تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: پژوهش در رسانه

تاریخ ارسال: سه شنبه، 2 شهریورماه 1389  

 

پوشش خبری منفی رسانه‌های آمریکایی از مسلمانان

 
 

یافته‌های جدیدترین گزارش مرکز پژوهشی پیو از پوشش خبری گروه‌های اجتماعی مختلف در آمریکا حاکیست مسلمانان و گروه‌های دارای جایگاه اجتماعی و اقتصادی پایین در رسانه‌های این کشور بسیار منفی تصویر می‌شوند.  

 
 

یافته‌های جدیدترین گزارش مرکز پژوهشی پیو از پوشش خبری گروه‌های اجتماعی مختلف در آمریکا حاکیست مسلمانان و گروه‌های دارای جایگاه اجتماعی و اقتصادی پایین در رسانه‌های این کشور بسیار منفی تصویر می‌شوند.

به گزارش ایسنا، بر اساس نظرسنجی پیو، 40 درصد از نسل جوان و 24 درصد از افراد 65 سال یا بالاتر بر این باورند که پوشش خبری از مسلمانان بسیار منفی است.

این تفاوت زمانی معنی‌دارتر می‌شود که به ارزیابی عامل تحصیلات پرداخته شود؛ 51 درصد از افراد دارای مدرک کالج و 30 درصد از افراد دارای دیپلم دبیرستان یا کم‌تر بر این باورند که این پوشش بسیار منفی است.

نژاد و موضع‌گیری سیاسی نقش قابل توجهی در پاسخ‌های مربوط به پوشش خبری از آفریقایی آمریکایی‌ها داشت. 31 درصد از قفقازی‌ها در مقایسه با 58 درصد از آفریقایی آمریکایی‌ها براین باورند که پوشش خبری از این گروه بسیار منفی است.

52 درصد از دموکرات‌ها موافقند که پوشش هر دو گروه اجتماعی سیاه‌پوستان و اسپانیولی‌ها بسیار منفی است در حالی که تنها 22 درصد از جمهوریخواهان با این عقیده موافق بودند.

به نظر می‌رسد جایگاه اجتماعی و اقتصادی جدی‌ترین پاسخ‌ها را در میان دموکرات‌ها و جمهوریخواهان داشته است. درصد بالایی از دموکرات‌ها (61 درصد) بر این باورند که پوشش خبری افراد دارای درآمدهای پایین بسیار منفی است و در مقابل 28 درصد از جمهوریخواهان با این نظر موافقند.

همچنین در مورد درستی پوشش رسانه‌ها از روابط نژادی، این بررسی نشان داده که 48 درصد معتقدند که اخبار روابط میان نژادها را بدتر از آنچیزی که در واقعیت است، ترسیم می‌کنند در حالی که تنها 24 درصد موافقند که رسانه‌ها به درستی روابط نژادی را توصیف می‌کنند.

از نظر میزان پوشش نیز 34 درصد معتقدند سازمان‌های رسانه‌یی توجه زیادی به مسائل نژادی دارند، در حالی که 31 درصد معتقدند پوشش اندکی به آن‌ها داده می‌شود.

این اختلاف در آمار به هنگام بررسی پاسخ‌های گروه‌های اجتماعی خاص آشکارتر می‌شود. از نظر 41 درصد دموکرات‌ها پوشش خبری نژادی بسیار اندک است و 20 درصد جمهوریخواهان و 32 درصد افراد مستقل با این نظر موافقند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed