تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: حریم خصوصی

تاریخ ارسال: یکشنبه، 16 آبانماه 1389  

 

مستندات اتحادیه اروپا برای مقابله با نقض حریم‌شخصی در فیس‌بوک و گوگل

 
 

اتحادیه اروپا روز گذشته از تنظیم استانداردهای جدید برای حفظ حریم شخصی شهروندان کشورهای عضو این اتحادیه در برابر قانون‌شکنی‌های گوگل و فیس‌بوک خبر داد.  

 
 

اتحادیه اروپا روز گذشته از تنظیم استانداردهای جدید برای حفظ حریم شخصی شهروندان کشورهای عضو این اتحادیه در برابر قانون‌شکنی‌های گوگل و فیس‌بوک خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از وال استریت ژورنال،‌ هدف اصلی از این کار حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران در حین استفاده از سایت هایی مانند گوگل و فیس بوک اعلام شده است.

طی ماه های اخیر نقض حریم شخصی کاربران سرویس های وابسته به این دو سایت و افشای مکرر آنها باعث شده تا مقامات این اتحادیه درصدد یافتن راه هایی برای تندروی های شرکت های فناوری اروپایی باشند که بیشتر به افزایش سود تجاریشان فکر می کنند تا جلب رضایت کاربران و حفاظت از اطلاعات آنان.

گوگل و فیس بوک در سال 2010 بارها بدون کسب اجازه کاربران خود دست به جمع آوری اطلاعات شخصی و استفاده های غیرمجاز از آنها کردند که این مساله خشم کاربران را برانگیخته و اتحادیه اروپا را مجبور کرده برای مقابله با زیاده‌روی‌های آمریکایی ها به طور جدی وارد عمل شود.

البته این اتحادیه نگرانی های تجاری، سیاسی و امنیتی را هم در محدود کردن رقبای آمریکایی خود دخیل می داند.

در طرح اتحادیه اروپا که فعلاً رویکردی جامع به حفاظت از اطلاعات شخصی در اتحادیه اروپا نام گرفته،‌ پیشنهاد شده که فراموش شدن اطلاعات شخصی کاربران یک حق تلقی شود. بر این اساس کاربران باید حق داشته باشند از وب سایت ها بخواهند تا به طور دائم تمامی اطلاعات شخصی را که از هر کاربر ثبت کرده اند، پاک کنند. علاوه بر این اگر یک سایت یا شرکت اینترنتی بخواهد از اطلاعات شخصی کاربری استفاده کند، باید حتما رضایت کامل وی را جلب کرده و از وی اجازه بگیرد.

در این سند 20 صفحه ای همچنین از سیاست گذاری های فعلی شرکت های تجاری در حوزه حریم شخصی به شدت انتقاد شده است.

در سند یاد شده با مرور قانون مصوب سال 1995 اتحادیه اروپا در زمینه حفاظت از اطلاعات شخصی پیشنهاد شده که این قانون باید اصلاح و بازنگری شود تا بتواند نسل جدیدی از وب سایت های اینترنتی را هم که چالش های اساسی به وجود آورده اند، در بر بگیرد و بتواند از حریم شخصی کاربران آنها حفاظت کند. در بخشی از این سند آمده است:‌ راه های جمع آوری اطلاعات شخصی روز به روز جزئی تر و مفصل تر شده و کشف آنها هم روز به روز دشوارتر می شود.

به گفته، ویوین ردینگ، کمیسیونر اتحادیه اروپا حفاظت از اطلاعات شخصی یک حق مهم و اساسی است که نباید از آن غفلت کرد. وی از ضرورت حفظ این حق سخن گفته و تصریح کرده که باید قوانین شفاف و واضحی در این زمینه وضع شوند تا بتوان با چالش های موجود بر اساس قانون مقابله کرد. لذا در این قانون پیش بینی شده که کاربران بتوانند شرکت ها و وب سایت هایی که حریم شخصیشان را نقض می کنند تحت تعقیب قرار دهند و حتی مجازات های جنایی سنگین برای آنان در نظر گرفته شود.

البته این قوانین سختگیرانه موجب نگرانی صنعت آی سی تی اروپا و آمریکا و به خصوص شرکت های آگهی دهنده شده است. آنان معتقدند کسب رضایت کاربران برای نمایش آگهی در صفحات شخصی آنها یا در باکس ایمیل آنها کاری دشوار و غیر معقول است و گردش مالی آنها را به شدت با بحران مواجه می کند.

در حال حاضر نمایش آگهی به ازای ارائه سرویس های رایگان شبکه ای اجتماعی یا ایمیل به کاربران سالانه تنها در اروپا 69 میلیارد یورو (معادل 97 میلیارد دلار) درآمد به ارمغان می آورد و حال این نگرانی وجود دارد که درآمد مذکور با اعمال این قانون کاهش چشمگیری پیدا کند.

جان واسالو رئیس شعبه مایکروسافت در بروکسل هم در این مورد می گوید: هنوز زود است که در مورد اثرات این طرح صحبت کنیم. اما اگر اجرای آن بین حفظ حریم شخصی و حقوق شرکت های تجاری تعادلی ایجاد کند، ‌مطلوب خواهد بود.

به هر حال شکی وجود ندارد که 27 کشور عضو اتحادیه اروپا به هر دلیل بسیار بیشتر از آمریکا نگران حفظ حریم شخصی شهروندان خود هستند و تمایل به اعمال قوانین سختگیرانه تری در این زمینه دارند. اما در نهایت باید منتظر ماند و دید نتیجه این کشمکش طولانی چه خواهد بود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed