویر به اشتراک گذاشته می‌شوند. در ماه ژوئن امسال، آمریکایی‌ها 12 درصد از زمان آنلاین‌شان را صرف تماشای فیلم‌ و تصویر ویدیویی آنلاین کرده‌اند. سایت به اشتراک گذاری یوتیوب پنجمین برند آنلاین موفق در این زمینه است که تنها در ماه مذکور 4/98 میلیون نفر مخاطب داشته است.

جست‌وجوی اینترنتی

آمریکایی‌ها 138 ساعت از ماه ژوئن امسال (5/3 درصد از زمان آنلاین‌شان) را با سر زدن به سایت‌های مختلف گذرانده‌اند و برای این کار از موتورهای جست‌وجو استفاده کرده‌اند. بر اساس گزارش نیلسن، گوگل با 152 میلیون بازدیدکننده و یاهو با 132 میلیون مخاطب در ماه ژوئن به ترتیب محبوب‌ترین موتورهای جست‌وجو شناخته شده‌اند.

تحقیق و دانلود برنامه

تحقیقات نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها از سال گذشته تاکنون به طور ثابت 3/3 درصد از وقت خود در اینترنت را به دانلود نرم‌افزارهای مورد نیازشان پرداخته‌اند. بر این اساس نرم‌افزارهای شرکت‌هایی چون مایکروسافت، ادوبی و موزیلا بیشتر از نرم‌‌افزارهای شرکت‌های دیگر در اینترنت توسط کاربران اینترنت آمریکا دانلود شده‌اند.

سرگرمی‌های‌ چند عملکردی

سرگرمی‌های چند کاره اینترنتی وب‌سایت‌هایی هستند که شامل موارد سرگرم کننده و علاقه‌مندی‌های کاربران از به اشتراک‌گذاری عکس همانند PhotoBucket گرفته تا شایعات مربوط به افراد مشهور در سایت People.com می‌شود. البته ناگفته نماند که این سایت‌ها به تدریج محبوبیت‌شان را از دست می‌دهند، چنانچه 8/2 درصد زمان آنلاین آمریکایی‌ها در ماه ژوئن امسال صرف این سایت‌ها شده و این میزان نسبت به ژوئن سال گذشته 7 درصد کاهش یافته است.

حراجی‌ها

یکی دیگر از فعالیت‌های آنلاین وقت‌کش آمریکایی‌ها گشت‌وگذار در فضاها و وب‌سایت‌هایی است که حراجی‌های آنلاین راه می‌اندازند. تحقیقات نیلسن حاکی از آن است که آمریکایی‌ها 7/2 درصد از زمان آنلاین‌شان را در سایت‌های مزایده‌ای نظیر Craiglist و eBay سپری می‌کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed