تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: سینما - تئاتر

تاریخ ارسال: یکشنبه، 24 مردادماه 1389  

 

اجرای نصفه ‌نیمه‌ی طرح اکران «اذان تا اذان» در سینماها

 
 

با گذشت تقریبا سه روز از آغاز طرح «اذان تا اذان» در برخی سینماها، تعدادی از سینماگران معتقدند این طرح نصفه‌نیمه اجرا می‌شود و همچون سال گذشته استقبالی از آن نشده است که این عدم استقبال ناشی از عدم‌ اطلاع‌رسانی درستی در این زمینه‌ی و کناره‌گیری سینماهای حوزه هنری از انجام این طرح است. 

 
 

با گذشت تقریبا سه روز از آغاز طرح «اذان تا اذان» در برخی سینماها، تعدادی از سینماگران معتقدند این طرح نصفه‌نیمه اجرا می‌شود و همچون سال گذشته استقبالی از آن نشده است که این عدم استقبال ناشی از عدم‌ اطلاع‌رسانی درستی در این زمینه‌ی و کناره‌گیری سینماهای حوزه هنری از انجام این طرح است.

حاجی‌میری: این طرح نصفه‌نیمه اجرا می‌شود

سعید حاجی‌میری که این روزها فیلم «پسر آدم،دخترحوا» را در اکران دارد در ارزیابی‌اش از طرح اذان تا اذان به خبرنگار ایسنا گفت:این طرح به صورت نصفه نیمه اجرا می‌شود و نزدیک به یک سوم سینماها که متعلق به حوزه هنری است دراین طرح شرکت نکردند و بقیه سینماها هم که اکثرا دولتی هستند و به صورت کامل آن را اجرا نمی‌کنند و در تلویزیون هم از اطلاع‌رسانی خبری نیست.

وی افزود: تلویزیون در سال گذشته از ابتدای ماه مبارک رمضان شروع به اطلاع‌رسانی کرد، اما ظاهرا امسال تحت تاثیر شرایط قرار گرفته و این باعث شکست طرح می‌شود. باید مردم را از اجرای این طرح مطلع کرد تا سینمارفتن در این ایام برایشان تبدیل به عادت شود.

حاجی‌میری «پسر آدم، دختر حوا» را هم‌چنان پرفروش‌ترین فیلم دوره خواند و گفت: این فیلم با وجود ماه مبارک رمضان در پنج‌شنبه 20 میلیون و جمعه 26 میلیون تومان فروش داشته و هم‌چنان پرفروش هستیم. اگر هم طرح «از اذان تا اذان» درست اجرا شود فروش ماه قبل ما حفظ خواهد شد. در غیر این صورت میزان فروش فیلم در این ایام طبیعی است.

ساداتیان: این طرح یکپارچه اجرا نشده است

تهیه‌کننده «هفت دقیقه تا پاییز» هم معتقد است:مشکل طرح این بود که یکپارچه نشد و حوزه هنری سینماهای خود را جدا کرد. در چنین شرایطی با توجه به تعدادسالن‌هایی که متعلق به حوزه هنری هستند، مردم نمی‌توانند به طور دقیق بدانند که کدام سینماها این برنامه را اجرا می‌کنند.

وی در عین حال به عدم تبلیغ این طرح در رسانه ملی اشاره کرد و افزود: اگر طرحی ملی اجرا شود لازم است که رسانه‌ها هم آن تبلیغ را انجام دهند تا حداقل مردم بدانند که چنین طرحی اجرا می‌شود. اکنون بسیاری از افراد نه از نام فیلم‌ها،‌ نه از نام سالن‌ها و نه از ساعات نمایش هیچ اطلاعی ندارند و در چنین شرایطی نمی‌توان انتظار استقبال چشمگیر از آن داشت.

رییسیان: اجرای این طرح امسال فعلا موفق نبوده است

حوزه هنری با کناره‌گیریش ازطرح به سینمای ایران لطمه می‌زند

علیرضا رییسیان گفت: با اطلاع‌رسانی درست و دقیق باید مخاطبین را متوجه اکران ویژه‌ی سینماها در ماه مبارک رمضان کرد.

این کارگردان که فیلم «چهل‌سالگی» را در حال اکران دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که برای طرح اکران «از اذان تا اذان» چند اتفاق افتاده است، اظهار داشت: این طرح سال گذشته در شورای صنفی نمایش مصوب شد و بسیار هم موفق بود و براساس همان تجربه تصمیم گرفته شد، امسال هم اجرایی شود.

وی افزود: البته من به نام این طرح یک تذکر شخصی داشتم که حساسیت‌برانگیز بود و بهتر بود اکران شبانه و یا اکران تابستانی نام بگیرد تا حساسیت زیادی ایجاد نکند.

این کارگردان با بیان این‌که اجرای این طرح در سال جاری تا الان موفق نبوده است به بیان چند پرسش پرداخت و گفت: حوزه‌ هنری اعلام کرده سینماهایش را در اختیار این طرح قرار نخواهد داد و با توجه به این‌که شش یا هفت نهاد دولتی و نیمه‌دولتی صاحب سینما هستند اگر هرکدام مصوبه شورای صنفی نمایش به عنوان تنها مرکز تصمیم‌گیری برای اکران‌ فیلم‌ها را وتو کنند، هیچ عملیات اجرایی در حوزه‌ی نمایش نمی‌توان انجام داد و این کار حوزه هنری اشتباه است و به خود و سینمای ایران لطمه می‌زند.

وی افزود:اگر قرار است در ماه مبارک رمضان در مراکز خاصی عبادت انجام شود، چرا صدا‌وسیما از ساعت 8 تا 12 بامداد بلاانقطاع سریال پخش می‌کند که گاهی با یکی دو فیلم تا سحر ادامه دارد که البته کار پسندیده‌ای است و مفاهیم عمیق انسانی در شکل نمایشی آن تاثیر گذارتر است. آیا پشتوانه تلویزیون قوی‌تر است یا سینما حامیان قدرتمندی ندارند؟ و یا این‌که وزارت ارشاد که باید از سینما پشتیبانی کند کم‌کاری می‌کند؟

رییسیان خاطرنشان کرد: آنچه در سینما ساخته می‌شود یا هم‌پا و یا بهتر از سریال‌های تلویزیون است و همان‌ افرادی که در سینما هستند، اکثر در تلویزیون هم مشغول به کارند. پس چرا یک جا ممنوع و یک‌جا این‌گونه فعال باشد.

این کارگردان با اشاره به طرح «اذان تا اذان» ادامه داد:چرا اطلاع‌رسانی و تبلیغات این طرح مانندگذشته اتفاق نیفتاد. ماه رمضان، ماه تزکیه و ماه‌ی است که با وجد همراه است و برای ما شیعیان جز ایام شهادت امیرمومنان

(ع) که همه محزون خواهند بود، سایر زمانش یک جور مهمانی و انبساط خاطر است که سینما مانع آن نیست، بلکه می‌تواند سختی‌های ظاهری روزه را اندکی ترمیم ‌کند.

وی تاکید کرد: فکر می‌کنم مصوبه شورای صنفی نمایش که به تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره اماکن نیروی انتظامی رسیده می‌تواند طرح موفقی باشد به شرط این‌که این پرسش‌ها از طرف مسئولان ارشاد پاسخ داده شود.

مدیر اریکه ایرانیان: امسال شرکت نکردیم باید فیلم‌های جدید اکران شود

و مدیر مجتمع سینمایی «اریکه ایرانیان» با اعلام اینکه سینمایش در طرح «اذان تا اذان» شرکت نکرده است، عنوان کرد: اگر سال گذشته این طرح به موفقیت دست یافت به این دلیل بود که مردم به دلیل شرایط جامعه نتوانسته بودند فیلم‌ها را ببینند، اما امسال فیلم‌ها دیده شده است.

علی شاهوردی در ارزیابی‌اش از طرح «اذان تا اذان» در سینماها عنوان کرد: اکنون حدود هفت هفته از اکران این فیلم‌ها گذشته است و پس ازاین مدت، دیگر مردم رغبت چندانی برای دیدن این فیلم‌ها ندارند و گویا این طرح به همین دلیل خیلی موفق نبوده است.

مدیر مجتمع سینمایی «اریکه ایرانیان» ادامه داد: اگر قرار است این طرح به شکل موفقی اجرا شود، لازم است که فیلم‌های اکران عید فطر به ماه رمضان منتقل شوند یا برخی فیلم‌های اکران نشده و به نمایش‌در نیامده به‌صورت فوق العاده برای مخاطبان به نمایش درآیند. در غیر این صورت نیم بها کردن بهای بلیت یا نمایش تا صبح و فیلم‌های دهه 70 تاثیر چندانی نخواهد داشت.

شاهوردی همچنین به تاثیر سریالهای تلویزیون و فیلم‌هایی که در شبکه خانگی توزیع می‌شوند اشاره کرد و افزود: باید قبول کنیم که سینما یک زمان و نقطه اوج و یک نقطه خواب دارد. حال اگر دوستان می‌خواهند ماه رمضان را به نقطه اوج سینما تبدیل کنند لازم است که فیلم‌های عید فطر را کمی زودتر به نمایش بگذارند وگرنه با فیلم قدیمی سینماها رونق نخواهد گرفت.

پردیس ملت: این طرح شروع خوبی داشته است

اما مدیر پردیس سینمایی «ملت» روز گذشته گفت: طرح «از اذان تا اذان» شروع خوبی داشته است.

امیرحسین علم الهدی اظهار داشت: از پنج شنبه که این طرح آغاز شده، فروش درحد پنج‌شنبه و جمعه هفته قبل بوده است و با توجه به نیم بهاء بودن بلیت، این تعداد تماشاگر یعنی یک قدم روبه جلو و در مجموع مثبت است.

بنا بر این گزارش، نمایش فیلم‌های دهه‌ی هفتاد نیز از جمله طرح‌هایی است که برای اکران ویژه‌ی طرح افطار تا سحر مطرح شده است و گفته می‌شود برای فیلم‌های «مادر»، «دلشدگان»، «بانو»، «ناخدا خورشید»، «اجاره‌نشین‌ها»، «یک‌بار برای همیشه» و «هامون» مجوز داده شده است، اما تاکنون تنها سانس نمایش فیلم«مادر» اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، سانس‌های ویژه‌ی سینماها در ایام ماه مبارک رمضان که امسال برای دومین‌سال اجرامی‌شود،باعث شد،امام‌جمعه مشهد نسبت به برنامه اکران شبانه فیلم‌ها در ماه مبارک رمضان انتقاد کند.

و پس از این انتقادات، علی سرتیپی سخنگوی شورای صنفی نمایش در نمابری توضیحاتی داد و اعلام کرد:«دراین زمان (ساعت 22) برنامه خاصی در هیچیک از مساجد و اماکن مذهبی برگزار نمی‌شود که این طرح موجب اخلال در آن گردد، به جز فیلم‌ها و سریال‌هایی که در شبکه‌های بیگانه و ماهواره‌های خارجی به صورت شبانه روزی پخش می‌گردد.»

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed