تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شبکه‏های اجتماعی

تاریخ ارسال: دوشنبه، 5 مهرماه 1389  

 

رشد سریع کاربران آسیایی شبکه‌های اجتماعی

 
 

آسیایی‌ها راه خود را به‌سوی رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و وبلاگ‌های اینترنتی که معمولا تحت تسلط غربی‌ها بوده‌اند، باز کرده و موجب شده‌اند، مهره‌های بزرگ تغییر موضع داده و به این موضوع توجه کنند.  

 
 

آسیایی‌ها راه خود را به‌سوی رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و وبلاگ‌های اینترنتی که معمولا تحت تسلط غربی‌ها بوده‌اند، باز کرده و موجب شده‌اند، مهره‌های بزرگ تغییر موضع داده و به این موضوع توجه کنند.

به گزارش ایسنا، با بیش از 220 میلیون وبلاگ‌نویس در چین و عضویت داشتن سه سنگاپوری از بین هر پنج نفر در این کشور در فیس‌بوک، آسیا به فرصت تجاری عظیمی برای تبلیغات آنلاین تبدیل شده است.

به گفته مدیر آسیا اقیانوسیه تیم رسانه اجتماعی Ogilvy Public Relations، کاربران منطقه‌ای با سرعت بیش‌تری نسبت به سایر نقاط جهان به رسانه‌های اجتماعی می‌پیوندند.

فیس بوک ماه جاری یک دفتر فروش آسیایی را در سنگاپور باز کرد تا بهتر بتواند تبلیغات را برای شرکت‌هایی بفروشد که قصد دارند مصرف‌کنندگان این منطقه را مخاطب قرار دهند.

به گفته مدیر بازرگانی فیس بوک برای مناطق خارج از آمریکای شمالی، آسیا در میان بازارهای جغرافیایی این شرکت با وجود محدودیت‌های دسترسی در چین، دارای سرعت رشد بالایی است و شمار رو به رشد از آسیایی‌هایی که به اینترنت متصل می‌شوند، عامل مهمی در علاقه این منطقه برای رسانه اجتماعی است.

بر اساس گزارش شرکت پژوهشی نیلسن آنلاین که در ماه ژوییه انتشار یافت، نرخ به‌کارگیری رسانه اجتماعی در آسیا از کشورهای غربی پیشی گرفته است.

چین تا پایان ماه دسامبر 2009 حدود 221 میلیون وبلاگ‌نویس داشت که دو برابر شمار وبلاگ‌نویسان در آمریکا است.

رتبه‌بندی فیس بوک از بازارهای برتر نشان می‌دهد که اندونزی پس از آمریکا و انگلیس در شمار مشترکان ماهانه فعال در رتبه سوم قرار دارد و در آستانه رسیدن به رتبه دوم در چند ماه آینده است.

البته فیس بوک از دادن آمار منطقه‌ای یا کشوری خودداری کرده و تنها به اعلام داشتن بیش از 500 میلیون مشترک در سراسر جهان اکتفا کرده است.

بنا بر ارزیابی شرکت پژوهشی "اینساید نت ورک"، کاربران ماهانه فعال فیس بوک در آسیا اقیانوسیه به 117 میلیون نفر یا بیش از 20 درصد آمار جهانی می‌رسد.

طبق آمار شرکت پژوهشی اینترنتی Semiocast، آسیایی‌ها در ماه ژوئن امسال با پشت سر گذاشتن آمریکا بیش‌ترین پیام را در سرویس میکرووبلاگ‌نویسی توییتر ارسال کردند.

کاربران توییتر در آسیا که بیش‌تر از ژاپن، اندونزی و کره جنوبی هستند، 37 درصد از پیام‌های توییت را در زمان بررسی Semiocast طی مدت 24 ساعت به خود اختصاص دادند، در حالی که پیام‌های توییت ارسال شده در آمریکا اکنون تنها 25 درصد از پیام‌های این سرویس را تشکیل می‌دهند.

کاربران آسیا اقیانوسیه هم‌چنین محتوای رسانه اجتماعی را به حدی ایجاد می‌کنند که تقریبا در هیچ کجای جهان مشاهده نشده است.

طبق آمار شرکت پژوهشی فارستر، کاربران چینی، کره جنوبی، ژاپنی و استرالیایی ویدیو، آهنگ و محتوای متنی برای رسانه اجتماعی را به میزان بسیار بالاتری نسبت به آمریکایی‌ها در سال گذشته تولید کردند.

با وجود ممنوعیت چین بر فیس بوک و توییتر، این کشور هم‌چنان دارنده بزرگ‌ترین شمار کاربران رسانه اجتماعی به لطف جایگزین‌های بومی طراحی شده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed