تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: یکشنبه، 2 آبانماه 1389  

 

افشاگری جدید ویکی‌لیکس؛ موضع‌گیری دولت‌های امریکا و عراق

 
 

ویکی‌لیکس روز جمعه صدها هزار سند ارتش آمریکا را در وب‌سایت خود منتشر کرد که بنا به گزارش‌ها «حکایت از» کشته شدن ۶۶ هزار غیرنظامی در عراق و «گزارش‌های متعدد شکنجه به‌دست نیروی انتظامی عراق» دارند.  

 
 

ویکی‌لیکس روز جمعه صدها هزار سند ارتش آمریکا را در وب‌سایت خود منتشر کرد که بنا به گزارش‌ها «حکایت از» کشته شدن ۶۶ هزار غیرنظامی در عراق و «گزارش‌های متعدد شکنجه به‌دست نیروی انتظامی عراق» دارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این اسناد طبقه‌بندی شده هم‌چنین «نشان‌دهنده» آن است که نیروهای انتظامی عراق به شکنجه مخالفان اقدام کرده‌اند و نیروهای آمریکایی کوششی برای توقف این شکنجه‌ها انجام نداده‌اند.

به گزارش شبکه خبری «سی‌بی‌سی»، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، در واکنش به این اقدام ویکی‌لیکس آن را «به صریح‌ترین وجه» محکوم کرده و گفته ‌است که این عمل «جان نظامیان و غیرنظامیان آمریکایی و شرکای آمریکا را به خطر می‌اندازد.»

شبکه خبری الجزیره که در میان چند سازمان خبری است که این اسناد را زودتر از انتشار بر روی وب‌سایت ویکی‌لیکس از مدیران این سایت دریافت کرده می‌گوید که بر پایه این اسناد در میان سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ «تعداد ۶۶ هزار غیرنظامی در عراق جان باخته‌اند.»

به گفته الجزیره، «تعداد تلفات در عراق طی این سال‌ها ۲۸۵ هزار نفر بوده‌ که دست‌کم ۱۰۹ هزار مورد آن کشته شدن افراد است که دو سوم آن یعنی ۶۶ هزار نفر مربوط به غیرنظامیان می‌شود.»

به گزارش این شبکه خبری، گزارش‌های روزانه‌ای که در میان این اسناد منتشر شده «حاکی است» که نیروهای آمریکایی پی‌گیری‌های لازم را برای بررسی شواهد شکنجه ستیزه‌جویان عراقی به‌دست نیروهای انتظامی عراق انجام نداده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر حقوق بشر عراق روز شنبه در واکنش به انتشار اسناد توسط ویکی‌لیکس گفت این اسناد «چیز تعجب‌برانگیزی در بر نداشت.»

کامل الامین، سخنگوی این وزارتخانه، اظهار داشت: «آمار ۱۰۹ هزار قربانی به آماری که از سوی وزارت بهداشت عراق ارائه شده نزدیک است.»

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حالی که این اسناد اصل به نظر می‌آیند، منبع آنها هنوز به‌طور مستقل تأیید نشده و ویکی‌لیکس نیز از ارائه جزئیات در این مورد خودداری کرده‌ است.

مسئولان وب‌سایت ویکی‌لیکس اعلام کرده‌اند که قرار است روز شنبه در مورد انتشار این اسناد، در لندن یک نشست خبری برگزار کنند. تعداد صفحه‌های این اسناد که شامل گزارش‌های روزانه نظامیان آمریکا در عراق می‌شود ۴۰۰ هزار ذکر شده و انتشار آنها در حالی صورت می‌گیرد که پنتاگون نیز پیش از این اعلام کرده‌ بود که انتشار این اسناد «جان سربازان آمریکایی و شرکای نظامی آنها را به خطر می‌اندازد.»

آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، نیز روز جمعه نسبت به «خطرات انتشار این اسناد برای جان نظامیان و شهروندان» هشدار داد.

ویکی‌لیکس سازمانی غیرانتفاعی است که به انتشار مطالب حساسی که روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی و اجتماعی از مجاری رسمی قادر به انتشار آنها نیستند می‌پردازد و تأمین مالی آن از سوی فعالان حقوق بشر انجام می‌گیرد.

ویکی‌لیکس در ماه ژوئیه نیز بیش از ۷۷ هزار سند محرمانه طبقه‌بندی شده مربوط به سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ را تحت عنوان «گزارش‌های روزانه جنگ افغانستان» منتشر کرده ‌است.

اسناد منتشر شده ویکی‌لیکس بیشتر یگان‌های ارتش آمریکا را پوشش می‌دهد و بنا بر گزارش‌ها، وزارت دفاع آمریکا برای ارزیابی پیامدهای احتمالی افشای این اسناد محرمانه تعداد ۱۰۰ کارمند خود را به بررسی این پیامدها گماشته ‌است.

پنتاگون نیز اعلام کرده که در حال تحقیقات درباره منبع نشت این اطلاعات به بیرون است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed