تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: جمعه، 26 شهریورماه 1389  

 

اینترنت باید آزاد باشد / اینترنت فقط ۲۰ درصد جمعیت جهان را جذب کرده است

 
 

بنیانگذار بزرگترین شبکه جهانی اینترنت در کنفرانس نوکیا با بیان اینکه سیاست یکی از زمینه هایی است که آزادی اطلاعات و سرعت اینترنت را در کشورهای مختلفی با خطر مواجه کرده است گفت: دسترسی به اینترنت نباید برای هیچ انسانی از محدودیت برخوردار باشد. 

 
 

بنیانگذار بزرگترین شبکه جهانی اینترنت در کنفرانس نوکیا با بیان اینکه سیاست یکی از زمینه هایی است که آزادی اطلاعات و سرعت اینترنت را در کشورهای مختلفی با خطر مواجه کرده است گفت: دسترسی به اینترنت نباید برای هیچ انسانی از محدودیت برخوردار باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "سر تیم-برنرز- لی" مخترع اینترنت می گوید اپراتورهای تلفن همراه و شرکتهای خدمات اینترنتی نباید از توانایی محدود کردن دسترسی به شبکه اینترنت و ایجاد شرایطی که در آن کاربران توانایی اتصال به سایتهای خاصی را نخواهند داشت، برخوردار باشند.

وی همچنین اظهار داشت تولید تلفنهای همراه کم هزینه بااتصال به شبکه اینترنت شرایطی ایده آل است که برای اطمینان از اتصال 80 درصد افرادی که تا کنون به اینترنت دسترسی نداشته اند و امکان بهره بردن آنها از اطلاعات این شبکه ضروری است.

برنرز لی معتقد است نگرانی هایی که درباره حریم شخصی و به اشتراک گذاشتن اطلاعات خصوصی افراد وجود دارد به این معنی است که صنایع و بازارها باید توانایی خود را در تقسیم بندی اطلاعات مربوط به هر فرد از قبیل اطلاعات آدرس و تلفن همراه بهبود بخشند.

برنرز لی در کنفرانس جهان نوکیا گفت: بیشتر ما باور داریم زمانی که به یک آدرس اینترنتی یا نام دامنه مراجعه می کنیم تا به صفحه ای دسترسی پیدا کنیم، باید بتوانیم به هر اطلاعات و صفحه ای دسترسی داشته باشیم زیرا این طبیعت اینترنت است اما بسیاری از شرکتهای خدمات اینترنتی این توانایی را با محدودیت مواجه می کنند.

مخترع شبکه جهانی اصرار دارد که برابری همه وب سایتها به منظور انتقال اطلاعات در هر زمینه ای بسیار ضروری است. به گفته وی سیاست یکی از زمینه هایی است که آزادی اطلاعات و سرعت اینترنت را در کشورهای مختلفی با خطر مواجه کرده است.

برنرز لی اتصال تلفنهای همراه به اینترنت را یکی از شیوه های کلیدی در اتصال تعداد بیشتری از انسانهای زمین به اینترنت می داند. به گفته وی اینترنت در حال حاضر 20 درصد از جمعیت کل جهان را به سوی خود جذب کرده است و 80 درصد از این جمعیت تنها به تلفن همراه دسترسی دارند. این شکاف همان دلیلی بوده است که وی بر اساس آن بنیاد شبکه را راه اندازی کرده تا از کاربردی بودن اینترنت در حفظ سلامت انسانهای جهان استفاده کند.

وی از اپراتورهای تلفن همراه درخواست کرد امکان استفاده از اتصالهای اینترنتی کم هزینه را برای کشورهای در حال توسعه فراهم آورند تا انسانها بتوانند ساده تر از اینترنت استفاده کنند.

برنرز لی می گوید: اگر سیگنالهای تلفن همراه را دریافت می کنید و یک گوشی تلفن همراه نیز در اختیار دارید و تلفن همراه 10 دلاری شما به مرورگر اینترنت مجهز است، بسیار شرم آور است که زمانی که برای اتصال به اینترنت به اپراتور خود مراجعه می کنید وی دو برنامه 5 دلاری یا 60 دلاری را در اختیار شما قرار دهد، تنها به این خاطر که معتقد است اگر می خواهید به اینترنت متصل شوید باید تسلیم خواسته ما باشید.

بر اساس گزارش گاردین، وی از پیامک به عنوان پر هزینه ترین شیوه برای برقراری ارتباط یا ارسال اطلاعات یاد کرده و بسته های اطلاعاتی اینترنتی را بسیار کاربردی تر و کم هزینه تر از پیامکهای 140 حرفی پرهزینه می داند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed