تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شبکه‏های اجتماعی

تاریخ ارسال: شنبه، 1 آبانماه 1389  

 

افشای انتقال اطلاعات کاربران فیس‌بوک به تبلیغ‌کنندگان

 
 

بسیاری از برنامه‌های محبوب فیس‌ بوک از قوانین این شبکه اجتماعی تخطی کرده و اطلاعات شناسایی کننده درباره کاربران این سایت را به تبلیغ‌کنندگان و شرکت‌های ردیابی‌کننده منتقل می‌کنند.  

 
 

بسیاری از برنامه‌های محبوب فیس‌ بوک از قوانین این شبکه اجتماعی تخطی کرده و اطلاعات شناسایی کننده درباره کاربران این سایت را به تبلیغ‌کنندگان و شرکت‌های ردیابی‌کننده منتقل می‌کنند.

به گزارش ایسنا، یافته‌های بررسی انجام گرفته توسط وال استریت ژورنال نشان داده که این مساله دربرگیرنده ده‌ها میلیون کاربر برنامه‌های فیس بوک از جمله افرادی است که پروفایل‌هایشان را به‌صورت کاملا خصوصی تنظیم کرده‌اند.

طبق گزارش این روزنامه، این عمل قوانین فیس بوک را زیرپا گذاشته و مجددا پرسش‌هایی را درباره قابلیت این شبکه اجتماعی برای حفاظت از اطلاعات قابل شناسایی فعالیت‌های اعضایش مطرح می‌کند.

این برنامه‌ها دسترسی به نام‌ها و در برخی موارد نام‌های دوستان اعضای فیس بوک را برای شرکت‌های سازنده پایگاه داده در مورد افراد به منظور ردیابی آنلاین آنان، فراهم می‌کنند.

گفته شده تمامی 10 برنامه معروف در فیس بوک شناسه کاربری منحصر کاربران را به شرکت‌های دیگر منتقل می‌کنند و شامل بازی فارم ویل شرکت زینگا با 59 میلیون کاربر، تگزاس هولدم پوکر و فرونتیر ویل هستند.

بنا بر گزارش ژورنال، پس از این که این روزنامه شرکت فیس بوک را نسبت به انتقال اطلاعات شخصی توسط این برنامه‌ها مطلع کرد، برنامه‌های متعددی برای کاربران این شبکه اجتماعی غیرقابل دسترس شده‌اند.

فیس بوک انتقال اطلاعات درباره کاربران به شرکت‌های تبلیغات و داده را حتی درصورت توافق یک کاربر، ممنوع کرده است.

این سایت که با داشتن حدود نیم میلیارد کاربر، بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان به شمار می‌رود، همواره با شکایت‌هایی درباره حفظ حریم خصوصی روبه‌رو بوده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed