خبرگزاری ایسنا - رئیس جمهور که صبح شنبه در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار و تجلیل از خانواده شهدای رسانه شرکت کرده بود، با نقبی به پیامهای بازرگانی که این روزها از شبکههای تلویزیونی پخش میشوند، بر اهمیت تبلیغات در تغییر و شکلدهی افکار عمومی تاکید کرد.
محمود احمدینژاد در نشست گفت: شب گذشته در تلویزیون آگهیای در وسط سریال «زیرهشت» منتشر شد که البته گویی حواسشان نبود؛ تبلیغ تلفن همراه بود و تبلیغ میکرد که شما به کشورهای مختلف میروید میتوانید با استفاده از این تلفن با داخل ارتباط برقرار کنید. وقتی که اسم کشورهای آفریقایی و عربی را میگفت چهره یک مرد سوار بر شتر و در بیابان را پخش میکرد ولی وقتی که اسم کشورهای اروپایی را آورد، هواپیما و برج و اینها را پخش کرد. با زدن این مثال میخواستم بگویم که چقدر آنها با تبلیغات سعی میکنند ذهنیتها و افکار عمومی را شکل دهند.
رئیس جمهور همچنین در بخشی از سخنانش با بیان اینکه بسیاری از شبکههای خارجی برای تاثیرگذاری بر ذهن ملتها ایجاد شدهاست، گفت: ما باید از کار رسانهای حداکثر استفاده را بکنیم؛ البته ما نمیتوانیم خبر غیرواقعی را منتشر کنیم و از نظر اخلاقی نیز این حق را نداریم. ما در نقطه مقابل آنها قرار داریم. ما فکر میکنیم که باید خبر درست باشد، امیدآفرین و امیدبخش باشد و به نفع ملتها باشد و فکر میکنیم که اگر انسانها امیدوار باشند زودتر بساط ظلم جمع میشود و اگر مردم مایوس باشند کاری نمیتوان کرد.