سایت خبری اجتماعی دیگ که زمانی یکی از جذابترین مقصدهای آنلاین بود، اعلام کرد که بیش از یک سوم کارمندانش را به منظور بازگشت به سودآوری، کاهش میدهد.
به گزارش ایسنا، مت ویلیامز که شش هفته قبل، سمت مدیر عاملی Digg.com را عهدهدار شد، اظهار کرد: این شرکت نوپای مستقر در سانفرانسیسکو، شمار کارمندانش را از 67 به 42 نفر کاهش میدهد.
کاربران دیگ که به "دیگرز" معروف هستند، خبرهایی را به این سایت ارسال میکنند و آیتمها بر اساس محوبیت یا علاقه، رتبهبندی میشوند. بسیاری از وبسایتهای خبری مطرح، لینکی را به سایت دیگ فراهم کردهاند که از خوانندگان میخواهند در صورت تمایل، خبر را به "دیگ" ارسال کنند.
ویلیامز در حالی عهدهدار هدایت دیگ شد که بهسازی این سایت در ماه اوت با واکنش منفی اعضا مواجه شده بود. وی در یک پست وبلاگ در ماه جاری برای ناراحت کردن کاربران دیگ عذرخواهی کرد و شماری از تغییرات نامطلوب را به وضعیت سابق بازگرداند.
بنا بر اظهارات مدیر عامل دیگ، این سایت در ماه سپتامبر 23 میلیون کاربر منحصر داشت؛ این کاهش هزینهها دو سال پس از اعلام طرح توسعه بزرگ از سوی دیگ صورت میگیرد که تحت آن، این شرکت قرار بود کارمندانش را به بیش از 150 نفر برساند.