تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: ویکی‏ها

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 21 مردادماه 1389  

 

درخواست گروه‌های حقوق بشر از ویکی‌لیکس

 
 

روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد، ‌گروه‌های حقوق بشر اصرار دارند که سایت ویکی لیکس از میان هزاران سند منتشر شده از اطلاعات نظامی محرمانه آمریکا، اسامی افغان‌هایی که به نیروهای آمریکایی کمک کرده‌اند را پاک کند. 

 
 

روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد ‌گروه‌های حقوق بشر اصرار دارند که سایت ویکی لیکس از میان هزاران سند منتشر شده از اطلاعات نظامی محرمانه آمریکا، اسامی افغان‌هایی که به نیروهای آمریکایی کمک کرده‌اند را پاک کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در نامه‌ای به جولیان آسانگ، موسس سایت ویکی لیکس، آمده است: ما نتایج منفی و گاهی مرگبار برای آن دسته از افغان‌هایی که به عنوان همکار یا حامی نیروهای آمریکایی شناسایی شده‌اند، دیده‌ایم.

در این نامه که از طرف سازمان عفو بین‌الملل، سازمان فعالان مبارزه با قربانیان بیگناه، بنیان جامعه باز، کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان و گروه بحران بین‌المللی خطاب به موسس سایت ویکی لیکس نوشته شده، آمده است: ما قویا از کارکنان و داوطلبان شما می‌خواهیم تا همه مدارک را چک کرده که از محو و از بین رفتن تمام مدارکی که حاوی اطلاعات شناسایی افغان‌هاست، اطمینان حاصل کنند.

به گزارش این روزنامه، این نامه موجب شد آسانگ این سوال را مطرح کند که گروه‌های فوق از زمان انتشار 70 هزار سند محرمانه درباره افغانستان از سوی ویکی لیکس در اواخر ژوئیه، چه اقداماتی برای بررسی آن انجام داده‌اند و یا این که تمایل دارند در روند پاکسازی اسامی ذکر شده، ‌چه کمکی ارائه دهند.

این فایل حاوی رشته‌ای از ادعاهای زیانبار و هم‌چنین اطلاعات برخی از جاسوسان افغان‌ بود که منجر به بیان ادعاهایی شد مبنی بر این که این رخنه اطلاعاتی می‌تواند جان افراد را به خطر بیاندازد.

سازمان عفو بین‌الملل پیشنهاد کرده که می‌تواند منابعی فراهم آورد که 15000 فایل اطلاعاتی باقی مانده را که ویکی لیکس درصدد انتشار آنهاست، بررسی کند و این که آسانگ و گروه‌های حقوق بشر درباره این مساله طی یک کنفرانس با هم صحبت کنند.

آسانگ در جواب گفته است: من وقت ندارم تا با آدم‌هایی صحبت کنم که هیچ کاری نمی‌کنند و سعی در پنهان کاری دارند. اگر سازمان عفو بین‌الملل کاری صورت ندهد،‌ من لازم می‌بینم در بیانیه‌ای امتناع این سازمان را اعلام کنم.

ویکی لیکس در صفحه توئیتر در روز 8 اوت پیامی به این مضمون گذاشت: پنتاگون می‌خواهد با رد خواست ما مبنی بر همکاری در بازبینی مدارک، ما را ورشکست کند. رسانه‌ها مسوولیتی را قبول نمی‌کنند، سازمان عفو بین‌الملل هم همینطور - چه باید کرد؟

آسانگ استرالیایی 39 ساله که سابقا یک هکر و برنامه نویس کامپیوتر بوده است، اظهار داشته که مطمئن است انتشار این مدارک کمک به تمرکز عمومی بر جنگ افغانستان و قساوت‌های احتمالی که توسط نیروهای آمریکایی انجام شد، خواهد کرد.

رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا و آدمیرال مایک مولن، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، هم‌چنان اصرار دارند که این عمل باعث به خطر افتادن افغان‌ها و نیروهای ناتو در افغانستان خواهد شد.

سایت ویکی لیکس هیچ‌گاه منبع فایل‌های اطلاعاتی افغان‌ها را آشکار نکرده است، ولی گمانه‌ها بر روی بردلی مانینگ، یکی از تحلیلگران گروه جاسوسی آمریکا است که به دلیل انتشار فیلم یک فوتی از تیراندازی هلیکوپتر آمریکایی آپاچی در سال 2007 در بغداد که در آن تعدادی غیر نظامی کشته شدند، بازداشت شده است.

مانینگ اکنون از پایگاه نظامی آمریکا در کویت به یک زندان نظامی در آمریکا منتقل شده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed