تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: سه شنبه، 30 آذرماه 1389  

 

نگاهی به پرخطرترین دامنه‌های اینترنتی در سال ۲۰۱۰

 
 

در شرایطی که به نظر می‌رسد که هر ساله مرور وب به مساله‌ای خطرناک‌تر تبدیل می‌شود؛ شاید شناخت و آشنایی با پرخطرترین دامنه‌های جهان در سال 2010 جالب باشد.  

 
 

در شرایطی که به نظر می‌رسد که هر ساله مرور وب به مساله‌ای خطرناک‌تر تبدیل می‌شود؛ شاید شناخت و آشنایی با پرخطرترین دامنه‌های جهان در سال 2010 جالب باشد.

به گزارش ایسنا، میانگین کلی سایت‌های خطرناک از 5.8 درصد در سال 2009 به 6.2 درصد در سال 2010 رسیده است، در حالی که در سال‌های 2007 و 2008، صرفا حدود 4.1 درصد از وب سایت‌ها در رده قرمز (سایت‌هایی که باید از آن‌ها دوری کرد) و زرد (سایت‌هایی که باید در استفاده از آن‌ها احتیاط کرد) قرار داشتند.

طبق گزارش مرکز امداد و هماهنگی رایانه‌یی کشور (ماهر) که به نقل از شرکت امنیتی McAfee منتشر شده، با بررسی بیش از 27 میلیون دامنه فعال اینترنتی، پرخطرترین دامنه‌ها این گونه معرفی شده است:

پرخطرترین دامنه‌های سطح اول

پسوند .COM (تجاری یا Commercial) پرترافیک‌ترین دامنه سطح اول است؛ حدود 31.3 درصد از سایت‌های متعلق به این دامنه، در زمره سایت‌های پرخطر سال 2010 بوده و عنوان پرخطرترین دامنه سال 2010 را به این دامنه داده‌اند.

پیش‌تر، این عنوان به دامنه .CM (کامرون) تعلق داشت که در سال جاری به مکان چهارم دامنه‌های پرخطر تنزل یافته است.

در مقابل دامنه .INFO از مکان پنجم در سال 2009، به مکان دوم فهرست دامنه‌های پرخطر در سال 2010 حرکت کرده است.

اروپا، خاورمیانه و آفریقا، هفت دامنه در میان 20 دامنه پرخطر سال 2010 را به خود اختصاص داده‌اند. شش دامنه از این مجموعه نیز به بخش آسیا-اقیانوسیه تعلق دارد. این در حالی است که دامنه‌های عمومی مانند .NET، در مجموع پنج دامنه از 20 دامنه پرخطر سال 2010 را تشکیل داده‌اند.

در بررسی خطر و منطقه خطر، می‌توان چنین نتیجه گرفت که دامنه‌های عمومی و پشتیبانی شده، بیش‌ترین میانگین خطر را دارا هستند. میانگین خطر این دامنه‌ها (یعنی 7.9 درصد) از میانگین کلی بالاتر است. این در حالی است که دامنه‌های متعلق به آسیا و اقیانوسیه از میانگین 13 درصد در سال گذشته به میانگین 4.9 درصد در سال جاری رسیده‌اند.

اما دامنه .SG که متعلق به کشور سنگاپور است، از مکان دهم دامنه‌های پرخطر در سال گذشته، به مکان هشتاد و یکم تغییر جایگاه داده است. دامنه .VE متعلق به کشور ونزوئلا نیز از جایگاه بیست و یکم دامنه‌های پرخطر در سال 2009 به جایگاه هشتاد و هشتم در سال 2010 رسیده است. همچنین دامنه .PH متعلق به کشور فیلیپین نیز از مکان ششم این فهرست در سال 2009، به مکان بیست و پنجم در سال 2010 تغییر کرده است.

مراقب این دامنه‌ها باشید

در این گزارش، صرفا دامنه‌هایی مورد بررسی قرار گرفته اند که بیش از 2000 نمونه سایت فعال از آن دامنه در دسترس بوده‌اند. اما درصورتی که تمامی دامنه‌ها مورد بررسی قرار می‌گرفتند، احتمالا دو دامنه دیگر نیز در مجموعه پنج دامنه پرخطر جهان قرار می‌گرفتند:

SN. متعلق به کشور سنگال، حدود 33 درصد از سایت‌های متعلق به این دامنه در مجموعه سایت‌های پرخطر قرار دارند، بنابراین این دامنه در رده اول دامنه‌های پرخطر قرار می‌گیرد. این موضوع احتمالا به این علت است که برای ثبت این دامنه هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد.

هم‌چنین IO. حدود 11.5 درصد از سایت‌های متعلق به این دامنه جزو سایت‌های پرخطر هستند که باعث می‌شود این دامنه نیز در رده پنجم این فهرست قرار بگیرد.

اما امن‌ترین دامنه در سال 2009 یعنی GOV. (دولتی)، در سال جاری به رده بیست و سوم دامنه‌های پرخطر تغییر مکان داده است. تمامی سایت‌های پرخطر متعلق به این دامنه، در رده «قرمز» قرار دارند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed