تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: مطالعات ارتباطی

تاریخ ارسال: یکشنبه، 21 آذرماه 1389  

 

معرفی کتاب: نظریه رسانه‌ها؛ جامعه‌شناسی ارتباطات

 
 

کتاب "نظریه رسانه‌ها؛ جامعه‌شناسی ارتباطات" تألیف نظام بهرامی کمیل با شمارگان 1500 نسخه در 327 صفحه از سوی انتشارات کویر منتشر شده است.  

 
 

خبرگزاری مهر- مؤلف کتاب "نظریه رسانه‌ها؛ جامعه‌شناسی ارتباطات" که با استفاده از رویکردی بین‌رشته‌ای به بررسی برخی موضوعات اساسی در حوزه رسانه‌‌های ارتباط جمعی پرداخته کتاب خود را در چهار بخش اصلی تدوین کرده است.

هدف بخش اول شناسایی پارادایمهای اصلی حوزه نظریه رسانه‌ها یا به طور کلی‌تر حوزه جامعه‌شناسی ارتباطات است. در این بخش ابتدا ذیل عنوان رویکردها، مقولاتی چون ارتباط‌گر، پیام، کانال ارتباطی، مخاطب، تأثیر و فرآیند ارتباط مورد بحث قرار گرفته و پس از ارائه مطالبی درباره سطح ایستا و سطح پویا، پارادایمهای ارتباطات نظیر توسعه تکنولوژی ارتباطی، توسعه اقتصادی، توسعه فرهنگی، استیلای تکنولوژی ارتباطی، استیلای اقتصادی، استیلای فرهنگی، دووجهی تکنولوژی، دووجهی اقتصادی و دووجهی فرهنگی بر شمرده شده‌اند. ویژگی پارادایمهای پیشنهادی این بخش رویکردی رسانه‌ای در تدوین آنهاست.

بخش دوم به موضوع بسیار مهم رابطه رسانه و سیاست اختصاص دارد و عنوان "قدرت و رسانه" را بر پیشانی دارد. نظریه‌ها و چهره‌های قدرت، ابعاد سه گانه قدرت، رویکردهای مدرنیستی و فرامدرنیستی به قدرت و نظریات مارکس، وبر، فوکو و پارسونز به قدرت از جمله مسایل طرح شده در این فصل محسوب می‌شوند. مؤلف در این بخش کوشیده است با استفاده از نظریه استیون لوکس درباره چهره‌های قدرت، الگوی مناسبی برای تحلیل رابطه رسانه‌ها با سیاست و قدرت ارائه دهد.

بخش سوم کتاب به "گفتمان فوکویی" و تفاوت آن با مفاهیم همخانواده مانند پارادایم، ایدئولوژی، هژمونی و فرهنگ اختصاص یافته و خود در سه فصل تدوین شده است که در فصل نخست انواع تحلیل گفتمان، در فصل دوم تحلیل گفتمان فوکویی و در فصل سوم تفاوت گفتمان با مفاهیم مشابه مورد بحث بررسی قرار گرفته‌اند.

در نهایت در فصل چهارم نیز اندیشه‌های ارتباطی سه نظریه‌پرداز معاصر یعنی مانوئل کاستلز، آنتونی گیدنز و زیگموند باومن با یکدیگر مقایسه شده‌اند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed