یک نظرسنجی جدید نشان داد که کمتر از یکچهارم آمریکاییها به رسانههای خبری بینهایت یا بسیار زیاد اعتماد دارند.
به گزارش ایسنا، این نگاه از سال 2003 تا 2007 که بیش از 10 درصد کاهش داشته، چندان تغییری نکرده است اما نکته جالب توجه در این است که صنعت آشفته روزنامه بیشترین اعتماد را از سوی افراد جوان کسب کرده است.
بر اساس یافتههای نظرسنجی موسسه گالوپ، 25 درصد از آمریکایی بینهایت یا بسیار زیاد به روزنامهها و 22 درصد به اخبار تلویزیون اعتماد دارند که مطابق با تنزل مداوم محبوبیت آنها در دو دهه گذشته بوده است.
49 درصد از افراد 18 تا 29 ساله نسبت به روزنامهها ابراز اعتماد کردند، در حالی که همین گروه اغلب عامل تنزل نرخ اشتراک روزنامههای آمریکایی به شمار میروند.
بر اساس گزارش گالوپ، جوانان بیشتر تمایل دارند در کل به موسسات اعتماد داشته باشند و رسانههای آنلاین با وجود محبوبیت رشد اغلب به رسانههای سنتی مرتبط میشوند.
لیبرالها با 35 درصد قابل اعتمادترین روزنامههای آمریکایی شناخته شدند، در حالی که روزنامههای محافظهکار در میزان اعتماد مردم تنها 18 درصد سهم به دست آوردند.
رسانهها جزء موسسات ملی بودند که آمریکاییها حداقل اعتماد را نسبت به آنها ابراز کردند، اگرچه کنگره، شرکتهای بزرگ و فراهمکنندگان پوشش خدمات درمانی بدتر ظاهر شدند.
هزار و 20 فرد بزرگسال در نظرسنجی گالوپ که در آمریکا انجام گرفت، شرکت داشتند و درصد خطای این بررسی چهار درصد اعلام شد.