تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: بزرگداشت

تاریخ ارسال: یکشنبه، 24 مردادماه 1389  

 

بسته حمایتی خبرنگاران؛ هیاهو برای هیچ

 
 

هدیه‌ای که قرار بود در روز خبرنگار امسال در قالب «بسته‌ای حمایتی» به خبرنگاران اهدا شود و آنها را شگفت‌زده کند، اکنون گشوده شده و خبرنگاران را هم شگفت‌زده کرده اما در عمل تاکنون هیچ چیزی را عاید آن‌ها نکرده است. 

 
 

خبرگزاری فارس - هدیه‌ای که قرار بود در روز خبرنگار امسال در قالب «بسته‌ای حمایتی» به خبرنگاران اهدا شود و آنها را شگفت‌زده کند، اکنون گشوده شده و خبرنگاران را هم شگفت‌زده کرده اما در عمل تاکنون هیچ چیزی را عاید آن‌ها نکرده است.

روز خبرنگار امسال قرار بود با اعلام خبرهای خوشی از سوی رئیس‌جمهور و اعطای بسته حمایتی از سوی وی، خبرنگاران شگفت‌زده شوند.

محمد‌علی رامین، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد دهم مرداد در نشستی خبری، از خبر غیر‌منتظره رئیس‌جمهور برای خبرنگاران در روز خبرنگار خبر داد و گفت: «امسال به مناسبت روز خبرنگار برای نخستین بار دیداری با رئیس‌جمهور خواهیم داشت که تمام خبرنگاران در این دیدار حضور خواهند داشت و برای نخستین بار، شأن و جایگاه رسانه‌ها و اهالی رسانه در این برنامه هویدا خواهد شد؛ خبرنگاران در این جلسه عنایت خاص احمدی‌نژاد به خبرنگاران را مشاهده خواهند کرد و خبر خوشی در این روز برای خبرنگاران و اهالی رسانه خواهیم داشت.»

اما شنیدن وعده‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم برای شگفت‌زده کردن خبرنگاران در روز خبرنگار امسال هم خالی از لطف نیست.

سید ‌محمد حسینی نهم مرداد ماه در جمع خبرنگاران خبر از اعطای «بسته حمایتی» به خبرنگاران در روز خبرنگار داد و گفت: «این بسته شامل بخش‌های مختلف حمایتی از قشر زحمتکش خبرنگاران است که در روز خبرنگار و در آیین تجلیلی که با حضور احمدی‌نژاد برگزار خواهد شد، به عنوان هدیه به خبرنگاران اعلام و معرفی خواهد شد.

وعده‌های وزیر و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چندین روز مانده به 17 مرداد و روز خبرنگاران، باعث شد که امسال خبرنگاران مشتاق‌تر از همیشه برای فرا رسیدن روز خبرنگار بی‌صبرانه منتظر این روز بمانند.

اما اصل ماجرا در روز خبرنگار!

روز 16 مرداد و در همایش بزرگداشت مقام خبرنگار که با حضور رئیس‌جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، سید ‌محمد حسینی در پاسخ به انتظار خبرنگاران در اعلام جزئیات بسته حمایتی هدیه خبرنگاران، تنها به اعطای بن‌کارت خرید کتاب به مبلغ 50 هزار تومان اشاره کرد و پس از آقای وزیر، نوبت احمدی‌نژاد بود که به تشریح سایر محتویات این بسته شگفت‌انگیز بپردازد.

احمدی‌نژاد در آن بخش از سخنان خود که مربوط به اعلام خبرهای خوش برای خبرنگاران بود، از وزیر ارشاد درخواست کرد که مبلغ بن‌کارت خرید کتاب خبرنگاران را از 50 هزار تومان به 100 هزار افزایش دهد.

۴۰۰ هزار تومانی که انکار شد

اما احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود، خبر از اعطای هدیه نقدی 300 و 400 هزار تومان به خبرنگاران مجرد و متاهل داد اما از جزئیات این هدیه چیزی اعلام نکرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در شب 17 مرداد در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، از بخش دیگری از بسته حمایتی خبرنگاران پرده‌برداری کرد، سید ‌محمد حسینی از اعطای تسهیلات 30 میلیون تومانی به خبرنگاران برای خرید مسکن خبر داد و گفت: با موافقت رئیس‌جمهور تسهیلات، 30 میلیون تومانی خرید مسکن «به‌زودی» در اختیار خبرنگاران قرار می‌گیرد.

در ادامه پروسه شگفت‌زده کردن خبرنگاران، محمد‌علی رامین طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که وام 30 میلیون تومانی خرید مسکن تنها به 2 هزار نفر از خبرنگاران تعلق خواهد گرفت!

پیگیری هدایای انبوه خبرنگاران

برای ارزیابی میزان تحقق وعده‌های داده شده از سوی رئیس‌جمهور، وزیر ارشاد و معاون مطبوعاتی با گذشت حدود یک هفته از روز خبرنگار؛ در ابتدا طی تماسی با اداره‌کل مطبوعات داخلی معاونت مطبوعاتی، اعلام شد که بن‌کارت 50 هزار تومانی وعده داده شده از سوی وزیر ارشاد تنها به خبرنگارانی تعلق خواهد گرفت که در بانک اطلاعات خبرنگاران ارشاد ثبت هستند و نه تمام خبرنگاران و این دسته از خبرنگاران می‌توانند از روز دوشنبه ( 18 مرداد) برای گرفتن بن کارت‌های خود مراجعه کنند. همچنین اعلام شد که به علت عدم تأمین اعتبار، امکان تحقق وعده رئیس‌جمهور مبنی بر افزایش بن‌کارت خرید کتاب از 50 هزار تومان به 100 هزار تومان نیز وجود ندارد.

اما روز دوشنبه 18 مرداد با پیگیری مجدد موضوع اعطای بن‌کارت از معاونت مطبوعاتی، اعلام شد که فعلاً خبری از همان 50 هزار تومان نیز به علت عدم تأمین اعتبار نیست.

در نهایت با پیگیری‌های مکرر، روز شنبه 23 مرداد برای تحویل این بن‌کارت‌ها اعلام شد و این تاریخ نیز مجدداً به 24 مرداد‌( امروز) موکول شد، با این اوصاف تا حدودی می‌توان حدس زد که به سر سایر محتویات این بسته حمایتی(!) که قرار بود خبرنگاران را شگفت‌زده کند، چه آمده است.

طی تماس‌هایی که با نهاد ریاست‌جمهوری و معاونت ارتباطات نهاد گرفته شد، اصل موضوع اعطای هدیه 300 و 400 هزار تومان از سوی احمدی‌نژاد در همایش بزرگداشت روز خبرنگار انکار شد و اعلام شد که اصلا رئیس‌جمهور در آن همایش چنین وعده‌ای نداده است.

اما نکته جالب ماجرا این که رامین روز 22 مرداد در سفر به استان سمنان مجدداً از پرداخت کمک نقدی 400 هزار تومانی برای خبرنگاران متاهل و 300 هزار تومان برای خبرنگاران مجرد خبر داد و این باعث شد که برای بار دوم موضوع را از دفتر نهاد ریاست‌جمهوری پیگیری کنیم.

معاون ارتباطات نهاد ریاست‌جمهوری در پاسخ به فارس گفت که هیچ مصوبه‌ای در این خصوص در هیئت دولت تاکنون وجود نداشته و هیچ تصمیمی نیز در دولت برای اعطای چنین هدیه‌ای به خبرنگاران گرفته نشده است.

این میزان لطف و عطای مسئولان در حق خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار باعث شد که از پیگیری موضوع وام 30 میلیون تومانی خرید مسکن خبرنگاران منصرف شویم و عطای آن را به لقای آن ببخشیم.

این بود حکایت «بسته حمایتی» که قرار بود خبرنگاران را شگفت‌زده کند؛ اکنون این بسته کاملا گشوده شده و درون آن تمام خبرنگارانی که با انبوه مشکلات و سختی‌ها به انجام رسالت رسانه‌ای خود مشغولند، واقعا شگفت‌زده کرد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed