بر اساس یک پژوهش جدید، رسانه اجتماعی اکنون به عنوان یک ابزار کاری استاندارد برای خبرنگاران در انگلیس، فرانسه و آلمان مورد استفاده قرار میگیرد.
به گزارش ایسنا، بر اساس یافتههای بررسی ژورنالیسم اجتماعی Cision و دانشگاه ساندرلند، بیش از 80 درصد از خبرنگاران مورد بررسی در این کشورها از رسانه اجتماعی برای منبع و ترویج کار خود استفاده میکنند.
بنا بر این بررسی که برروی 549 خبرنگار انجام گرفته، 74 درصد خبرنگاران در انگلیس رسانه اجتماعی را ابزار کاری مهم یا تا اندازهای مهم میدانند که نسبت به 50 درصد در فرانسه یا آلمان بیشتر است.
با وجود مجموعه گسترده سایتهای رسانه اجتماعی، در آلمان و فرانسه توییتر، LinkedIn و فیسبوک بیشترین ابزارهای رسانه اجتماعی مورد استفاده در میان خبرنگاران مورد بررسی بودند. اما تحقیقات نشان داده که ابزارهای رسانه اجتماعی جایگزین مهارتهای سنتی نمیشوند بلکه همراه با آنها مورد استفاده قرار میگیرند.
نزدیک به 70 درصد خبرنگاران مورد بررسی عنوان کردهاند که همچنان از بیانیههای مطبوعاتی، روابط عمومیها و وب سایتهای شرکتها برای بررسی حقیقت و یافتن اخبار همانند سه سال گذشته استفاده میکنند.
پیامها، تماسها، روابط عمومیها، سایتهای شرکتها و پژوهش بهعنوان متداولترین روش برای بررسی گزارشها عنوان شدهاند و بیش از 60 درصد پاسخدهندگان اظهار کردهاند که هرگز از توییتر، سایتهای بازبینی یا عکسها و ویدیوهای آنلاین برای بررسی حقیقت استفاده نمیکنند.
در مقابل بیش از 60 درصد از خبرنگاران مورد بررسی اظهار کردهاند که اغلب، بیشتر مواقع یا همواره (تقریبا 20 درصد) از ویکی پدیا برای این هدف استفاده کردهاند.