تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شبکه‏های اجتماعی

تاریخ ارسال: جمعه، 5 شهریورماه 1389  

 

هشدار نسبت به نیمه‌ تاریک شبکه‌های اجتماعی

 
 

خبرگزاری ایسنا - اریک اشمیت، مدیر اجرایی گوگل با ابراز نگرانی نسبت به اطلاعات زیادی که به‌صورت آنلاین به اشتراک گذاشته می‌شود، پیش‌بینی کرد روزی می‌رسد که افراد برای فرار از گذشته دیجیتالی‌شان، نام خود را تغییر داده و شخصیت... 

 
 

خبرگزاری ایسنا - اریک اشمیت، مدیر اجرایی گوگل با ابراز نگرانی نسبت به اطلاعات زیادی که به‌صورت آنلاین به اشتراک گذاشته می‌شود، پیش‌بینی کرد روزی می‌رسد که افراد برای فرار از گذشته دیجیتالی‌شان، نام خود را تغییر داده و شخصیت جدیدی برای خود درست می‌کنند.

ممکن است این نقطه نظر افراطی شمرده شود اما درست است که شبکه‌های اجتماعی ما را وادار ساخته به‌صورت دقیق‌تری به بررسی و تعریف دوباره مفهوم حریم خصوصی و هویت بپردازیم.

مزایای مهیج زیادی درباره تحول وب و ظهور شبکه اجتماعی وجود دارد. فیس بوک و توییتر افراد را قادر ساخته‌اند با خانواده و دوستانشان ارتباط داشته و پلت‌فرمی را برای اشتراک‌گذاری اطلاعات و در ارتباط ماندن فراهم می‌کند. جنبه فوری به روزرسانی وضعیت شبکه اجتماعی نیز جست‌وجو و اخبار فوری را تغییر داده است.

مشکل این است که شبکه اجتماعی هم‌چنین ابزار قدرتمندی برای از بین بردن شهرت در سطح کلی و ابعاد بی‌پایان مجازی است. به‌محض اینکه اطلاعاتتان را به‌صورت آنلاین قابل دسترس می‌کنید، در چند ثانیه در سراسر جهان به اشتراک گذاشته می‌شود و پس از دهه‌ها هم‌چنان می‌تواند به‌یاد آورده شود.

دیگر شامل بودن ارایه اطلاعات اشتراک شبکه اجتماعی شما برای روند تقاضای شغل غیرمعمول نیست. کارفرمایان فن‌آوری دان خواهان بررسی پروفایل فیس بوک و تاریخچه توییت‌نویسی متقاضی شغل هستند.

آنچه که شما می‌گویید و آنچه که در اینترنت انجام می‌دهید، مطالب زیادی در موردتان می‌گوید. بررسی شخصیت آنلاین فرد چشم‌انداز بکر و دقیق از آنچه که هست را به کارفرما می‌دهد و در مقایسه با تست‌های رواشناسی شخصیت یا لیاقت برمبنای سال‌های گذشته، ابزار موثرتری برای بررسی کارمندان مورد انتخاب است.

فهرست بلندبالا و رو به رشد از داستان‌های افرادی وجود دارد که درنتیجه به روزرسانی وضعیت فیس بوک یا پیام‌های توییتر شغل خود را از دست داده‌اند. معمولا بدگویی از رییس یا شغل در یک سایت شبکه اجتماعی یا ارسال تصاویری از تفریحی که کرده‌اید، در حالیکه خود را به مریضی زده بودید، ایده خوبی نیست. کارفرمایان مراقب‌اند، بنابراین اعلام کردن آنلاین اینکه از شغل خود متنفرید، راه سریعی برای لغو پیشنهاد کاری است که به شما داده شده است.

برخی از بانک‌ها از خدماتی مانند Rapleaf برای کنترل شبکه اجتماعی و ثبات مالی و سابقه اعتبار اتصال‌های شبکه اجتماعی فرد استفاده می‌کنند. بانک برمبنای ثبات مالی و سابقه اعتبار اتصال‌های شبکه اجتماعی فرد، می‌تواند فرض کند که فرد مورد نظر تا چه اندازه می‌تواند ریسک اعتبار داشته باشد.

هم‌چنین در روابط خانوادگی به‌خصوص زمانی که بین یک زوج اختلاف ایجاد می‌شود، سایت‌های شبکه اجتماعی به منزله معدن‌های طلایی برای وکلا محسوب می‌شوند که با استخراج مطالب ارسال شده در این سایت‌ها از آن‌ها علیه فرد در دادگاه استفاده می‌کنند.

شاید شما با اصطلاح "یک فیل هرگز فراموش نمی‌کند" آشنا باشید؛ اینترنت نیز هرگز فراموش نمی‌کند و ظرفیت ذخیره‌سازی آرشیو شده زتابایتی آن در ظرف چند ثانیه به کمک شرکت‌هایی مانند گوگل قابل جست‌وجو است. بنابراین توصیه می‌شود به جای تغییر هویت به‌منظور به فراموشی سپردن گذشته دیجیتالی خود، اندکی احتیاط و منطق نسبت به آنچه در اینترنت ارسال می‌کنید، به خرج دهید.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed