تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شرکت‌های آی‌تی

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 27 مردادماه 1389  

 

برترین شرکت‌های تکنولوژی در جهان

 
 

مجله معتبر Fortune یکی از مجلاتی است که هر سال به بررسی و انتخاب بهترین شرکت‌ها، مدیر عامل‌ها و برترین شرکت‌ها از نظر میزان پرداخت حقوق به کارمندان در سطح جهان می‌پردازد. 

 
 

روزنامه‌ دنیای اقتصاد، ندا لهردی - عرصه تکنولوژی در سال‌های اخیر به یکی از پر رونق‌ترین و به روزترین صنعت‌های دنیا تبدیل شده است. در حقیقت به همین دلیل هم بود که سال میلادی 2009 با وجود رکود اقتصادی شدید در سرتاسر دنیا که همه صنایع و تجارت‌ها را از خودش متاثر کرده بود، نتوانست تاثیر چندان چشمگیری روی تکنولوژی و صنایع وابسته به آن بگذارد.

با این اوصاف است که همه نگاه‌ها به سمت مدیریت و سیاست‌های کاری شرکت‌های فعال در این عرصه متمرکز می‌شود. همین موضوع هم باعث شده است تا شرکت‌های بزرگ تکنولوژی حالا به قطب‌های مالی بزرگی تبدیل شده و در رتبه‌بندی‌های مختلف جایگاه‌های خوبی را به خودشان اختصاص بدهند.

مجله معتبر Fortune یکی از مجلاتی است که هر سال به بررسی و انتخاب بهترین شرکت‌ها، مدیر عامل‌ها و برترین شرکت‌ها از نظر میزان پرداخت حقوق به کارمندان در سطح جهان می‌پردازد. فهرست‌های منتشر شده از سوی این مجله در سال‌های اخیر تعداد قابل توجهی از شرکت‌های بزرگ فعال در زمینه تکنولوژی را در خود داشته‌اند.

رتبه‌بندی امسال این مجله هم مانند تمام سال‌های گذشته تعدادی از بزرگ‌ترین و برترین شرکت‌های تکنولوژی را در خودش جا داده است. این رتبه‌بندی‌ها در زمینه‌های مختلف انجام شده است و در هر کدام از آنها نام بعضی از این شرکت‌ها به چشم می‌خورد.

این در حالی است که بعضی از شرکت‌های بزرگ تکنولوژی که در سال‌های گذشته در این فهرست قرار داشتند حالا دیگر به غایبان بزرگ فهرست امسال تبدیل شده‌اند. البته در این میان عوامل مختلفی موثر هستند تا یک شرکت را در این فهرست و در رده‌های متفاوت آن قرار بدهند. به طور کلی، اما می‌توان گفت که بحران مالی سال گذشته و کاهش تعداد کارمندان مهم‌ترین عوامل در کاهش تعداد بعضی شرکت‌های تکنولوژی در فهرست امسال هستند.

بهترین شرکت‌ها

در میان فهرست «ترین‌ها»ی مختلف مجله Fortune، اما گویا فهرست بهترین شرکت‌های جهان برای کار در آنها بیشتر از بقیه فهرست‌ها جالب‌توجه است. این فهرست در واقع شامل صد شرکت برتر جهان از نظر کار در آنها است که شرکت‌های تکنولوژی در رتبه‌های مختلف آن جا خوش کرده‌اند. در این میان، اما از میان ده شرکت اول سه شرکت در دسته شرکت‌های تکنولوژی قرار می‌گیرند. به طور کلی، اما در این فهرست صد تایی تنها نام هشت شرکت بزرگ و فعال در عرصه تکنولوژی به چشم می‌خورد؛ در حالی که این تعداد در سال 2009 به بیش از ده شرکت می‌رسد. شاید بزرگ‌ترین شرکت غایب در این فهرست شرکت موفق و بزرگ Apple باشد که در فهرست سال‌های گذشته حضور داشت و امسال هیچ اثری از آن در این فهرست نیست. با این اوصاف برترین شرکت‌های تکنولوژی بر اساس انتخاب مجله Fortune و به ترتیب عبارتند از:

Google: این شرکت در فهرست امسال در جایگاه چهارم قرار گرفته است؛ در حالی که این جایگاه نسبت به فهرست سال 2009 هیچ تغییری نکرده است. بزرگ‌ترین موتور جستجوی اینترنتی جهان حالا تصمیم دارد در سال 2010 هزاران نفر کارمند جدید را به لیست حقوقی‌اش اضافه کند؛ این در حالی است که قیمت سهام این شرکت در بازار بورس سال 2009 کاهش چشمگیری داشته است. درآمد سالانه‌ این شرکت تا پایان سال 2008 برابر 21 میلیارد و 795 میلیون دلار بوده است.

NetAPP: این شرکت که یکی از تولیدکنندگان بزرگ نرم‌افزارهای مهندسی در جهان است، حالا در جایگاه هفتم این فهرست قرار دارد. رتبه این شرکت در سال میلادی گذشته اول بود؛ اما به هر حال رکود اقتصادی این شرکت را هم بی نصیب نگذاشت. این شرکت بخش بزرگی از سهام خودش را در اختیار کارمندانش قرار داده و به این ترتیب آنها را در سود خود سهیم کرده است. درآمد این شرکت تا پایان سال 2008 برابر 3 میلیارد و 535 میلیون دلار بوده است.

Qualcomm: این شرکت یکی از رهبران تولید تجهیزات وایرلس است که با شعار «مردم خوب می‌توانند کارهایشان را به بهترین صورت انجام بدهند» فعالیت می‌کند. این شرکت به خاطر ایجاد زمینه برای فعالیت‌های اجتماعی کارمندانش شهرت خوبی دارد تا جایی که تیم بیسبال کارمندان آن موفقیت‌های خوبی در این سال‌ها به‌دست آورده است. درآمد سالانه این شرکت تا پایان سال 2008 برابر 11 میلیارد و 142 میلیون دلار بوده است.

Cisco: این شرکت در فهرست امسال در جایگاه شانزدهم قرار دارد؛ در حالی که رتبه آن در سال 2009 ششم بوده است. یکی از شرکت‌های دره تکنولوژی در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین مهدکودک‌ها را برای فرزندان کارمندانش تاسیس کرده است. این مهد کودک در حال حاضر 800 کودک را در خودش جا داده است که والدینشان می‌توانند آنها را از مقر اصلی این شرکت با استفاده از کامپیوتر کنترل کنند. درآمد سالانه این شرکت در سال 2009 برابر 39 میلیون و 500 هزار دلار بوده است.

Adobe Systems: این شرکت بزرگ نرم‌افزاری اگر چه درصد رشد شغلی منفی چهار را در سال 2010 برای خودش ثبت کرده است؛ اما همچنان در جایگاه 42 این فهرست قرار دارد. رتبه این شرکت در فهرست سال 2009 اما یازدهم بوده است. این شرکت، اما به خاطر خدمات رفاهی مناسبی که در اختیار کارمندانش قرار می‌دهد، در جهان شناخته می‌شود. درآمد سالانه این شرکت در سال 2008 برابر 3 میلیارد و 580 میلیون دلار بوده است.

Salesforce.com: این شرکت که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کند در فهرست امسال در جایگاه 43 و در فهرست سال 2009 در جایگاه 55 قرار داشته است. در طول دو سال گذشته این شرکت بیش از هزار نفر کارمند جدید را به لیست حقوقی‌اش اضافه کرده است. درآمد سالانه این شرکت هم در سال 2008 به یک میلیارد و 76 میلیون دلار رسیده بود.

Microsoft: غول نرم‌افزاری جهان که در فهرست سال گذشته در جایگاه 38 قرار داشت، در فهرست امسال جایگاه 51 را به خودش اختصاص داده است. این شرکت به خاطر درآمد بالای کارمندانش در میان فعالان عرصه تکنولوژی شناخته می‌شود. درآمد این شرکت تا پایان سال 2008 برابر 58 میلیارد و و440 میلیون دلار بوده است.

Intel: یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سخت‌افزاری جهان و البته بزرگ‌ترین تولیدکننده پردازنده در دنیا حالا در انتهای فهرست شرکت‌های برتر امسال و در جایگاه 98 قرار گرفته است. این شرکت هر چند در سال 2009 هیچ کارمندی را به خاطر رکود اقتصادی اخراج نکرد؛ اما هیچ استخدامی هم در طول سال 2009 تا حالا نداشته است.

شرکت‌هایی با بالاترین حقوق پرداختی

یکی از فهرست‌های معتبر مجله Fortune، فهرستی از 25 شرکت برتر جهان از نظر میزان حقوق پرداختی به کارمندان است. در این فهرست هم نام هفت شرکت تکنولوژی به چشم می‌خورد.

اولین شرکت Salesforce.com است که در جایگاه دوم این فهرست قرار دارد. این شرکت فعال در حوزه تجارت الکترونیک به طور متوسط 249 هزار و 607 دلار در ماه به کارمندانش می‌پردازد. دومین شرکت تکنولوژی در این فهرست یک شرکت نرم‌افزاری به نام Brocade Communication Systems است که با حقوق پرداختی متوسط ماهانه 170 هزار و 175 دلار در جایگاه دهم این فهرست قرار گرفته است.

شرکت بزرگ نرم‌افزاری Adobe Systems اما با پرداخت متوسط ماهانه 153 هزار و 345 دلار به کارمندانش جایگاه یازدهم این فهرست را به خودش اختصاص داده است. Cisco هم در این فهرست و در جایگاه 14 قرار گرفته است. این شرکت بزرگ هم به طور متوسط در هر ماه 135 هزار و 877 دلار به کارمندانش می‌پردازد.

جایگاه بعدی و 15 این فهرست به شرکت NetAPP اختصاص دارد که در هر ماه به طور متوسط 132 هزار و 396 دلار به کارمندانش می‌پردازد. غول نرم‌افزاری دنیا که سال‌ها به خاطر پرداخت حقوق بالا به کارمندانش در جهان شناخته می‌شد، حالا با پرداخت متوسط ماهانه 120 هزار و 657 دلار در جایگاه 23 این فهرست قرار دارد.

Intel این بار هم در اواخر فهرست و در جایگاه 24 قرار دارد. این شرکت بزرگ به طور متوسط در هر ماه 118 هزار و 295 دلار به کارمندانش می‌پردازد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed