یوتیوب اعلام کرد 35 ساعت ویدیو در هر دقیقه به این سایت اشتراکگذاری ویدیو ارسال میشود که نسبت به آمار 24 ساعت در دقیقه در ماه مارس، افزایش یافته است.
به گزارش ایسنا، به گفته هانتر واک، مدیر مدیریت محصول در یوتیوب، شمار ویدیوهای ارسال شده به یوتیوب نسبت به دو سال گذشته بیش از دو برابر افزایش یافته است.
35 ساعت ویدیو در دقیقه به 54 هزار و 400 ساعت ویدیو در روز بالغ میشود یا اگر برنامههای 24 ساعته سه شبکه بزرگ آمریکایی در روز، هفته و سال در 60 سال گذشته در نظر گرفته شود، این شبکهها باز هم به اندازه محتوایی که هر 30 روز به یوتیوب ارسال میشود، برنامه پخش نمیکنند.
افزایش محدودیت زمانی ویدیوهای ارسالی از 10 به 15 دقیقه و افزایش ظرفیت فایل به دو گیگابایت از جمله عوامل رشد میزان ویدیوهای ارسال شده به یوتیوب برشمرده شده است. همچنین به گفته واک، ویدیوهای زیادی نیز از طریق تلفنهای همراه ارسال میشوند.
گوگل در سال 2006 یوتیوب را به مبلغ 1.65 میلیارد دلار خریداری کرد اما این شرکت اینترنتی با وجود محبوبیت جهانی این سایت، هنوز از سودآوری آن خبری نداده است.
این سایت به منظور جذب تبلیغاتکنندگان به تدریج در حال افزودن محتوایی مانند برنامههای تلویزیونی و فیلمها به مجموعه وسیع ویدیوهای غیرحرفهیی موجود در سایت است.