تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: نهادهای اجرایی

تاریخ ارسال: شنبه، 8 آبانماه 1389  

 

ابلاغ جدید دولت: آیین‌نامه ساماندهى و توسعه رسانه‌ها و فعالیت‌هاى فرهنگى دیجیتال

 
 

هیئت وزیران آیین‌نامه ساماندهى و توسعه رسانه‌ها و فعالیت‌هاى فرهنگى دیجیتال را که به موجب آن کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله دارندگان مجوزهای موضوع مواد (2) و (4) این آیین‌نامه مکلفند برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی، روابط عمومی و معرفی کالا یا خدمات برای فروش (از قبیل مشاوره، تهیه و انتشار محتوای تبلیغاتی)، مجوز فعالیت تبلیغاتی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کنند، تصویب کرد. 

 
 

پایگاه اطلاع رسانی دولت - هیئت وزیران آیین‌نامه ساماندهى و توسعه رسانه‌ها و فعالیت‌هاى فرهنگى دیجیتال را که به موجب آن کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله دارندگان مجوزهای موضوع مواد (2) و (4) این آیین‌نامه مکلفند برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی، روابط عمومی و معرفی کالا یا خدمات برای فروش (از قبیل مشاوره، تهیه و انتشار محتوای تبلیغاتی)، مجوز فعالیت تبلیغاتی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کنند، تصویب کرد.

هیئت‌وزیران بنا بر پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین‌نامه ساماندهی و توسعه رسانه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال را به تصویب رساند.

ایجاد و فعالیت هر واحد فرهنگی منوط به اخذ مجوز از وزارت ارشاد

بر اساس این مصوبه که در 24 ماده تنظیم شده است، ایجاد و فعالیت هر واحد فرهنگی دیجیتال و انتشار هر رسانه دیجیتال منوط به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و متخلفان بر اساس قانون تعطیل مؤسسات و واحدهای آموزشی و تحقیقاتی و فرهنگی که بدون اخذ مجوز قانونی دایرشده و می‌شود ـ مصوب1372ـ و سایر قوانین موضوعه مورد پیگرد قانونی قرار خواهندگرفت.

بر این اساس، همه اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله دارندگان مجوز از دستگاههای ذی ربط مندرج در این آیین‌نامه مکلفند برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی، روابط عمومی و معرفی کالا یا خدمات برای فروش (از قبیل مشاوره، تهیه و انتشار محتوای تبلیغاتی)، مجوز فعالیت تبلیغاتی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ یا به کانون‌های تبلیغاتی دارای مجوز معتبر از آن وزارتخانه مراجعه کنند و همچنین هرگونه فعالیت تجاری در زمینه تولید، تکثیر، توزیع و عرضه کالای شامل آثار دیداری و شنیداری به هر طریق از قبیل حامل‌های دیجیتال یا شبکه داده منوط به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

بر اساس این مصوبه، وزارت بازرگانی مکلف است با همکاری اتحادیه‌ها و مجامع صنفی ظرف سه ماه پس از ابلاغ این آیین‌نامه، صنوفی را که وفق ضوابط صنفی مجاز به عرضه تجاری هر یک از اشکال کالا و محصولات شامل آثار دیداری و شنیداری هستند به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتحادیه‌ها و مجامع صنفی مربوط اعلام کند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مکلف است؛ تقاضای صدور مجوز فعالیت تجاری در زمینه‌های یادشده را فقط از واحدهای صنفی دارنده جواز کسب صنوف مشخص‌شده توسط وزارت بازرگانی که به صورت کتبی از اتحادیه صنفی ذی‌ربط معرفی شده‌اند، دریافت کند.

بر اساس این آیین نامه، وزارت صنایع و معادن مکلف است صدور و یا تمدید جواز تأسیس و پروانه تولید در زمینه نرم‌افزارهای رسانه‌ای و رسانه‌پرداز و تولید یا تکثیر حامل‌های دیجیتال حاوی داده را منوط به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرده یا فعالیت‌های یادشده را از موضوع جواز تأسیس یا پروانه تولید مستثنی کند.

حمایت دستگاه های دولتی از تهیه محتوای فرهنگی دیجیتال

بر این اساس، کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلفند با رعایت قوانین موضوعه، احکام این آیین‌نامه و ضوابط و دستورالعمل‌های اجرایی آن و از محل اعتبارات مربوط، از تهیه و انتشار محتوای فرهنگی دیجیتال مربوط به حوزه وظایف قانونی خود که مروج فرهنگ اسلامی ـ ایرانی بوده و یا در ارتقای اطلاعات و آگاهی‌های عمومی یا دانش و مهارت‌های تخصصی مؤثر باشد، حمایت کنند.

بر اساس این آیین نامه، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور موظف است منابع لازم برای اعطای حمایت‌ها و تسهیلات موضوع این آیین‌نامه را در لوایح بودجه سنواتی پیش‌بینی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد، موظفند در چارچوب قوانین موضوعه، برای ایجاد بخش‌های ویژه رسانه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد همکاری لازم را با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عمل ‌آورند.

بر اساس این مصوبه، همچنین دولت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مکلف کرده است، هر شش ماه یک بار گزارشی از اجرای این آیین‌نامه و نتایج آن به هیئت وزیران ارایه کند. این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed