استفاده صاحبان مشاغل از امکانات اجتماعی وب به عنوان ابزاری برای تحقق اهداف کاری و تجاری روز به روز افزایش می یابد.
به گزارش فارس به نقل از آی دی جی، انتظار می رود این رویکرد در سال 2011 تشدید شود و پلتفورم های اجتماعی جدیدی به وجود آیند که خدمات گسترده ای را به صاحبان مشاغل ارائه دهند.
بر اساس بررسی های IDC در سال آینده صاحبان مشاغل کوچک و متوسط هم که تاکنون توجه چندانی به استفاده از امکانات اجتماعی اینترنت نداشته اند به استفاده از پتانسیل های شبکه های اجتماعی تخصصی روی خواهند آورد.
آنان تلاش خواهند کرد هر چه بیشتر در فضاهای آنلاین حضور پیدا کنند و ضمن معرفی قابلیت های خود توجه مشتریان را به توانمندی هایشان جلب کنند.
کارشناسان IDC عنوان enterprise 2.0 را برای این شبکه های اجتماعی تخصصی و حرفه ای انتخاب کرده اند. شبکه هایی که جستجو و یافتن افراد، بازاریابی، دسترسی به مجاری مختلف ارتباطی را ممکن می کنند.
IDC موفق ترین شرکت ها در زمینه استفاده از امکانات شبکه ای اجتماعی را مؤسسات بزرگی همچون مایکروسافت،اوراکل، SAP، آی بی ام، سیسکو و اچ پی معرفی کرده است.
همچنین پیش بینی شده که 30 درصد از بازیگران بازار نرم افزارهای شبکه ای و اجتماعی تا سال 2011 توسط شرکت های بزرگتر خریداری خواهند شد.