شرکت اپل با راه اندازی سرویس تبلیغاتی iads خود آماده نبرد با گوگل در دنیای تبلیغات آنلاین شده است.
به گزارش فارس به نقل از گاردین، از سوی دیگر گوگل هم قصد دارد پس از موفقیت در دنیای تبلیغات رومیزی و تسخیر رایانه های شخصی به سمت تلفن های همراه هم خیز بردارد و بر روی این پلاتفورم هم سرمایه گذاری سنگینی به عمل آورد.
اپل امیدوار است پس از بازاریابی موفق آیفون و آی پد بتواند برنامه ها و سرویس های مختلفی را هم بر روی این محصولات راه اندازی کند تا درآمد خود را هر چه بیشتر افزایش دهد. تعاملی کردن آگهی ها و چندرسانه ای کردن آنها از جمله تمهیداتی است که اپل در این زمینه در نظر گرفته است.
تاکنون اپل 60 میلیون دلار سفارش آگهی در این زمینه دریافت کرده است که البته در مقایسه با درآمدهای چند میلیاردی گوگل مبلغ ناچیزی به حساب می آید. به عنوان مقایسه باید گفت که ارزش تنها یکی از قراردادهای تبلیغاتی گوگل برای سال 2009 بالغ بر 800 میلیون دلار بوده است.
کارشناسان می گویند اگر چه اپل فعلاً در این زمینه دست بالا را ندارد، اما ممکن است با اتخاذ یک استراتژی درست بتواند موفقیت خود در دنیای تلفن همراه و رایانه های لوحی را تکرار کند.