تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: وب‌سایت

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 12 آبانماه 1389  

 

تیم‌های رصدی در دادسراها سایت‌های دوست‌یابی را کنترل می‌کنند

 
 

سرپرست دادسرای جرائم رایانه‌ای با بیان اینکه تیم‌های رصدی در دادسراها سایت‌های دوست‌یابی را کنترل می‌کنند، گفت: قطعاً اجازه نخواهیم داد که افرادی در چارچوب سایت‌های دوست‌یابی، اختلاط بین دختر و پسر را ترویج دهند. 

 
 

باشگاه خبری فارس «توانا» - سرپرست دادسرای جرائم رایانه‌ای با بیان اینکه تیم‌های رصدی در دادسراها سایت‌های دوست‌یابی را کنترل می‌کنند، گفت: قطعاً اجازه نخواهیم داد که افرادی در چارچوب سایت‌های دوست‌یابی، اختلاط بین دختر و پسر را ترویج دهند.

رضا جعفری در خصوص خطرات و جرائم اینترنتی که جوانان را تهدید می‌کند، اظهار داشت: در فصل پائیز و زمستان گاز ماند قاتلی نامرئی باعث قتل بی‌سر و صدا و آرام بسیاری از هموطنان می‌شود این مثالی است که برای تقریب موضوع به ذهن به آن اشاره می‌کنم.

وی افزود: اکنون که ما با دشمنی نامرئی به نام اینترنت در خانه‌ها سر و کار داریم می‌توان گفت که متأسفانه در این زمینه خوب کار نکرده‌ایم البته کارهای مثبت انجام شده است اما هنوز نتوانسته‌ایم گام به گام با این معضل پیش برویم.

معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای جرائم رایانه‌ای گفت: در خانه‌ای که تلفن، ‌کامپیوتر و اینترنت وجود دارد، ‌همواره خطر گرایش جوانان نیز وجود خواهد داشت؛ جوان بنا به شرایط سنی‌اش کنجکاو است و انگیزه دارد به همین دلیل به دنبال مسائل جذاب می‌رود.

وی با بیان اینکه اینترنت ابزار مناسبی برای سرگرمی، تفریح و مطالعه است، ‌افزود: مشکل ما در این فضا عدم اطلاع و آشنایی والدین و بزرگترها از کامپیوتر و اینترنت است؛ همین مسئله باعث می‌شود که نظارتی بر فعالیت جوانان نباشد.

جعفری زمینه‌های انحرافی را در اینترنت فراوان دانست و تصریح کرد: هنگامی که مقتضی موجود و مانع مفقود شد، در واقع شرایط مهیا شده و فعل انجام می‌شود؛ صحنه‌ها نیز در ذهن جوان نقش می‌بندند؛ بعضی نیز پا را فراتر گذاشته و به دنبال این می‌روند که اطلاعات را به دیگران منتقل کنند.

وی ادامه داد: جوان 20 ساله‌ای را داشتیم که در زمینه سایت‌های مستهجن فعالیت می‌کرد و با وجود سن و سال کم کاملاً حرفه‌ای بود اما پدر و مادر وی معتقد بودند که فرزندشان بسیار آرام و پاک است در واقع پدر و مادر اطلاع ندارند که در گوشه‌ای از منزلشان چه می‌گذرد بنابراین اطلاع‌رسانی در این زمینه بسیار اهمیت دارد.

سرپرست دادسرای جرائم رایانه‌ای اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌های دیجیتال که اکنون باب شده بسیار مفید اما ناکافی است؛ صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رسانه‌ها باید روی این مسئله کار کنند و زمینه‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری آن را آموزش دهند.

وی اضافه کرد: باید برنامه‌هایی برای آموزش مردم اجرا شود و در کنارش معایب را مطرح کنند ما نیز ابزار کار ممنوعیت را اعمال می‌کنیم ولی در کنار این اقدامات، مجرمان نیز ابزار پیشرفت خودشان را فراهم می‌کنند و قانون همواره یک قدم عقب‌تر از مجرم است چراکه تا جرمی واقع نشود قانونی برای منع آن تصویب نمی‌شود و تا بخواهیم به آنجا برسیم زمان لازم است بنابراین اطلاع‌رسانی بسیار مهم است.

جعفری با بیان اینکه دشمن نامرئی در فضای اینترنت به جوانان رحم نمی‌کند، بیان داشت: اکنون جوانان و اعتقاداتشان در معرض هجمه‌های دشمن هستند؛ جوانان، مردم و مسئولان ‌همگی باید دست به دست هم دهند تا از این وضع دشوار بیرون برویم.

وی در خصوص سایت‌های دوستیابی و جوامع مجازی در فضای اینترنت گفت: باید بر چنین سایت‌هایی نظارت کرد؛ در بحث نظارت، کمیته تعیین مصادیق مجرمانه که زیر نظر دادستان کل کشور است و همچنین تیم‌های رصدی ما در دادسراها این سایت‌ها را کنترل می‌کنند.

معاون دادستان تهران خاطرنشان کرد: سایت‌های دوست‌یابی می‌توانند جوانب مثبت و منفی داشته باشند و از طرفی ما نمی‌توانیم مسئله‌ای را پیگیری کنیم مگر اینکه عنوان مجرمانه داشته باشد؛ برخورد، قانون و ابزار می‌خواهد.

وی با اشاره به اینکه نهادهای نظارتی باید به کمک مردم بیایند، افزود: باید دید که جوانب مثبت چنین سایت‌هایی بیشتر است یا جوانب منفی و اینکه آیا واقعا نفعی به حال جامعه دارند یا خیر. جعفری در ادامه بیان داشت: باید سایت‌هایی که دوست‌یابی را مطرح می‌کنند، نظارت کرد که واقعاً چه تعریفی از دوستی دارند؛ آن دوستی که عقل و بزرگان دینی گفته‌اند منظور نظرشان است یا به دنبال دوستی‌هایی هستند که مفاسد اجتماعی در پی دارد؛ ما نیز قطعاً اجازه نخواهیم داد که افرادی در چارچوب چنین سایت‌هایی، دوست‌یابی را باب کنند که اختلاط بین دختر و پسر رایج شود تا از این طریق به اهداف‌شان دست یابند.

وی افزود: باید چارچوب‌، ‌حدود، مقررات، شرح وظایف و اختیارات برای سایت‌های دوستی و دوست‌یابی تعریف شود و این سایت ها در یک قالب مشخص فعالیت کنند در غیر این صورت هر کسی به خودش اجازه می‌دهد که سایت یا وبلاگی بسازد و هر اقدامی را انجام دهد به این بهانه که قانون در این زمینه ساکت است، هرج و مرج ایجاد می‌شود بنابراین نهادهای نظارتی باید کنترل بیشتری داشته باشد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed