نتایج بررسی جدید مرکز Robert Half Technology نشان داد، بخش اعظم سازمانها و شرکتهای آمریکایی دسترسی کارمندان خود به شبکههای اجتماعی نظیر فیسبوک و توئیتر را ممنوع کردهاند.
به گزارش همكاران سیستم طبق این بررسی، 54 درصد سازمانهای آمریکایی هماکنون دسترسی کارمندان به شبکههای اجتماعی را به طور کامل ممنوع کردهاند و 19 درصد آنها فقط به کارمندان خود اجازه میدهند که برای انجام فرآیند تجاری و کاری از این پایگاههای اینترنتی استفاده کنند.
بر اساس این تحقیق، تنها 10 درصد از شرکتها و سازمانهای آمریکا به کارمندان خود امکان میدهند که با هر هدفی در شبکههای اجتماعی حضور یابند و 16 درصد اجازه میدهند که کارمندان به صورت محدود برای انجام فعالیتهای شخصی وارد این سایتها شوند.
در این مطالعه بیش از 1400 مدیر اطلاعاتی سازمانهای آمریکایی که دستکم 100 کارمندان داشتند، حضور یافتند و بر این اساس، نتایج یاد شده مربوط به شرکتهای کوچک نمیشود.
بهبود وضعیت استفاده از شبکههای اجتماعی در محیط کار یکی از مشکلات عمدهای است که سازمانها هماکنون با آن مواجه شدهاند.
امروزه برخی سازمانها و شرکتها به روشهای محدودسازی دسترسی کارمندان برای استفاده از شبکههای اجتماعی روی آوردهاند.
در مقابل، برخی سازمانها بر اساس سلسله مراتب سازمانی سعی میکنند که میزان این محدودیتها را در درجههای مختلف تغییر دهند.