تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای مطبوعات

تاریخ ارسال: دوشنبه، 26 مهرماه 1389  

 

مرحله دوم پروژه «روزنامه رایگان من» در فرانسه

 
 

طبق این پروژه به جوانان بین 18 تا 24 سال، به مدت یک سال هفته‌ای یک بار یک نسخه از نشریه دلخواه آنان داده می‌شود. هزینه این پروژه طی سه سال 15 میلیون یورو خواهد بود که نیمی از آن توسط دولت و نیمی دیگر توسط ناشران تامین می‌شود.  

 
 

وزیر فرهنگ و ارتباطات فرانسه مرحله دوم پروژه "روزنامه رایگان من" را آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، این پروژه که در ماه اکتبر 2009 آغاز شد، بخشی از طرح کمک 600 میلیون یورویی دولت فرانسه به مطبوعات این کشور است.

طبق این پروژه به جوانان بین 18 تا 24 سال، به مدت یک سال هفته‌ای یک بار یک نسخه از نشریه دلخواه آنان داده می‌شود. هزینه این پروژه طی سه سال 15 میلیون یورو خواهد بود که نیمی از آن توسط دولت و نیمی دیگر توسط ناشران تامین می‌شود.

تاکنون 300 هزار نفر از افراد واجد شرایط این گروه سنی برای این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که فردریک میتراند - وزیر فرهنگ و ارتباطات فرانسه - آن را یک نتیجه فوق‌العاده توصیف کرده است، با این همه تنها 200 هزار تقاضا پذیرفته شده است.

مرحله دوم این برنامه شامل عرضه 220 هزار اشتراک از 62 روزنامه خواهد بود؛ هم‌چنین بر اساس نتایج بررسی سازمان پژوهشی Vision Critical، جوانان از مرحله نخست این پروژه راضی بوده و 85 درصد از مشترکان مورد نظرسنجی از 10 امتیاز، 9 یا ده امتیاز به این پروژه داده‌اند.

همچنین اعتماد نسبت به مطبوعات در میان این مشترکان افزایش یافته و از 14 به 24 درصد رسیده است. نیمی از این مشترکان اظهار کرده‌اند که اکنون روزنامه‌های دیگر را خریداری می‌کنند و 62 درصد نیز خواندن نسخه آنلاین نشریه خود را آغاز کرده‌اند.

بررسی سه ماهه از مطبوعات فرانسوی که در ژانویه 2009 منتشر شد و کمک 600 میلیون یورویی دولت را در پی داشت نشان داد که مطبوعات فرانسه با خوانندگی و سودآوری کمی روبرو بوده و هزینه های چاپ بالا، اتحادیه ها و یک سیستم انحصاری توزیع، مانع رشد آنها می شود.

مطبوعات فرانسه علاوه بر کمک 600 میلیون یورویی از 400 میلیون یورو مالیات کاسته شده نیز بهره‌مند شده‌اند. اما بر اساس گزارشی که به خواست دولت فرانسه تهیه شده، حجم عظیم کمک مالی که مطبوعات این کشور دریافت می‌کنند آن‌ها را در وضعیت تنفس مصنوعی دائمی قرار داده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed