تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: سازمان صداوسیما

تاریخ ارسال: سه شنبه، 12 مردادماه 1389  

 

ضرغامی: راه‌اندازی شبکه فیلم و سریال عربی بعد از رمضان و شبکه خبری اسپانیایی تا یک سال دیگر

 
 

عزت‌الله ضرغامی در هجدهمین نشست سراسری افق رسانه (ویژه معاونت برون مرزی صداوسیما) به ارائه گزارشی از فعالیت‌های شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی رسانه ملی در خارج از کشور در حضور رییس‌جمهور پرداخت.  

 
 

عزت‌الله ضرغامی در هجدهمین نشست سراسری افق رسانه (ویژه معاونت برون مرزی صداوسیما) به ارائه گزارشی از فعالیت‌های شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی رسانه ملی در خارج از کشور در حضور رییس‌جمهور پرداخت.

به گزارش ایسنا، در این نشست ضرغامی با اشاره به اهمیت رسانه اظهار کرد: در حال حاضر پنج شبکه تلویزیونی ایران در خارج از کشور فعالیت می‌کنند و انشاءالله بعد از ماه مبارک رمضان شبکه عربی زبان «آی فیلم» (IFILM) نیز فعالیت خود را آغاز می‌کند و این شبکه تلویزیونی به زبان عربی، سریال‌ و فیلم‌ پخش خواهد کرد.

ضرغامی ادامه داد: وب سایت‌هایی نیز در حوزه برون مرزی مشغول به کار هستند؛ از آن جمله وب سایت پرس تی‌وی است که بر اساس آمار ارائه شده در روز، 500 هزار نفر به آن مراجعه می‌کنند.

وی همچنین به فعالیت‌های شبکه العالم و تاثیرگذاری آن در منطقه اشاره کرد و گفت:‌ شبکه الکوثر نیز فعالیت‌های خوبی دارد و برنامه‌های موثری پخش می‌کند. در حوزه معارف نیز کارهای ارزشمندی از طریق شبکه‌های برون مرزی صورت می‌گیرد. در حوزه‌های فنی نیز این شبکه‌ها پیشگام بوده‌اند و آرشیو دیجیتال این شبکه‌ها فعال است و به نحو خوبی فعالیت می‌کند.

وی همچنین گفت: 35 شبکه رادیویی به 30 زبان دنیا در واحد برون مرزی فعالیت و برنامه پخش می‌کنند.

وی همچنین با تشکر از رییس‌جمهور گفت‌:‌ شما از همان ابتدا نگاه خوبی به رسانه ملی و واحد برون مرزی داشتید و با کمک شما کارهای خوبی صورت گرفته است. شما از راه‌اندازی شبکه پرس‌تی‌وی حمایت کردید و این حمایت‌ها باعث شد که ما مشکلاتی را که در ابتدای راه‌اندازی شبکه العالم شاهد آن بودیم در پرس‌تی‌وی آ‌نچنان مشاهده نکنیم.

وی با بیان اینکه شبکه فیلم و سریال عربی انشاءالله بعد از ماه رمضان راه‌اندازی می‌شود، گفت:‌ با توجه به اعتقادات دینی مسلمانان، این برآورد را داریم که از سریال‌ها و فیلم‌های ایرانی که از این شبکه پخش خواهند شد استقبال خوبی خواهد شد و مطمئن هستیم می‌تواند تاثیرگذاری بالایی داشته باشد.

وی همچنین گفت: ما درصدد هستیم که شبکه خبر را به زبان اسپانیولی راه‌اندازی کنیم و کلید کار در این زمینه خورده شده‌است و وارد فاز اجرایی شده‌ایم و تلاش می‌کنیم کمتر از یک سال آینده این شبکه را راه‌اندازی کنیم. البته امید داریم از امکاناتی که کشورهای اسپانیایی زبان دارند نیز بتوانیم استفاده کنیم و آن‌ها با ما همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت دیپلماسی عمومی در دستگاه سیاست خارجی کشورمان گفت:‌ می‌توان با مقداری مسامحه گفت، دیپلماسی عمومی معادل دیپلماسی رسانه‌ای است و این رسانه است که روابط بین ملت‌ها را شکل می‌دهد.

وی با بیان اینکه ما از مزیت‌های نسبی که داریم باید به نحو احسن از آن استفاده کنیم، ‌گفت:‌ ما از نظر فنی قابلیت‌های خوبی داریم و باید از مزیت‌های نسبی که داریم به نحو خوبی در همه حوزه‌ها استفاده کنیم، ‌منظور از مزیت‌های نسبی،‌ وجود هنرمندان، ‌برنامه‌ریزان و دانشمندان امر رسانه و ارتباطات در کشور است.

رییس سازمان صدا و سیما گفت:‌ نیروهای با انگیزه و متعهد در حوزه برون مرزی مشغول به کار هستند که تلاش می‌کنند پیام جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان منتقل کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed