تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: وب اجتماعی

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 25 آذرماه 1389  

 

فروش محصولات را با استفاده از رسانه‌های اجتماعی افزایش دهید

 
 

این روزها بیشتر شرکت‌ها می‌دانند که رسانه‌های اجتماعی ابزار تجاری مهمی محسوب می‌شوند، ‌اما پرسش مهم این است که چطور رسانه‌های اجتماعی را برای رسیدن به سود بیشتر بکار بگیریم؟ 

 
 

همکاران سیستم، ترجمه: علی شاکر - این روزها بیشتر شرکت‌ها می‌دانند که رسانه‌های اجتماعی ابزار تجاری مهمی محسوب می‌شوند، ‌اما پرسش مهم این است که چطور رسانه‌های اجتماعی را برای رسیدن به سود بیشتر بکار بگیریم؟

در نیویورک شرکت ADinfinitum کارگاه دو روزه‌ای با موضوع بکارگیری رسانه‌های اجتماعی در بازاریابی و روابط‌عمومی برگزار کرد که در اصل موضوع آن به فروش بیش‌تر و موثرتر محصول مربوط می‌شد.

سو تاگارت،‌ مدیر ارشد شرکت ADinfinitum که شرکت‌اش آژانسی پیشرو در حوزه سبک زندگی سالم است و برای شرکت‌هایی که به دنبال استفاده موثرتر از رسانه‌ هستند دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند، در این باره گفت: رسانه‌های اجتماعی فضای بسیار بهتری در اختیار متخصصان روابط عمومی می‌گذارند؛ چون همان مهارت‌های ارتباطی‌ که در کمپین‌های موفق روابط عمومی بکار گرفته می‌شود در رسانه‌های اجتماعی هم نقش بازی می‌کند؛ یعنی رسانه‌های اجتماعی هم می‌توانند سبب تعامل بهتر و مطرح کردن مطالب اقناعی‌ برای مخاطب خود باشند.

رئیس شرکت ADinfinitum که به‌طور معمول کمپین‌های آنان در حوزه‌هایی چون روابط‌عمومی با استقبال خوبی مواجه می‌شود، افزود: رسانه‌های اجتماعی- به‌ویژه فیس‌بوک و توییتر- می‌توانند در تهییج مخاطبان نسبت به یک محصول یا یک نشان تجاری بسیار موثر عمل کنند. سرعت و توانایی یک رسانه در مطرح کردن درست وقایع مربوط به یک شرکت و مشاجره‌ها و بحث‌ها راجع به یک محصول می‌تواند وسیله و بهانه‌ خوبی برای افزایش توجه مخاطب و فروش بیش‌تر باشد.

از طرف دیگر، وقتی شما مکان محدودی برای تبلیغ محصول خود دارید،‌ از زیاده‌گویی پرهیز کرده و در معرفی نشان تجاری یا محصول خود در اصلاح اهم و فی‌الاهم می‌کنید؛ چون شما برای نمونه در فضای توییتر تنها 140 کلمه می‌توانید بنویسید.

زمان استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای افزایش فروش،‌ از همان معیارهای مربوط به بازاریابی و فروش به صورت همیشگی استفاده می‌کنیم؛ یعنی ضمن توسعه استراتژی فروش، برای خروجی محصول خود و مشکلات احتمالی سر راه فروش برنامه‌‌ریزی می‌کنیم.

تاگارت البته بر نکته دیگری هم تاکید کرد و گفت: به دلیل اینکه در تمام طول هفته به طور 24 ساعته می‌توان از رسانه‌های اجتماعی استفاده کرد، شرکت‌ها گاهی یادشان می‌رود که رسانه‌های اجتماعی خود ابزاری برای بازاریابی‌اند و باید همزمان با برنامه‌های بازاریابی شرکت هماهنگ باشند و بکار گرفته شوند. خیلی مواقع پیش می‌آید که مجبور می‌شوید به پست‌ها،‌ آیتم‌های خبری یا ارائه محصولی جدید از سوی کمپانی، واکنش نشان دهید و این زمانی قابل مدیریت است که تیم ویژه‌ای را مامور این کار کنید.

استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای افزایش فروش محصول راهی موفقیت‌آمیز است،‌ زیرا مشتریان و کسانی که ما را در فضای رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند به ما اجازه داده‌اند که نشان تجاری که برای مثال آن‌ها می‌پوشند را تبلیغ کنیم و از نشان تجاری‌ای که استفاده می‌کنند در حوزه‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی آن‌ها بگوییم و به گونه‌ای به آن نشان تجاری و کسی که از آن استفاده می‌کند شخصیت دهیم. به عبارت دیگر، ما با بهره‌گیری از رسانه‌های اجتماعی و آگهی دادن به مشتریان نسبت به یک نشان تجاری، میزان فروش آن محصول یا نشان تجاری را افزایش می‌دهیم.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed