تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: جمعه، 26 شهریورماه 1389  

 

افزایش زمان سپری شده برای خواندن اخبار

 
 

بر اساس یک بررسی جدید، آمریکایی‌ها نسبت به یک دهه گذشته زمان بیش‌تری را برروی خبر صرف کرده و از اخبار آنلاین در کنار رسانه‌های سنتی مانند روزنامه‌ها، رادیو و تلویزیون استفاده می‌کنند.  

 
 

بر اساس یک بررسی جدید، آمریکایی‌ها نسبت به یک دهه گذشته زمان بیش‌تری را برروی خبر صرف کرده و از اخبار آنلاین در کنار رسانه‌های سنتی مانند روزنامه‌ها، رادیو و تلویزیون استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، طبق یافته‌های این بررسی که توسط مرکز پژوهشی پیو انجام گرفته، آمریکایی‌ها همانند سال 2000 به طور متوسط 57 دقیقه زمان برای دریافت اخبار از روزنامه‌های مکتوب، رادیو و تلویزیون صرف می‌کنند.

اما اکنون 13 دقیقه اضافی برای دریافت اخبار آنلاین صرف می‌کنند که کل زمان صرف شده آن‌ها برای اخبار را به 70 دقیقه می‌رساند.

به طور مختصر در عوض جایگزین کردن پلت‌فرم‌های خبری سنتی، آمریکایی‌ها به طور روزافزون فن‌آوری‌های جدید را در عادت‌های دریافت خبر خود اضافه می‌کنند.

طبق گزارش پیو، مجموع زمان دریافت خبر شامل آمریکایی‌هایی که برروی تلفن‌های همراه خبر دریافت می‌کنند، نمی‌شود بنابراین متوسط میزان زمان صرف شده برای دریافت خبر از 70 دقیقه فراتر می‌رود.

بنابر این بررسی، 83 درصد از آمریکایی‌ها خبر را به صورت روزانه به یکی از اشکال دریافت می‌کنند، در حالی که 17 درصد به هیچ وجه مصرف‌کننده خبر نیستند.

36 درصد از سه هزار و شش بزرگ‌سال مورد نظرسنجی پیو اظهار کرده‌اند، اخبار را از منابع دیجیتال و سنتی دریافت می‌کنند، در حالی که 39 درصد تنها به منابع سنتی متکی هستند.

تنها 9 درصد از افراد مورد بررسی اظهار کرده‌اند که هیچ خبری را از اینترنت و دستگاه‌های قابل حمل دریافت نکرده و از منابع سنتی نیز استفاده نمی‌کنند.

26 درصد نیز عنوان کرده‌اند روز قبل از نظرسنجی یک روزنامه مکتوب خوانده‌اند که کم‌تر از 30 درصد در سال گذشته و 38 درصد در سال 2006 است.

از سوی دیگر روزنامه‌خوانی آنلاین نیز رشد می‌کند و 17 درصد این افراد یک روز قبل از این نظرسنجی، از یک وب سایت روزنامه بازدید کرده‌اند که نسبت به 13 درصد در سال 2008 و 9 درصد در سال 2006 افزایش یافته است.

این بررسی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها از موتورهای جست‌وجو برای ردگیری اخبار درباره موضوعات مورد علاقه‌شان استفاده می‌کنند؛ 33 درصد اظهار کرده‌اند برای یافتن اخبار به طور مرتب از موتورهای جست‌وجو استفاده می‌کنند که بیش‌تر از 19 درصد در سال 2008 است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed