بررسی جدید با تایید نظر ناظران صنعت فنآوری نشان داد که اپل میزان بسیاری از توجه رسانهیی را در کنترل دارد.
به گزارش ایسنا، طبق یافتههای بررسی یک ساله مرکز پژوهشی پیو از پوشش اخبار فنآوری، 15.1 درصد از مقالات فنآوری بهطور اصلی درباره اپل، 11.4 درصد درباره گوگل و حدود سه درصد در مورد مایکروسافت بوده است.
امی میچل، معاون مدیر پروژه برتری در ژورنالیسم مرکز پیو با اشاره به انتظار برای دستگاههای جدید و روش بسیار عمومی اپل برای معرفی محصولاتش میگوید: «البته به این معنی نیست که مایکروسافت فاقد توجه افراد روابط عمومی است اما اپل در جلب توجه خبرنگاران به صورت خاصی موثر است».
نرمافزار اپل تنها در شمار اندکی از رایانههای جهان که حوزه تحت نفوذ مایکروسافت است، مورد استفاده است اما دستگاههای محبوب و مبتکرانه آیپاد و آیفون به اپل کمک کردهاند اوایل سال جاری ارزش بازارش را از مایکروسافت فراتر ببرد.
طبق بررسی پیو که به ارزیابی پوشش فنآوری از سوی 52 روزنامه، شبکه و وب سایت از ماه ژوئن 2009 تا ژوئن 2010 پرداخته، مدل جدید آیفون دومین خبر فنآوری مورد توجه بود که 6.4 درصد از کل پوششها را به خود اختصاص داد و عرضه آیپد چهارمین خبر فنآوری مورد توجه بود.
مایکروسافت در طول این مدت نسخه جدیدی از سیستم عامل ویندوز را منتشر کرد اما تنها یک درصد از پوشش خبری به این رویداد اختصاص یافت.
بزرگترین خبر فنآوری که بیشترین پوشش را با 8.5 درصد به خود اختصاص داد، ارسال و دریافت پیامک به هنگام رانندگی بود.
بر اساس این گزارش، رسانهها نگرش دوگانهای درباره عصر دیجیتال دارند زیرا پیام فراگیر در پوشش خبری این است که فنآوری زندگی را سادهتر و پربارتر میکند اما دومین پیام این است که خطراتی برای حریم خصوصی و ایمنی کاربران وجود دارد.