تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شرکت‌های آی‌تی

تاریخ ارسال: سه شنبه، 6 مهرماه 1389  

 

سلطه‌ی اپل بر اخبار دنیای فن‌آوری

 
 

بررسی جدید با تایید نظر ناظران صنعت فن‌آوری نشان داد که اپل میزان بسیاری از توجه رسانه‌یی را در کنترل دارد.  

 
 

بررسی جدید با تایید نظر ناظران صنعت فن‌آوری نشان داد که اپل میزان بسیاری از توجه رسانه‌یی را در کنترل دارد.

به گزارش ایسنا، طبق یافته‌های بررسی یک ساله مرکز پژوهشی پیو از پوشش اخبار فن‌آوری، 15.1 درصد از مقالات فن‌آوری به‌طور اصلی درباره اپل، 11.4 درصد درباره گوگل و حدود سه درصد در مورد مایکروسافت بوده است.

امی میچل، معاون مدیر پروژه برتری در ژورنالیسم مرکز پیو با اشاره به انتظار برای دستگاه‌های جدید و روش بسیار عمومی اپل برای معرفی محصولاتش می‌گوید: «البته به این معنی نیست که مایکروسافت فاقد توجه افراد روابط عمومی است اما اپل در جلب توجه خبرنگاران به صورت خاصی موثر است».

نرم‌افزار اپل تنها در شمار اندکی از رایانه‌های جهان که حوزه تحت نفوذ مایکروسافت است، مورد استفاده است اما دستگاه‌های محبوب و مبتکرانه آی‌پاد و آیفون به اپل کمک کرده‌اند اوایل سال جاری ارزش بازارش را از مایکروسافت فراتر ببرد.

طبق بررسی پیو که به ارزیابی پوشش فن‌آوری از سوی 52 روزنامه، شبکه و وب سایت از ماه ژوئن 2009 تا ژوئن 2010 پرداخته، مدل جدید آیفون دومین خبر فن‌آوری مورد توجه بود که 6.4 درصد از کل پوشش‌ها را به خود اختصاص داد و عرضه آی‌پد چهارمین خبر فن‌آوری مورد توجه بود.

مایکروسافت در طول این مدت نسخه جدیدی از سیستم عامل ویندوز را منتشر کرد اما تنها یک درصد از پوشش خبری به این رویداد اختصاص یافت.

بزرگ‌ترین خبر فن‌آوری که بیش‌ترین پوشش را با 8.5 درصد به خود اختصاص داد، ارسال و دریافت پیامک به هنگام رانندگی بود.

بر اساس این گزارش، رسانه‌ها نگرش دوگانه‌ای درباره عصر دیجیتال دارند زیرا پیام فراگیر در پوشش خبری این است که فن‌آوری زندگی را ساده‌تر و پربارتر می‌کند اما دومین پیام این است که خطراتی برای حریم خصوصی و ایمنی کاربران وجود دارد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed