تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 20 مردادماه 1389  

 

وزارت ارشاد: خانه مطبوعات در تمام استان‌های کشور فعال شده است

 
 

مدیرکل مطبوعات داخلی معاونت مطبوعاتی گفت: در طول سالیان گذشته تنها در 17 استان، خانه مطبوعات فعال بود اما ظرف یک سال گذشته خانه‌های مطبوعات در تمام استان‌های کشور فعال شده است. 

 
 

خبرگزاری فارس - مدیرکل مطبوعات داخلی معاونت مطبوعاتی گفت: در طول سالیان گذشته تنها در 17 استان، خانه مطبوعات فعال بود اما ظرف یک سال گذشته خانه‌های مطبوعات در تمام استان‌های کشور فعال شده است.

سید احسان قاضی‌زاده در مراسم روز خبرنگار در مشهد که به همت خانه مطبوعات استان خراسان رضوی و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان برگزار شد، اظهار داشت: به تصویب رسیدن قانون مشاغل سخت و زیان‌آور در جلسه روز یکشنبه 17 مرداد 89 هیئت دولت و تعاملی که دولت با خبرنگاران دارد، حکایت از آن دارد که یک عزم راسخ در دولت برای ارتباط موثر با اصحاب رسانه وجود دارد.

وی ادامه داد: در دولت نهم و دهم شاهد توسعه مطبوعات بوده‌ایم به گونه‌ای که کل نشریات کشور پیش از دولت نهم یک هزار و 900 نشریه بود اما امروز شاهد فعالیت 2 هزار و 300 نشریه در سراسر کشور هستیم.

مدیرکل مطبوعات داخلی معاونت مطبوعاتی با بیان اینکه وزارت ارشاد در پی تقویت نشریات محلی و استانی است، گفت: میزان این نشریات بین 30 تا 70 درصد طی سالیان اخیر افزایش داشته است.

قاضی‌زاده در ادامه با اشاره به اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه رسانه‌ها و مطبوعات خاطرنشان کرد: ایجاد بانک اطلاعات خبرنگاران یکی از اقدامات مهم معاونت مطبوعاتی بوده است که تاکنون 8 هزار و 300 خبرنگار در این بانک اطلاعات ثبت شده‌اند و این بانک اطلاعات مبنای اعطای تمام تسهیلات به خبرنگاران است.

وی تصریح کرد: بیمه تکمیلی خبرنگاران یکی دیگر از اقدامات معاونت مطبوعاتی بوده است چرا که بسیاری از رسانه‌ها علی‌رغم الزام قانون در این خصوص، خبرنگاران خود را تحت پوشش هیچ بیمه‌ای قرار نداده‌اند و این خبرنگاران ممکن است به علت تعطیلی، توقیف از ادامه فعالیت محروم و متضرر شوند؛ در این راستا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عقد قرارداد با سازمان تامین اجتماعی، تمام خبرنگارانی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند را بیمه می‌کند که این امر منجر به امنیت شغلی خبرنگاران و تامین جایگاه خبرنگار می‌‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تصویب قانون سخت و زیان‌آور بودن شغل خبرنگاری و رفع ابهامات موجود با سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر خبرنگاران با هر میزان سابقه کار که داشته باشند، هر یک سال فعالیت آنها معادل یک و نیم سال محاسبه خواهد شد.

قاضی‌زاده تصریح کرد: رویکرد ما نسبت به رسانه‌ها، رویکردی توسعه‌گراست و در جهت آزادی فعالیت رسانه‌ای آنهاست.

وی یادآور شد: انتظاری که ما از مطبوعاتی داریم این است که آنها در کمال صحت، صداقت، عدالت و شفافیت به انعکاس اخبار بپردازند.

قاضی‌زاده تصریح کرد: اساسنامه خانه مطبوعات مربوط به چند سال گذشته بوده است و غالبا هم اجرا نمی‌شد؛ در طول سالیان گذشته تنها 17 استان خانه مطبوعات داشتند اما ظرف یک سال گذشته خانه‌های مطبوعات در تمام استان‌های کشور فعال شده و این حکایت از آن دارد که ما در پی تقویت رابطه خودمان با مجموعه‌های صنفی در عرصه مطبوعات هستیم.

وی در خصوص درخواست اعطای مجوز برای مطبوعات خراسان گفت: این درخواست‌ها که مدت دو سال در دبیرخانه هیئت نظارت معطل مانده و حدود 150 تقاضای جدید از خراسان واصل شده است بنای ما بر آن است که طی 3 ماه آینده تمام پرونده‌های مربوط به خراسان را در هیئت نظارت مطرح کنیم و شاهد فعالیت رسانه‌های جدید در سطح استان باشیم.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed