تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: پیامک

تاریخ ارسال: یکشنبه، 31 مردادماه 1389  

 

ارتباطات در خدمت کشاورزی: استفاده برنجکاران فیلیپینی از پیامک

 
 

برنجکاران فیلیپینی به زودی خواهند توانست از طریق دریافت پیامک بهترین توصیه ها را در باره راه های کشت برنج بگیرند. 

 
 

بی.بی.سی - برنجکاران فیلیپینی به زودی خواهند توانست از طریق دریافت پیامک بهترین توصیه ها را در باره راه های کشت برنج بگیرند.

با طرح جدید برنجکاران فیلیپینی می توانند در مورد موضوعاتی مانند این که چه مقدار کود شیمیایی باید به کار ببرند و نحوه استفاده از آن، توصیه های فوری دریافت کنند.

کارشناسان، محاسباتی را که برای تولید حد اکثر محصول لازم است و غالبا محاسبه های مشکلی است انجام داده و نتیجه را با ارسال پیامک به اطلاع برنجکاران می رسانند.

این طرح توسط وزارت کشاورزی فیلیپین و انستیتوی بین المللی مطالعه در باره برنج، به اجرا در می‌آید.

مانند بیشتر کشورهای آسیایی، برنج غذای اصلی مردم فیلیپین است و یکی از هدف های اصلی دولت این کشور افزایش تولید برنج است.

فیلیپین در گذشته از صادرکنندگان برنج بود ولی اکنون بزرگ ترین واردکننده برنج در جهان است و به همین جهت مقامات مسئول این کشور در صدد پیدا کردن راه هایی برای افزایش تولید برنج برآمده اند.

ونگ کاستیلو، کارشناسی که در تهیه این طرح دست دارد می گوید: "ما از مدت ها پیش در این باره تحقیق می کردیم و به این نتیجه رسیدیم که توصیه های شخصی به برنجکاران می تواند تولید محصولشان را زیاد کند. حتی نشاهای برنجی که در کنار یکدیگر قرار دارند ممکن است به کودهای متفاوتی نیاز داشته باشند. به همین جهت با استفاده از تکنولوژی و ارسال پیامک می توانیم به برنجکاران توصیه های لازم را بدهیم."

ونگ کاستیلو می افزاید هر خانواده کشاورز اکنون یک تلفن همراه دارد و به همین جهت دریافت پیامک برای بیشتر برنجکاران امکان پذیر است.

شیوه کار این است که برنجکاران یک شماره مرکزی را می گیرند و به چند سئوال ساده از قبل ضبط شده در باره وضعیت شالیزارشان پاسخ می دهند.

در ظرف چند دقیقه آنها پاسخ خود را در مورد این که از چه مقدار کود و در چه مدتی باید استفاده کنند، به صورت پیامک دریافت کنند.

خدمات این سرویس به چهار زبان قابل دریافت است و طوری طراحی شده که استفاده از آن آسان باشد.

پیش بینی می شود که برنجکاران فیلیپینی خیلی زود عادت کنند که از این سرویس استفاده کنند چون بررسی ها نشان می دهد که فیلیپینی ها بیشتر از هر ملیتی برای یک دیگر پیامک ارسال می‌کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed