بر اساس آمارهای جدید کام اسکار، شمار بازدیدکنندگان منحصر وب سایت تایمز از 2.79 میلیون نفر در ماه می به 1.61 میلیون نفر در ماه ژوییه کاهش یافته است.
به گزارش ایسنا، این آمار که ضربهای دیگر علیه طرح سیستم اشتراک سرسختانه روپرت مرداک، مدیر اجرایی امپراطوری رسانهای نیوزکورپ برای دسترسی به وبسایتهای روزنامه محسوب میشود، نشان میدهد که مشاهده صفحه از 29 میلیون در ماه می به 9 میلیون در ماه ژوییه رسیده و همچنین خوانندگان زمان کمتری در این سایت سپری میکنند.
طبق آمار کام اسکار، زمان توقف در این سایت از 7.6 دقیقه در ماه می به چهار دقیقه در ماه ژوییه رسیده که نشان میدهد طراحی مجدد آن نتوانسته خوانندگان را جلب کند.
مرداک به رایانه لوحی آیپد و دستگاههای دیگر برای افزایش بازدید از سایتهای تایمز و ساندی تایمز امید بسته است. با وجود کاهش در شمار خوانندگان، مرداک سیستم پرداخت را ناجی ژورنالیسم کیفی میداند.
در حالی که آمار کام اسکار نشان میدهد خوانندگان از محتوای دیجیتالی پولی چندان استقبال نمیکنند، پیش از این گزارش شده بود که مرداک قصد دارد یک روزنامه دیجیتالی ویژه کاربران آیپد طراحی کند.
برنامهریزی نیوزکورپ برای یک نشریه الکترونیکی ویژه جوانان و علاقهمندان فنآوری ابتدا در لسآنجلس تایمز منتشر شد اما هنوز تاریخ آغاز انتشار آن تایید نشده است.