تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: سه شنبه، 19 مردادماه 1389  

 

تاثیر منفی فیس‌بوک و سایت‌های اجتماعی روی کارمندان

 
 

کارمندان در بسیاری از مناطق جهان زمان زیادی را در سر کار خود با گشت و گذار در سایت‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک هدر می‌دهند و به این ترتیب هزینه‌های سنگینی را به اقتصاد کشورها وارد می‌کنند. 

 
 

خبرآنلاین - کارمندان در بسیاری از مناطق جهان زمان زیادی را در سر کار خود با گشت و گذار در سایت‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک هدر می‌دهند و به این ترتیب هزینه‌های سنگینی را به اقتصاد کشورها وارد می‌کنند.

برای مثال تحقیقات در انگلستان نشان می‌دهد کارمندان این کشور با صرف وقت در سایت‌هایی مانند توئیتر و فیس‌بوک میلیاردها پوند به اقتصاد این کشور خسارت وارد کرده‌اند.

سایت کاریابی بریتانیا با نام MyJobGroup.co.uk با نظرسنجی از 1000 کارمند انگلیسی متوجه شد که نزدیک به 6 درصد از این افراد که جمعیتی بالغ بر 2 میلیون نفر را شامل می‌شوند هر روز بیش از یک ساعت را صرف گذراندن وقت در سایت‌های اجتماعی می‌کنند که نزدیک به یک هشتم وقت کاری آن‌ها را تشکیل می‌دهد. نیروی کاری این کشور نزدیک به 34 میلیون نفر است

مدیر این سایت به نام لی فایر در این باره گفت: تحقیقات ما به وضوح نشان می‌دهد که امروزه کارمندان زمان زیادی را در سایت‌های اجتماعی صرف می‌کنند که تاثیر بسیار زیادی روی روند تولید و بهره‌وری در بسیاری از شرکت‌های جهان دارد.

محاسبات کارشناسی نشان می‌دهد زمان تلف شده در سایت‌هایی مانند فیس‌بوک، توئیتر، و دیگر سایت‌های اجتماعی به طور بالقوه می‌تواند برای بریتانیا تا 14 میلیارد پوند معادل با 22.16 میلیارد دلار خسارت وارد کند.

در نظر سنجی که در بین کارمندان کشور انگلستان انجام شد نزدیک به 55 درصد اقرار کردند که در سر کار خود به سایت‌های اجتماعی سر می‌زنند و گاهی اوقات آنقدر در این سایت‌ها زمان صرف دوست‌یابی، صحبت با دوستان، به اشتراک گذاری تصویر و ویدیو، به روز کردن پروفایل خود و دیگر فعالیت‌ها می‌کنند که تاثیر بسیار منفی روی روند بهره‌وری و تولید شرکت داشته است.

این در حالی است که با وجود تاثیر واضح استفاده از سایت‌های اجتماعی روی روند تولید شرکت‌ها بسیاری از کارمندان منکر این نظریه هستند و معتقدند تاثیر استفاده از این سایت‌ها در محیط کار چندان قابل توجه نیست. برای مثال فقط 14 درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند که رفتن به این سایت‌ها روی عملکرد آن‌ها در محیط کار تاثیر منفی داشته است و حتی نزدیک به 10 درصد هم ادعا کرده‌اند بهره‌وری آن‌ها با سر زدن به سایت‌های اجتماعی افزایش هم داشته است.

این در حالی است که مقاومت گسترده‌ای مبنی بر ممنوع کردن استفاده از این سایت‌ها در سر کار وجود دارد به طوری که بیش از دو سوم از طرفداران دسترسی به این سایت‌ها در محیط کار هستند و فقط یک سوم متمایل هستند که دسترسی به سایت‌هایی مانند فیس‌بوک، توئیتر، فلیکر، یوتیوب و مانند آن‌ها در سر کار محدود شود.

بر همین اساس شاید در آینده بسیاری از شرکت‌ها نظارت بر استفاده از سایت‌های اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهند و تا حد ممکن از ورود کارمندان خود به این سایت‌ها خودداری کنند.

البته نقش سایت‌های اجتماعی در روند استخدام هم مورد توجه قرار می‌گیرد به طوری که تعدادی از شرکت‌ها در هنگام استخدام نیروی کاری جدید حساب‌های کاربری متقاضیان اشتغال به کار را در سایت‌های اجتماعی بررسی می‌کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed