تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: بزرگداشت

تاریخ ارسال: یکشنبه، 17 مردادماه 1389  

 

تبریک‌ها و بیانه‌های مربوط به روز خبرنگار

 
 

سازمان‌ها و نهادهای مختلف، ۱۷ مرداد روز خبرنگار را تبریک گفتند. 

 
 

بیانیه سپاه به مناسبت روز خبرنگار

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با گرامیداشت هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار، اصحاب رسانه، خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع‌رسانی را افسران خط مقدم نبرد رسانه‌ای ایران اسلامی با امپریالیسم رسانه‌ای دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از سپاه نیوز؛ در بخشی از این بیانیه آمده است: هفدهم مرداد ماه سالروز شهادت محمود‌ صارمی و روز خبرنگار فرصت مناسبی برای بازخوانی کارنامه سراسر شور و شعور خبرنگاران متعهد رسانه‌های رسالت آشنا برای آگاهی‌بخشی به ملت ایران، بویژه در صحنه‌های سرنوشت‌ساز و حساس میهن اسلامی به شمار می‌رود.

این بیانیه می‌افزاید: خبرنگاران چشم ناظر و مطمئن ملت برای حضور هوشمندانه و صادقانه در حوادث، رخدادها و رویدادهای داخلی و خارجی و عامل اصلی در عرضه و انتقال دقیق، صریح و صحیح واقعیات و حقایق به افکار عمومی و در چارچوب هوشیارانه به منافع و مصالح ملی است.

این بیانیه در ادامه با اشاره به رسالت سترگ و خطیر جامعه رسانه‌ای کشور در همراهی با تحولات علمی و رشد و توسعه حیرت‌انگیز فناوری‌های ارتباطات و اطلاع‌رسانی آورده است: تولید، پردازش و نشر اطلاعات همواره با نام خبرنگاران پیوند خورده است و امروز ملل و جوامعی که تعالی و ترقی آنان در سپهر دانایی و توانایی از درخشندگی خاصی برخوردار است اصحاب خبر و رسانه را بعنوان یکی از عوامل مهم در دست‌یابی به موفقیت‌ و سربلندی مورد تکریم و ستایش قرار می‌دهند.

این بیانیه با برشماری تهدیدات فراروی رسانه‌ها و خبرنگاران و تبیین راهبرد نظام سلطه در قلب حقایق و واقعیات از طریق مدیریت و سازماندهی رسانه‌های وابسته، مهندسی جریان‌های خبری و بکارگیری خبرنگاران تربیت شده در محافل ابر رسانه‌های غربی - صهیونیستی، مسوولیت خبرنگاران جامعه ایرانی را بسیار خطیر معرفی و تصریح کرده‌ است: اصحاب رسانه بویژه خبرنگاران فهیم و با بصیرت ایرانی می‌توانند با خلاقیت، هوشمندی و اتخاذ شیوه‌های کارآمد، مؤثر و متفاوت و توام با انصاف و واقع گرایی، اهداف شوم و رفتارهای دروغین رسانه‌های سلطه‌ را افشا و منافع و مصالح سلطه‌گران و قدرت‌های زورگوی جهانی را به چالش بکشانند و با شناسایی و حمله به نقاط آسیب‌پذیر جریان خبری - اطلاع‌رسانی دشمنان انقلاب و نظام، قدرت‌ رسانه‌ای ایران اسلامی را در این مصاف نابرابر و معنادار به آنان تحمیل کنند.

این بیانیه در پایان با تبریک روز خبرنگار به جامعه رسانه‌ای و آحاد خبرنگاران فهیم، فعال و متعهد کشور و قدر‌دانی از تعامل مثبت و سازنده با روابط عمومی سپاه و تجلیل از همت جدی آنان در انعکاس کارکردها، دستاوردها و توانمندی‌های اقتدارآفرین سپاه در عرصه‌های مختلف - بویژه در حوزه نمایش قدرت بازدارندگی و آمادگی‌های همه جانبه دفاعی پاسداران انقلاب در رزمایش‌های یگانی - آورده است: بی تردید جامعه رسانه‌ای میهن اسلامی خط مقدم رویارویی با تهدیدات و جنگ نرم دشمنان انقلاب و نظام و آینه آرمان، اندیشه و فرهنگ مقاومت و ایستادگی ملت ایران محسوب می‌شود که با دمیدن روح بالندگی و اعتماد به نفس به اقشار و آحاد مختلف جامعه بویژه نسل جوان، می‌تواند ستیز رسانه‌ای غرب با استقلال، آزادی و عدالت‌خواهی ایرانیان غیور و غیرتمند را ناکارآمد و همانند عرصه‌های گوناگون دیگر با شکست خفت‌بار و مقتضحانه مواجه سازد.


وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی: ۱۷ مرداد روز عزت و سربلندی خبرنگاران است

وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت‌: 17 مرداد، روز عزت‌، سربلندی و سپاس از تلاش های شبانه روزی خبرنگاران است.

به گزارش ایرنا، دکتر مرضیه وحید دستجردی در آیین گشایش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ( وبدا)، در آستانه روز خبرنگار اظهار داشت: امروزه رسانه ها به مثابه دانشگاههای عمومی جامعه و یکی از گروههای مرجع به شمار می ایند که در شکل گیری افکار عمومی نقش مهمی را ایفا می کنند.

وی با بیان اینکه حوزه سلامت شامل تمام برهه های زندگی فرد از بدو تولد تا زمان مرگ وی می شود، گفت‌:‌ با توجه به اینکه قراراست جمهوری اسلامی ایران، در افق 1404 سالم ترین مردم منطقه را داشته باشد، بنابراین رسانه ها ، نقش مهمی را در سلامت مردم در چشم انداز 20 ساله کشور ایفا می کنند.

وزیر بهداشت با تاکید بر گسترش سطح تعاملات رسانه ها با وزارت بهداشت افزود‌: وجود رسانه ها و فعالیت های آنها در حوزه سلامت از اولویت های بزرگ وزارت بهداشت است و بدون فعالیت رسانه ها و خبرنگاران نمی توان به اهداف سلامت در جامعه دست یافت.

وی در بخش دیگری از سخنانش، یافته های یک پژوهش در کمیته اخلاق پزشکی یکی از دانشگاههای علوم پزشکی کشور را یادآور شد و گفت:‌ بر اساس این یافته ها، مردم حدود 40 درصد اطلاعات پزشکی را از پزشکان ، 40 درصد دیگر اطلاعات پزشکی را از رسانه های تصویری و 20 درصد دیگر را از رسانه های مکتوب دریافت می کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت‌: براساس این یافته ها، دانشجویان کشور، حدود 85 درصد اطلاعات مربوط به سلامت را از رسانه های مکتوب دریافت می کنند که نشاندهنده توجه اقشار مختلف به انواع رسانه هاست.

وحید دستجردی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت، هیچ تبعیضی را نسبت به هیچ رسانه ای ایجاد نمی کند،‌ گفت‌: برای این وزارتخانه تمام رسانه ها اعم از مکتوب و تصویری اهمیت دارد زیرا معتقدیم که این رسانه ها هستند که می توانند در مردم تغییر نگرش در سبک زندگی در رابطه با سلامتشان ایجاد کنند.

وی به عنوان مثال ، به نقش و تعامل سازنده خبرنگاران در رابطه با آنفلوآنزای نوع A و پیشگیری از این بیماری در کشور اشاره کرد و افزود: اگر رسانه ها به موقع اطلاع رسانی نمی کردند، امروز به دو مورد مرگ و میر در یک میلیون جمعیت مبتلا بر اثر این بیماری، دست نمی یافتیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: ‌براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به آنفلوآنزای نوع A بین دو تا چهارده و نیم نفر به ازای هر یک میلیون نفر است که با همکاری رسانه ها، ایران حداقل این مرگ و میر را داشت.

وی به عنوان نمونه به تعداد 46 تخت آی.سی. یو در بیمارستان هفتم تیر تهران اشاره کرد و گفت‌: مصدومان حوادث ترافیکی بین 80 تا 90 درصد افراد بستری در این تخت ها را تشکیل می دهند که از این تعداد، 50 درصد آنها به موتور سوارها ارتباط می یابد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهارداشت‌: کاهش مصدومین حوادث ترافیکی به تغییر در شیوه زندگی مرتبط است که در این میان، نقش رسانه ها بسیار پر رنگ است.

ضرغامی؛ روز خبرنگار را تبریک گفت

رییس سازمان صدا و سیما به مناسبت 17 مرداد(روز خبرنگار) پیامی را منتشر کرد.
به گزارش ایلنا، متن کامل پیام ضرغامی بدین شرح است:

برای ساختن جهانی نو کوشیدن، حریم قلم را نگاه داشتن، برای صید " مروارید حقیقت" دل به دریای خطر سپردن، کار انسانهای متعهدی است که هرروز پرده از روی ناآگاهی و بیخبری ‌برمی‌دارند و" بیداری" را نوید می‌دهند، اینان " خبرنگارند".

"17 مرداد" روز" خبرنگار" است، روز" صاحب خبرانی" که بازتابانیدن "واقعیت" را بدون شرط و در هر شرایطی پذیرفته‌اند و به نیکی آن را به انجام می‌رسانند.

"17 مرداد" روز "جان آگاهانی" است" جان پرور" که جان عزیز را بر سر "بیداری" و" آگاهی و پویایی" نهادند.

با گرامیداشت یاد و نام "شهدای شهد نوش خبر" به ویژه شهیدان" رسانه ملی"، این روزرا به همه "راهیان وادی آگاهی" و" راویان عشق و آزادی" و نیک اندیشان بلندنظر عرصه " اطلاع رسانی" تبریک می‌گویم.

سازمان اوقاف و امور خیریه روز خبرنگار را تبریک گفت

سازمان اوقاف و امور خیریه با انتشار بیانیه ای روز خبرنگار را تبریک گفت.

به گزارش ایلنا متن کامل این بیانیه بدین شرح است: 17مرداد ماه یادآور تلاش و تکاپوی از خودگذشتگانی است که سهم مهمی را در آگاهی، دانایی، بصیرت مردم سرزمین کشورمان بر عهده دارند.

سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی که به نام روز خبرنگار نامگذاری شده تاکیدی بر تلاش ایثارگرانه و مجاهدت عاشقانه خبرنگاران اصحاب رسانه دارد که با قلم، کلمه و اندیشه زندگی می‌آفرینند و بر کالبد جامعه طراوت، شادابی و آگاهی می‌بخشند.

سازمان اوقاف و امور خیریه با گرامیداشت این روز فرخنده و تبریک به همه خبرنگاران و پیام‌آوران دانش‌ و آگاهی، امیدوار است مسئولان محترم با تلاش و پیگیری و تصویب قوانین و مقررات لازم، ضمن کاستن از بار آلام و سختی‌ها و مشکلات شغلی خبرنگاران عزیز راه را بر توسعه روزافزون رسانه‌ها در بخش‌های مختلف، پاسخگویی به نیازها و شفاف‌سازی هر چه بیشتر فرآیند اطلاع‌رسانی هموار سازند.

حوزه هنری روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفت

حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی طی پیامی روز خبرنگار را به تمامی فعالان عرصه رسانه‌ تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ در این پیام آمده است: اصحاب رسانه انتقال دهندگان آگاهی به مردم هستند، واسطه دانستن مردم و در این راه مهمترین نقشی که می توانند ایفا کنند، برگزیدن صداقت است.

در پیام حوزه هنری اضافه شده است: صداقت در انتقال حقیقت است که مردمی را به پیشرفت می‌رساند و آن چنان سطح آگاهی‌شان را بالا می برد که بتوانند پذیرای جامعه‌ای پیشرفته و سالم باشند و از سویی، عدم صداقت است که آنها را در بی خبری فرو می‌برد چونان که سالهای سال هم اگر بگذرد، پیشرفتی در امور مادی و معنوی خود نخواهند داشت.

همچین با تاکید بر نقش رسانه‌ها یادآور شده است: امروز به ویژه این نقش پررنگتر و مهمتر از هر دوره‌ای جلوه می کند چراکه نسل جوان علاقمند به دانستن هستند و در این راستا خبرنگاران برای آگاهی وظیفه مهمی ایفا می‌کنند.

و درپایان این پیام آمده است: همه این موارد حاکی از آن است که از آن جایی که انقلاب در دهه چهارم خود نقشه‌ها و برنامه هایی دارد، این مهم عملی نمی شود مگر این که آگاهی مردم افزایش یابد و در نهایت این که این مهم در گرو فعالیت صادقانه اصحاب رسانه است.

بیانیه‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت روز خبرنگار

دبیرخانه‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت روز خبرنگار بیانیه داد.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است: «هفدهم مرداد‌ماه در هر سال یادآور شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی به دست گروهک آمریکایی طالبان در مزارشریف است، که با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز خبرنگار نامیده شده است.

در این فرصت مغتنم است تمامی خبرنگاران و کلیه‌ی کسانی که در حوزه‌ی تولید و توزیع خبر فعال هستند، با تأمل بیش‌تر در کار خود و با نگاهی عمیق به حیطه‌ی وظایف و تأثیری که بر افکار عمومی جامعه دارند، سنگینی رسالت خود را بیش از پیش مدنظر داشته باشند.

امروز و در حالی که بنا به فرموده‌ رهبر معظم انقلاب، نظام جمهوری اسلامی در یک نبرد تمام‌عیار تبلیغاتی و رسانه‌یی با امپراتوری نظام‌ سلطه است، وظیفه‌ی خبرنگاری به معنای افشای چهره‌ی غیرانسانی دشمنان نظام اسلامی و قالب خبررسانی صحیح و فارغ از هرگونه حب و بغض، ترویج انتقاد سازنده، منصفانه و راهگشا و به دور هرگونه تضعیف و سیاه‌نمایی، خودداری از توجیه عملکرد‌های اشتباه و تلاش در جهت تکمیل نقاط ضعف، اهمیت روز‌افزون خود را نمایان ساخته است.

خبرنگار متعهد باید توجه داشته باشد که در دنیای رسانه‌یی امروز و در ورای هیاهو و جنجال‌های مدیریت‌شده توسط نظام رسانه‌یی امپراتوری سلطه، حقایقی ناب و مغفول‌ واقع‌شده، وجود دارد که میلیون‌ها فطرت حقیقت‌جو در سراسر جهان خواهان آگاهی از این حقایق هستند؛ حقایقی مانند توزیع ناعادلانه‌ی منابع در جهان امروز، ظلم و ستم رواداشته‌شده بر ملت‌های فلسطین، عراق، افغانستان و...، پیروزی‌ها و کامیابی‌های چشم‌گیر جریان مقاومت در برابر نظام سلطه که امروز انقلاب اسلامی و نظام برآمده از این انقلاب بر تارک این جریان می‌درخشد، تنها نمونه‌هایی از این حقایق هستند که در دیکتاتوری حاکم بر جریان غالب رسانه‌یی در جهان امروز عمدا مورد سانسور قرار می‌گیرند.

دبیرخانه‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تبریک روز خبرنگار به تمامی تلاش‌گران متعهد حوزه‌ی خبررسانی و تشکر از زحمات آنان در مسیر ایفای رسالت آگاه‌سازی، برای این عزیزان از درگاه خداوند متعال آرزوی توفیق در ایفای وظایف خود را مسألت دارد.»

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed