جدیدترین آمار منتشر شده از سوی اداره نظارت بر تیراژ مطبوعات در ایتالیا نشان میدهد مخاطبان نشریههای پولی رشد کردهاند، در حالی که روزنامههای رایگان تنزل داشتهاند.
به گزارش ایسنا، نشریه "لا گزتا دلو اسپورت" با متوسط چهار میلیون و 132 هزار خواننده، محبوبترین نشریه در ایتالیا باقی مانده است.
اما این نشریه ورزشی که شاهد رشد 3.4 درصدی خوانندگی در سه ماهه دوم سال 2010 بود، تنها روزنامهای نیست که خوانندگانش افزایش یافته است. بهعنوان مثال "لا رپوبلیکا" با سه میلیون و 269 هزار خواننده و رشد 1.9 درصدی خوانندگی، دومین جایگاه را حفظ کرد.
در حالی که "لا استمپا" با 12.7 درصد و رسیدن شمار خوانندگانش به یک میلیون و 908 هزار نفر، بزرگترین رشد را در میان چهار نشریه ملی ایتالیا داشت و "کوریره دلا سرا" تنها نشریهای بود که با کاهش 5.1 درصدی خوانندگان روبهرو شد اما با دو میلیون و 725 هزار خواننده، موفق شد جایگاه سوم را حفظ کند.
روزنامه رایگان "لگو" شاهد کاهش 9.4 درصدی خوانندگانش و رسیدن آنها از دو میلیون و 300 هزار نفر به یک میلیون و 998 هزار نفر بود و بهدنبال آن نشریههای رایگان "سیتی" با 8.8 درصد کاهش، "مترو" با 12.5 درصد کاهش و "ال پولیس" با 9.1 درصد کاهش قرار گرفتند.
با این همه نشریه "لگو" همچنان چهارمین روزنامه محبوب در ایتالیا پس از لا گزتا دلو اسپورت، کوریره دلا سرا و لا رپوبلیکا است.