هتلها، خطوط هوایی و بخشهای دیگر صنعت چند میلیارد دلاری سفر، فعالانه در حال بهره برداری از رسانه اجتماعی بوده و استفاده از سایتهای آنلاینی مانند فیس بوک و توییتر را برای افزایش حمایت از برندشان افزایش داده اند.
به گزارش ایسنا، خطوط هوایی حضورشان را در یوتیوب حفظ کرده و پیشنهادهایی را از طریق شبکههای نقشه اجتماعی مانند Loopt عرضه می کنند.
هتلها امکانات خود را از طریق وبلاگها تبلیغ می کنند و از سایتهای شبکه اجتماعی برای دریافت نظرات، زیرنظر گرفتن گرایشها و ارایه خدمات ویژه به میهمانان استفاده می کنند.
رسانه اجتماعی با سرعت زیادی در تمامی بخشهای صنعت سفر ار رزرو مکان تا یافتن مکانی برای خوردن غذا به کار گرفته شده است به عنوان مثال مسافران خطوط هوایی دلتا می توانند بلیط ها را از طریق صفحه فیس بوک این شرکت خریداری کنند.
شرکت ساوت وست نیز سه کارمند مختص کنترل و پاسخ به تقاضا و پرسشهای مطرح شده از طریق کانالهای رسانه اجتماعی دارد.
ماریوت قرار است صفحه اختصاصی ماریوت کورتی یارد را در فیس بوک ایجاد کند تا پیام هایی در مورد خدماتش و اطلاعات مرتبطی که ممکن است نظر مشتریها را جلب کند، ارسال کند.
به گفته یکی از مدیران Yankee Group که شرکت پژوهش بازار مخابراتی است، بخش سفر و میهمان پذیری، در مقایسه با صنایع دیگر در راس منحنی بکارگیری رسانه اجتماعی است.
یکی از اهداف کلیدی حضور این بخش در فضای رسانه اجتماعی، ایجاد پایگاه از هوادارانی است که همواره از خدمات این شرکتها استفاده کنند.