تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: زندگی دیجیتال

تاریخ ارسال: یکشنبه، 17 مردادماه 1389  

 

چشم در برابر چشم: حمله به حریم خصوصی بنیان‏گذار فیس‌بوک

 
 

مردی که زندگی 500 میلیون انسان را به کتابی گشوده شده تبدیل کرده است از این پس دیگر نمی تواند بدون اینکه همه بدانند چه اتومبیلی سوار می شود، پاتوقش کجاست و چه نوع کفشی به پا می کند از خانه خارج شود.  

 
 

مردی که زندگی 500 میلیون انسان را به کتابی گشوده شده تبدیل کرده است از این پس دیگر نمی تواند بدون اینکه همه بدانند چه اتومبیلی سوار می شود، پاتوقش کجاست و چه نوع کفشی به پا می کند از خانه خارج شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، وب سایتی که قصد دارد پا را از مرزهای زندگی خصوصی "مارک زاکربرگ" بنیان گذار شبکه اجتماعی فیس بوک فراتر بگذارد پیامی را خطاب به وی منتشر کرده است: "آقای فیس بوک! به جهانی که خود آن را خلق کرده اید خوش آمدید...چه آن را دوست داشته باشید چه نداشته باشید!"

با توجه به آثار مخربی که شاهکار "مارک زاکربرگ"، یعنی شبکه اجتماعی فیس بوک بر روی حریم خصوصی کاربران اینترنت داشته است، این وب سایت تصمیم به استخدام یک عکاس برای تعقیب این مولتی میلیاردر 26 ساله و انتشار عکسهایی از خانه، خودرو، دوستان و کلا زندگی وی گرفته تا طعم از بین رفتن حریم خصوصی زندگی افراد را به وی بچشاند؛ چشم در برابر چشم!

"رایان تایت" دبیر این وب سایت که قصد انتشار تصاویری متعدد از زندگی خصوصی زاکربرگ دارد، می گوید: "به نظر نمی آید مدیر عامل فیس بوک چندان اهمیتی برای حریم خصوصی کسی قائل باشد. از این رو فکر کردیم شاید بد نباشد چند روزی به تعقیب وی بپردازیم و تجربیات زندگی او را با همه در میان بگذاریم...اگر این کار کمی به نظر شما ناخوشایند می آید، فراموش نکنید زاکربرگ مدیر وب سایتی است که اطلاعات خصوصی صدها میلیون کاربر فیس بوک را در اختیار همه مردم جهان قرار داده است."

از سویی دیگر بسیاری با سرک کشیدن به زندگی شخصی زاکربرگ به شدت مخالف بوده و خواستار برکناری "تایت" شده اند. زاکربرگ در حال حاضر با چهار میلیارد دلار سرمایه دویست و دوازدهمین ثروتمند جهان است. اما با وجود ثروت زیاد، تصاویر منتشر شده خانه ای ساده و اجاره ای، خودرویی 20 هزار دلاری و یک گوشی آی-فن را از زندگی زاکربرگ نمایان کرده اند.

زاکربرگ تا کنون درباره نقشه ای که برای زندگی و حریم خصوصی وی کشیده شده اظهار نظری نکرده است اما در گذشته و در کنفرانسهای خبری متعدد درباره حریم خصوصی اظهار نظرهای جالبی کرده است. از جمله در واه ژانویه به نشریه Techcrunch گفته بود که "امروز دیگر عصر حریم خصوصی به پایان رسیده است."

بر اساس گزارش فاکس نیوز، برخی از متخصصان حقوقی اینترنت با استقبال از انتشار تصاویر زاکربرگ آن را شیوه ای هوشمندانه خواندند که می توان با استفاده از آن از گفته های زاکربرگ علیه خودش استفاده کرد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed