تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شرکت‌های آی‌تی

تاریخ ارسال: یکشنبه، 31 مردادماه 1389  

 

اینتل و مک‌آفی: حاصل ازدواج دو غول چه می‌شود؟

 
 

اینتل می‌خواهد با خرید مک‌آفی، بزرگ‌ترین شرکت امنیت کامپیوتری به دنیای تلویزیون، تلفن همراه، خودروها و خلاصه تمامی ابزارهایی که به نوعی به اینترنت متصل می‌شوند و مبتنی بر تراشه‌ کامپیوتری‌اند، راه پیدا کند. 

 
 

روزنامه فناوران اطلاعات، مترجم: نسترن صائبی - اینتل می‌خواهد با خرید مک‌آفی، بزرگ‌ترین شرکت امنیت کامپیوتری به دنیای تلویزیون، تلفن همراه، خودروها و خلاصه تمامی ابزارهایی که به نوعی به اینترنت متصل می‌شوند و مبتنی بر تراشه‌ کامپیوتری‌اند، راه پیدا کند.

پل اوتلینی، مدیر اجرایی اینتل اعلام کرد که این غول نیمه‌هادی‌ساز و یکی از پیشگامان صنعت کامپیوتر با 42 سال سابقه فعالیت، می‌خواهد برای کمک به مقابله با تهدیدات روزافزون ویروس‌ها و هکرها مک‌آفی را با قیمت 7/7 میلیارد دلار از آن خود کند.

اوتلینی در کنفرانسی با حضور تحلیلگران گفت: می‌توانم بگویم که ما در حال حاضر در هر نقطه‌ای از جهان ریزتراشه می‌فروشیم، اما تا به حال فرصت فروش محصولات امنیتی با محصولات خودمان را نداشته‌ایم.

وی افزود: این فرصت فقط به فروش محصولاتی که با همکاری با شرکت‌های دیگر ساخته‌ایم، محدود نمی‌شود، بلکه ما این فرصت را در یکپارچه کردن امنیت و سخت‌افزار در معماری محصولات‌مان می‌دانیم.

بر اساس شرایط این قرارداد، اینتل در ازای 48 دلار به ازای هر سهم مک‌آفی که تقریبا 60 درصد بالاتر از سهم این شرکت امنیتی در بازار است، آن را به تملک خود درخواهد آورد.

اینتل و مک‌آفی اعلام کرده‌اند که این دو شرکت به مدت 18 ماه با هم کار کرده‌اند، ولی به زودی با تایید رگولاتورها و تصویب سهامداران مک‌آفی به تملک اینتل درمی‌آید و اولین محصول حاصل از این ادغام را اوایل سال میلادی آینده به بازار عرضه خواهند کرد.

اینتل متوجه شده که امنیت آنلاین تنها در هک حساب‌های بانکی و سرقت اطلاعات محرمانه شرکت‌ها یا مقابله با ویروس‌های کامپیوتری خلاصه نمی‌شود، بلکه این روزها با توسعه اینترنت در همه‌ جای جهان چه از طریق گوشی‌های هوشمند چه از طریق شبکه‌های برق‌رسانی، امنیت تعریف گسترده‌تری به خود گرفته است.

همه پیش به سوی امنیت

با اقداماتی که شرکت‌های بزرگ فناوری به تازگی انجام می‌دهند گویا همه شرکت‌ها نسبت به امنیت حس مسوولیت پیدا کرده‌اند. مثلا مایکروسافت اخیرا بسته نرم‌افزاری را با شعار ایمن‌سازی کامپیوتر و با نام "ضروریات امنیتی" (Security Essentials) وارد بازار کرده است. اپل هم اعلام کرده که در حال ایمن‌سازی محصولاتش است.

خبر قرارداد اینتل و مک‌آفی نیز نشان می‌دهد که این شرکت‌ها در تلاشند به مصرف‌کنندگان القا کنند که نباید اطمینان‌شان را نسبت به ارتباطات آنلاین در جهان از دست بدهند. اما به عقیده تحلیلگران، اینتل یک گام جلوتر از این شرکت‌هاست. قرارداد این شرکت با مک‌آفی در واقع یکپارچه کردن امنیت در سخت‌افزارها و قدرتمند سازی تراشه‌ها فراتر از دنیای کامپیوترها را در پی خواهد داشت. علاوه بر این، قرارداد اینتل و مک‌آفی، اینتل را از یک شرکت سازنده تراشه به یک ارایه‌دهنده ابزار مصرفی و خدمات فناوری اطلاعات مبدل خواهد کرد.

با اعلام خبر ادغام این دو شرکت و شوکه شدن بسیاری از تحلیلگران، سهام مک‌آفی با 58 درصد رشد به 17/47 دلار به ازای هر سهم و سهام اینتل با 3 درصد کاهش به 98/18 دلار به ازای هر سهم رسید.

هدف اول: بازار موبایل

تیم دانتون، ویراستار PC Magazine می‌گوید انتشار خبر قرارداد اینتل و مک‌آفی بسیار غیر منتظره بود. وی می‌افزاید: اینتل تاکنون شرکت‌های زیادی را تحت تملک خود درآورده و کلی هم بابت آنها هزینه کرده است، اما قرارداد آخرش کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسد، چون با آنکه خودش شرکت سخت‌افزاری است، یک شرکت سخت‌افزاری دیگر را خریده است. دانتون می‌گوید: در این شکی نیست که اینتل دریافته دوران طلایی کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ به پایان رسیده و روزگار خوشبختی موبایل فرا رسیده است. وی می‌افزاید: برای شرکت‌هایی چون اینتل که فقط در زمینه لپ‌تاپ و کامپیوترهای رومیزی تبحر دارند و سر رشته زیادی از موبایل ندارند، ورود به دنیای تلفن‌های همراه به منزله مسیر جدیدی برای افزایش درآمد و سود است.

وی می‌افزاید: البته شاید فقط اینتل این نظر را داشته باشد، اما بازخوردهای منفی سرمایه‌گذاران درباره این قرارداد جای تامل دارد.

هدف دوم: رایانش ابری

قرارداد اینتل و مک‌آفی ممکن است در اولین سال، کاهش سود خالص اینتل را در پی داشته باشد. بر اساس بیانیه اینتل، این قرارداد نشان می‌دهد که امنیت یکی از اصول بنیادی رایانش آنلاین به شمار می‌آید. علاوه بر این گویای آن است که نگرش امروزی امنیت ناقص است و به غیر از ابزار قابل اتصال به اینترنت نظیر موبایل و ابزار بی‌سیم، ابزاری چون تلویزیون، ماشین، تجهیزات پزشکی و صندوق‌های پول نیز باید قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشند و در گستره امنیت دیجیتال قرار گیرند.

پیام اینتل به مایکروسافت

قرارداد اینتل و مک‌آفی اولین اقدام این سازنده نیمه‌هادی در زمینه کسب‌وکار نرم‌افزاری نیست، اما می‌توان گفت بزرگ‌ترین اقدامش در این زمینه است. زیرا مک‌آفی در حوزه نرم‌افزارهای امنیتی یک سر و گردن از همه شرکت‌های دیگر بالاتر است. گویا اینتل با این اقدام پیامی برای کسب‌وکارهای دیگر به خصوص مایکروسافت دارد.

به گفته یکی از تحلیلگران، اینتل با این کار نشان داد که دیگر اعتمادش را به مایکروسافت و سیمانتک در زمینه پشتیبانی از فضای فناوری اطلاعات و ارتباطات از دست داده و خودش می‌خواهد وارد معرکه شود.

تغییر دورنمای امنیت

یکی از نگرانی‌های مهم کاربران فناوری، افزایش تهدیدات امنیتی است که به واسطه رایانش ابری و توسعه اینترنت و تغییر نحوه تعامل با داده‌ها روی پلات‌فورم‌هایی نظیر گوشی‌های هوشمند با قابلیت اتصال به اینترنت شدت بیشتری گرفته است.

به گفته دیو دی‌والت، مدیر اجرایی مک‌آفی با وجود میلیون‌ها هجوم اینترنتی که هر ماه رخ می‌دهد، دورنمای تهدیدات سایبر به کلی تغییر کرده است. خدمات آنلاین، نیازی به خرید یا نصب نرم‌افزاری ندارند و بسیاری از آنها از طریق یک مرورگر در دسترس‌اند، اما نگرانی اصلی این خدمات ذخیره اطلاعات شخصی روی سروری است که جزیی از فضای سایبر را تشکیل می‌دهد و می‌تواند حریم خصوصی افراد را به راحتی به خطر بیندازد. دی‌والت می‌گوید: در آینده امنیت به رکن سومی تبدیل خواهد شد که کاربران به آن نیاز دارند و قرارداد اینتل و مک‌آفی شاید آغازگر این تحول باشد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed