اوان ویلیامز، یکی از بنیانگذاران توییتر از مقام مدیرعاملی این شرکت کنارهگیری و جای خود را به یک گوگلی سابق داد.
به گزارش ایسنا، ویلیامز در وبلاگ این شرکت اعلام کرد که دیک کاستلو، مدیر عملیاتی توییتر، سمت مدیر عامل این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو را عهده دار می شود.
کاستلو که شرکت توزیع محتوای اینترنتی فیدبرنر وی در سال 2007 توسط گوگل خریداری شد از زمانی که سال گذشته به توییتر پیوست، در راس تلاشها برای درآمدزا کردن این سرویس میکرووبلاگ نویسی بوده است.
ویلیامز 38 ساله اعلام کرده که قصد دارد بر روی استراتژی ساخت محصول متمرکز شود. وی در سال 2008 از سوی هیات مدیره توییتر به عنوان مدیرعامل جایگزین جک دورسی شد تا بتواند به شکل موثرتری توییتر را توسعه دهد.
سرویس توییتر که به کاربران امکان می دهد پیامهای محدود به 140 کاراکتر یا کمتر به همدیگر ارسال کنند از زمان راهاندازی شدن در سال 2006 توسط جک دورسی و بیز استون، محبوبیت تصاعدی یافته است.
شمار کارمندان این شرکت از 20 نفر در دو سال قبل اکنون به 300 نفر رسیده و دورسی اکنون رییس هیات مدیره و استون مدیر خلاقیت است.
اقدام توییتر برای دومین تغییر مدیر عامل در تاریخ چهار ساله اش، نشاندهنده افزایش تلاش برای متحول کردن یک پدیده اینترنتی رایگان به یک کسب و کار درآمدزا است که می تواند توجیه کننده ارزش بالایی باشد که سرمایه گذاران به این شرکت بخشیدهاند.