تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 14 مهرماه 1389  

 

تداوم بازنمایی تبعیض‌آمیز زنان در رسانه‌های آنلاین

 
 

یک پروژه پژوهشی که جنسیت افراد در اخبار و گزارشگری را بررسی می‌کند، مدعی شد زنان در پوشش رسانه‌ها نمود قابل توجهی نداشته و به درستی به تصویر کشیده نشده‌اند. 

 
 

یک پروژه پژوهشی که جنسیت افراد در اخبار و گزارشگری را بررسی می‌کند، مدعی شد زنان در پوشش رسانه‌ها نمود قابل توجهی نداشته و به درستی به تصویر کشیده نشده‌اند.

به گزارش ایسنا، این بررسی هم‌چنین روی دادن تبعیض جنسیتی در اخبار آنلاین را مطرح کرده که به اندازه مورد مشابه در رسانه‌های خبری سنتی، دلسردکننده است.

بررسی "چه کسی خبر می‌سازد" توسط پروژه "گلوبال مدیا مونیتورینگ" در 108 کشور انجام گرفته و بیش از هزار خروجی خبری، 17 هزار و 795 گزارش خبری و بیش از 38 هزار موضوع خبری را مورد مطالعه قرار داده است.

این پروژه که با هماهنگی انجمن جهانی ارتباطات مسیحی و بر یک مبنای زمانی پنج ساله انجام می‌شود، افزایش حضور گزارشگران زن در رسانه‌های سنتی در مقایسه با سال‌های قبل را نشان داده که از 28 درصد در زمان آغاز این بررسی در 15 سال قبل، به 37 درصد رشد کرده است.

اما آمار فعلی هیچ تغییری نسبت به سال 2005 نشان نمی‌دهد؛ مقایسه منابع رسانه‌یی با یکدیگر نشان می‌دهد که تلویزیون با 44 درصد دارای بالاترین درصد گزارشگران زن و روزنامه‌ها با 33 درصد، دارای کم‌ترین درصد هستند.

هم‌چنین بررسی جنسیت موضوعات خبری حاکیست که 24 درصد موضوعات خبری به زنان و در مقابل 76 درصد به مردان اختصاص دارد که موضوعات خبری زنان نسبت به سال 2005 سه درصد افزایش یافته است.

طبق یافته‌های این بررسی از رسانه سنتی و ژورنالیسم آنلاین، اخبار آنلاین قالبی است که در آن تبعیض جنسیتی نه تنها مشهودتر است بلکه حتی متمرکزتر از رسانه‌های خبری سنتی است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed