فیس بوک با راهاندازی سرویس جدیدی به نام Places راه جدیدی را برای کاربران این سایت شبکه اجتماعی به منظور باخبر کردن دوستان از محل حضورشان و همچنین بررسی رویدادها و خدمات مکان موردنظر فراهم می کند.
به گزارش ایسنا، سرویس جدید به کاربران فیس بوک امکان میدهد با استفاده از قابلیتهای مکان یاب تلفنهای همراه خود به بررسی یک شرکت یا نشانی و سپس اشتراک گذاری فوری آن با دوستان خود در این شبکه اجتماعی بپردازند.
این سرویس که از سوی مارک زوکربرگ، مدیر اجرایی فیس بوک در کنفرانس ترتیب داده شده در مقر مرکزی این شرکت معرفی شد، به صورت اختیاری می تواند مورد استفاده قرار گیرد و همچنین به افراد امکان می دهد مکان فیزیکی دیگران را بیابند.
فیس بوک با معرفی سرویس جدید وارد رقابت با شرکتهایی مانند گوگل در فراهم کردن اطلاعات محلی میشود، اما این شرکت مشخص نکرده چگونه از سرویس جدیدش کسب درآمد خواهد داشت.
در حالیکه شرکتهای فراهم کننده خدمات اشتراک گذاری مکان مانند Foursquare توجه کاربران اولیه و سرمایه گذاران را جلب کرده اند، ورود فیس بوک به این بازار می تواند ایده اشتراک گذاری مکان یک نفر با دوستان را متداولتر کند. در حال حاضر از 500 میلیون کاربر این شرکت، 150 میلیون نفر از طریق تلفن های همراه به فیس بوک دسترسی مییابند.
سرویس Places که ابتدا به صورت برنامه برای آیفون اپل و از طریق یک وب سایت موبایل بهینه شده قابل دسترس خواهد بود، به تدریج برای تمامی کاربران فیس بوک در آمریکا عرضه خواهد شد.