تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: سخت‌افزار

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 14 مهرماه 1389  

 

چرا کامپیوترهای شخصی هنوز زنده‌اند؟

 
 

دوره کامپیوترهای شخصی نه تنها به سر نیامده بلکه زمان ما تازه آغاز راهی بوده که کامپیوترهای شخصی در آن کاربرد پیدا کرده‌اند. 

 
 

روزنامه‌ی دنیای اقتصاد، دریک مایر (مدیر شرکت AMD) - بسیاری از خبرگان جهان آی تی از مرگ کامپیوترهای شخصی صحبت می‌کنند. هر زمانی که یک محصول جدید کامپیوتری متولد می‌شود یا نرم‌افزاری تازه بازار را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد موضوع «پایان عصر کامپیوترهای شخصی» مرتبا تکرار می‌شود. یک لپ‌تاپ تازه، یک گوشی هوشمند پیشرفته، رایانه‌های لوحی متعدد، رایانش ابری و سیستم عامل‌های جدید همه و همه با شعارهای جدیدی مبنی بر ایجاد عصری جدید پا به میدان می‌گذارند.

نخبگان صنعت نیز از چنین گمانه‌زنی‌هایی دور نیستند. جان دوراک، سوم سپتامبر گفته بود: «بازار داغ کامپیوترهای شخصی کاملا از میان رفته است». او تاکید می‌کند: «کامپیوترهای شخصی به زودی در تعمیرگاه‌های کامپیوتر کاملا از بین می‌روند... این صنعت به زیر آب رفته است.» از نظر ماندگاری دوراک درست می‌گوید. با این حال او دو نکته کلیدی را فراموش کرده است: اول اینکه در همین لحظه میلیون‌ها نفر از مردم سراسر جهان صاحب کامپیوترهای شخصی شده‌اند یا آرزو دارند به زودی صاحب آن شوند. یا آن دسته از کسانی که هم‌اکنون یک کامپیوتر شخصی دارند مایل‌اند آن را به دو یا بیشتر افزایش دهند.

نکته دوم این است که ما هم‌اکنون در میان یک تغییر بزرگ تاریخی در زمینه استفاده از کامپیوتر هستیم. دوره‌ای کامپیوترها عمدتا ماشین‌های مبتنی بر دستورات متنی بودند و با دستورات عادی کاربران و عمدتا توسط میکروفن و کیبورد فعالیت می‌کردند حالا بسیاری از کامپیوترها حالتی پویا به خود گرفته‌اند و کنترل آنها به خارج از تصورات کشیده شده است. اجازه بدهید به چند آمار اشاره کنیم. به‌رغم ادامه بحران اقتصادی بازار کامپیوترهای شخصی در سال 2009 با رشد مواجه بود. بر اساس تحلیل‌های شرکت گارتنر امسال در این بازار بیش از 360 میلیون کامپیوتر شخصی به فروش رفته است و این به این معنا است که روزانه حدود 1 میلیون کامپیوتر شخصی در جهان به فروش می‌رود. همچنین شرکت تحقیقاتی IDC تخمین‌زده است که بازار کامپیوترهای شخصی تا سال 2015 به 630 میلیون دستگاه در سال خواهد رسید که این به معنای رشدی سالانه بیش از 12 درصد است. این آمارها واقعی است و نشان می‌دهد که این صنعت زنده است و این زنده بودن به دلیل نوآوری‌هایی است که شرکت‌ها بر اساس خواست مشتریان شان ارائه می‌دهند.

به عنوان مثال شرکت AMD به لطف بهره‌گیری از تکنولوژی APU توانسته ترکیبی از پردازش کامپیوتری و گرافیکی در یک چیپ را ارائه دهد موضوعی که یک نقطه عطف تکنولوژیک به شمار می‌آید. در حال حاظر کامپیوترهای شخصی توسط دو نوع چیپ CPU برای پردازش دستورات عادی و دستورات گرافیکی (فیلم و ویدئو ) هدایت می‌شوند. این تغییرات را باید با تولید گسترده محتوای مولتی‌مدیا و ویدئو در جهان متناسب ساخت. موضوعی که سیسکو اعتقاد دارد تا 90 درصد ترافیک اینترنت در جهان تا سال 2013 را در بر می‌گیرد. در حال حاضر در هر دقیقه 20 ساعت ویدئو روی یوتیوب آپلود می‌شود. در هر ثانیه 1000 عکس روی فیس بوک قرار می‌گیرد. پیش‌بینی می‌شود که کاربران کامپیوترهای شخصی هم اکنون 9 میلیارد فایل ویدئویی با کیفیت بالا روی سیستم‌هایشان ذخیره کرده‌اند و در صورتی که زیرساخت‌های ارتباطی فراهم شود بسیاری از آنها این فایل‌ها را برای یکدیگر ارسال خواهند کرد. همچنین گفته می‌شود که به زودی بازی‌های سه‌بعدی جهان کامپیوترهای شخصی را دگرگون
خواهد کرد. این همه معنایی تازه به کامپیوترهای شخصی خواهد بخشید. در واقع می‌توان گفت که دوره کامپیوترهای شخصی نه تنها به سر نیامده بلکه زمان ما تازه آغاز راهی بوده که کامپیوترهای شخصی در آن کاربرد پیدا کرده‌اند.

منبع: فوربس

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed