تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: مسائل صنفی

تاریخ ارسال: سه شنبه، 19 مردادماه 1389  

 

نشست خبری دبیر‌کل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان

 
 

دبیر‌کل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان گفت: با تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای و تشکیل سازمان نظام روزنامه‌نگاری همچون سازمان نظام پزشکی کشور، بسیاری از امور حرفه‌ای مربوط به خبرنگاران را می‌توان به خود آنان واگذار کرد. 

 
 

خبرگزاری فارس - دبیر‌کل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان گفت: با تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای و تشکیل سازمان نظام روزنامه‌نگاری همچون سازمان نظام پزشکی کشور، بسیاری از امور حرفه‌ای مربوط به خبرنگاران را می‌توان به خود آنان واگذار کرد.

حسن اختری خاطرنشان کرد: از دولت خدمتگزار انتظار می‌رود که قانون سخت و زیان‌آور بودن شغل خبرنگاری شامل تمام روزنامه‌نگاران در بخش‌های خصوصی و دولتی شده و مانند سایر مشاغل سخت و زیان‌آور در مقابل یک سال خدمت یک و نیم سال سابقه کار محاسبه شود.

اختری گفت: بی‌علاقگی و پایین بودن انگیزش در بین همکاران مطبوعاتی و رسانه‌ای کشور باعث شده است تا آنان در اولین فرصت جذب بازار کار غیرحرفه‌ای و یا غیر‌مرتبط با روزنامه‌نگاری شوند و یا بعضا برای ایجاد امنیت شغلی اولویت اول را به مشاغل غیر از روزنامه‌نگاری اختصاص دهند و یا به صورت پاره‌وقت با جراید کشور همکاری کنند.

دبیر‌کل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با اشاره به برخی نارسایی‌ها در قانون مطبوعات تصریح کرد: قانون مطبوعات که در مقاطعی از کارآیی لازم برخوردار بود، امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و تغییر در ذائقه مطالبات مردم پاسخگوی خواسته‌ها نیست لذا ایجاد تغییرات و اصلاح آن و تهیه و تدوین قانون جامع رسانه‌ای که قانون برنامه چهارم به دولت تکلیف کرده است، انتظار می‌رود ضمن تسریع در تدوین آن از نخبگان و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز استفاده شود.

وی ابراز داشت: برخورد قوه قضائیه با رسانه‌ها و مطبوعات بسیار پرهزینه است، پیشنهاد ما این است که این قوه با استفاده از نیروهای متعهد رسانه و تشکیل هیئت‌های تخصصی حل اختلاف در محاکم از ارجاع پرونده‌ها به دلایل کم‌اهمیت جلوگیری کند و با اصلاح قانون صرفا باخاطی و مجرم که عملی مجرمانه مرتکب شده است، برخورد کند و از تعطیلی یک نشریه و بیکار کردن عده زیادی که گناهی هم جز برای امرار معاش نداشته‌‌اند، پرهیز شود.

وی خاطرنشان کرد: مطبوعات کشور در بحران جدی مخاطب به سر می‌برند و با وجود بیش از 2 هزار عنوان نشریه در زمینه‌های گوناگون و با گرایش متفاوت و مختلف از نظر تیراژ در سطح پایین و غیرقابل قبولی هستند و فقط در شرایط خاص تیراژ برخی از جراید آن همچون نقش مخالف‌خوانی به خود می‌گیرد تا حدودی تغییر می‌کند که در شأن نظام مردمی جمهوری اسلامی نیست.

اختری ادامه داد: به‌منظور فرهنگ‌سازی و بالا بردن سطح مخاطب جراید کشور، پیشنهاد می‌شود دولت در نحوه پرداخت یارانه به رسانه‌ها و مطبوعات که امری لازم و ضروری نبوده و با توجه به حجم بودجه فرهنگی دولت در سال جاری ناچیز به نظر می‌رسد، تجدیدنظر کرده و به جای پرداخت نقدی و با ارائه کمک‌های غیرنقدی در قالب تهیه نهاده‌های تولید مثل کاغذ و فیلم و زینک که در دولت‌های گذشته اعمال می‌شد و فساد زیادی نیز به همراه داشت، اقدام به خرید شمارگانی از نشریات و قرار دادن در معرض دید و مطالعه مردم در اماکن عمومی سطح مطالعات آنان را بالا ببرد.

دبیر‌کل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در خاتمه یادآور شد: تهیه و تدوین منشور اخلاقی، اسلامی و ملی برای روزنامه‌نگاران امری ضروری است؛ پزشکان که با جسم انسان سر و کار دارند دارای منشور اخلاقی بوده و برای شروع به کار طبابت قسم یاد می‌کنند اما کسانی که با روح و روان انسان‌ها سر و کار دارند از داشتن چنین منشوری بی‌بهره‌اند، با تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای و تشکیل سازمان نظام روزنامه‌نگاری همچون سازمان نظام پزشکی کشور، بسیاری از امور حرفه‌ای مربوط به آن را می‌توان به خود آنان واگذار کرد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed