تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: سینما - تئاتر

تاریخ ارسال: یکشنبه، 7 شهریورماه 1389  

 

«پاتال» همچنان آرزوهای‌ کودکان‌مان را برآورده می‌کند؟!

 
 

در حالی که مدتی از اکران مجدد فیلم «پاتال و آرزوهای کوچک» به‌کارگردانی مسعود کرامتی می‌گذرد، سه تن از سینمادارانی که در سالن‌هایشان این فیلم بصورت تک‌سانس اکران می‌شود، درباره‌ی میزان استقبال تماشاگران از این فیلم کودک‌ و نوجوان گفتند.  

 
 

خبرگزاری ایسنا - در حالی که مدتی از اکران مجدد فیلم «پاتال و آرزوهای کوچک» به‌کارگردانی مسعود کرامتی می‌گذرد، سه تن از سینمادارانی که در سالن‌هایشان این فیلم بصورت تک‌سانس اکران می‌شود، درباره‌ی میزان استقبال تماشاگران از این فیلم کودک‌ و نوجوان گفتند.

سعیدی‌پور مدیر سینما «آزادی» درباره‌ی میزان تبلیغ این فیلم و استقبال تماشاگران به ایسنا گفت: اکنون به اندازه‌ای که فیلم « چهل‌سالگی» که فیلم گروه ماست در این مانیتورها تبلیغ می‌شود،‌« پاتال » هم تبلیغ می‌شود و برای ما اصلا فرقی ندارد که یک فیلم به طورمثال در 6 سانس و دیگری در یک سانس به نمایش درمی‌آید.

وی میزان استقبال از این فیلم را عالی دانست و افزود: ما این فیلم را در سانس 17 به نمایش درمی‌آوریم که با توجه به اینکه اکنون در ماه مبارک رمضان قرار داریم و مردم در ساعات پیش از افطار کمتر به سینما می‌روند، استقبال خوبی از آن شده است.

سعیدی‌پور در عین حال گفت: البته اگر من می‌گویم فروش این فیلم عالی است به نسبت شرایط فیلم این موضوع را مطرح می‌کنم وگرنه نمی‌توان این فیلم را با آثار پرفروش اکران مقایسه کرد. به هر حال فضای این فیلم هم بسیار متفاوت از فیلم‌های پرفروش اکران است اما با توجه به اینکه « پاتال و آرزوهای کوچک» جزو فیلم‌های خاطره‌انگیز است استقبال خوبی از آن به عمل آمده است و فیلم به اندازه‌ی خودش مخاطب داشته است.

علم الهدی مدیر پردیس سینمایی «ملت» هم در گفت‌وگویی میزان استقبال از « پاتال و آرزوهای کوچک» را متوسط ارزیابی کرد و افزود: نمی‌توان گفت که میزان استقبال از این فیلم عالی بوده اما با توجه به اینکه نمایش«پاتال» به صورت تک سانس بوده استقبال خوبی از آن شده است و معمولا سالن ما برای نمایش آن پر می‌شود.

وی در عین حال یادآور شد:البته این ابتدای کار است و استقبال مناسب از این فیلم‌ها نیازمند گذشت زمان و تبلیغات مناسب است که ما در حال حاضر در تلاشیم تا تبلیغات کافی بر روی این فیلم انجام شود و این طرح‌ جا بیفتد.

هیربد مدیر سینما «فرهنگ» هم که در تک سانس فیلم «پاتال و آرزوهای کوچک» را به نمایش گذاشته‌است درباره‌ی میزان استقبال از این فیلم به ایسنا گفت:20 سال از ساخت و پخش این فیلم گذشته و اکنون نباید توقع داشته باشیم که این فیلم مورد استقبال زیادی قرار بگیرد. اکنون متاسفانه استقبال چندانی از این اثربه عمل نیامده و البته با توجه به اینکه درفصل مناسبی برای اکران فیلم‌های کودک نیستیم شاید تا حدی این موضوع قابل توجیه باشد چرا که به هر حال اکنون مدارس که می‌توانند نقش مهمی دراستقبال از فیلم داشته باشند تعطیل هستند.

وی در ادامه با اشاره به تغییر سانس نمایش این فیلم‌ و انتقال آن از 18:30 به 16:30 در این سینما توضیح داد: تغییری که در زمان نمایش این فیلم پیش آمده بیشتر بدان جهت است که والدین فرصت بیشتری برای آوردن کودکانشان داشته باشند. به هر حال در ساعت 18:30 با توجه به اینکه نزدیک به زمان افطار است شاید والدین نتوانند فرزندانشان را به سینما بیاورند. البته با توجه به مواردی که گفتم شاید این فیلم در هر سانس دیگری هم که پخش می‌شود میزان استقبال از آن محدود باشد.

هیربد با اشاره به استقبال از برخی فیلم‌های قدیمی همچون «مادر» در پردیس ملت توضیح داد: دلیل آن است که این فیلم‌ها به مخاطب بزرگسال تعلق دارند. اما اگر قرار باشد فیلم کودک قدیمی مورد توجه قرار بگیرد باید در فصل مناسب به نمایش درآید و یا نوع فیلم به گونه‌ای باشد که علاوه بر مخاطب کودک به درد بزرگسالان هم بخورد تا آنها با اشتیاق بیشتری فرزندانشان را به سینما بیاورند. به عنوان مثال فیلم « پسر آدم، دختر حوا» از جمله فیلم‌هایی است که علی‌رغم اینکه برای مخاطب بزرگسال ساخته شده در برقراری ارتباط با مخاطب کودک هم موفق است اما « پاتال» تنها مخاطب کودک دارد.

مدیر سینما «فرهنگ» در پایان درباره اقداماتی که این سینما برای تبلیغ«پاتال و آرزوهای کوچک» انجام داده توضیح داد: سایت سینما فرهنگ، سایت بنیاد سینمایی فارابی، تلفن گویای ما و گیشه سینما " فرهنگ" همه به اطلاع‌رسانی در این زمینه پرداخته‌اند و در واقع ما همه جوره در این زمینه اطلاع‌رسانی کرده‌ایم.

فرشته طائرپور چندی پیش همزمان با اکران مجدد فیلم سینمایی «پاتال و آرزوهای کوچک» بعد از بیست سال به ایسنا گفته بود: این‌که عروسک پیر و کوچک «پاتال» پس از بیست سال،آنهم فقط درسه سینما و نه در تمام سانس‌ها،لابه‌لای فیلم‌های تازه و پر از ستاره‌های جوان چه خواهد کرد، پاسخی است که می‌تواند برای فیلمسازانی که هنوز خیال سینمای کودک در سر دارند، تعیین‌کننده باشد.

این تهیه‌کننده سینما یادآور شده بود: درست 20 سال پیش «پاتال و آرزوهای کوچک» توانست ورقی ماندگار به دفتر رونق سینمای کودک اضافه کند و امروز بازخوانی این ورق چه به نیت تجدید خاطره باشد و چه به نیت آزمون سلیقه‌ی کودکان این دوران، می‌تواند یکی از اقدامات پژوهشی جهت راه‌اندازی سینمای خفته کودکان به حساب آید.

وی یادآور شده بود:بیست سال پیش بچه‌های ایرانی ـ به شکل فراگیر ـ ویدیو و فیلم‌های خارجی نداشتند، به صدها شبکه ماهواره‌ای که با انواع سریال‌های خانوادگی و کمدی و ماجرایی، فرهنگ و آداب ملل دیگر جهان را وارد باورها و زندگی روزمره ما می‌کنند دسترسی نداشتند و تفکر غالب بر جامعه نیز جدی‌تر و اخلاقی‌تر از این سال‌های اخیر بود.

طائرپور مطرح می‌کرد:در آن روزگار کودکان بسیاری دست در دست والدینشان بارها و بارها به تماشای «پاتال» و سایر فیلم‌های ویژه کودکان رفتند و لذت هم بردند، کودکانی که امروز خود والدین جوانی هستند که بی‌تردید دغدغه تاثیر آثار هنری را بر فرزندانشان دارند. باید دید این والدین امروزی تا چه اندازه همت به خرج خواهند داد و دست کودکانشان را خواهند گرفت تا برای تماشای فیلم‌هایی چون «پاتال» که همه چیزش ایرانی است به سینما بروند و یا لااقل اولین تجربه‌های سینمایی خود را با فرزندانشان به اشتراک بگذارند. بی‌تردید برای هر بچه‌ای، آشنایی با سرگرمی‌های گذشته والدینش جذابیتی خاص دارد.

به گزارش ایسنا،«پاتال و آرزوهای کوچک» به کارگردانی مسعود کرامتی در سال68 به تهیه‌کنندگی فرشته‌طائر‌پور و وحید نیکخواه آزاد ساخته شد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed