تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: مطالعات روزنامه‌نگاری

تاریخ ارسال: دوشنبه، 11 مردادماه 1389  

 

ده افزونه مفید فایرفاکس برای روزنامه‌نگاران

 
 

از بزرگترین مزایای فایرفاکس این است که می توانید ابزارهای رایگانی را نصب کنید تا هنگام کار در اینترنت، بهره وری و جریان کارتان بهبود یابد. 

 
 

شبکه بین‌المللی روزنامه‌نگاران، ایمی وب - لحظه ای تامل کنید و ببینید برای استفاده از اینترنت از چه مرورگری استفاده می کنید. (مرورگر نرم افزاری است که اطلاعات دیجیتال را در اینترنت رد و بدل می کند.) اگر کامپیوترتان با سیستم عامل ویندوز کار می کند و شما مرورگر دیگری را دوان لود نکرده اید، احتمالا دارید از اینترنت اکسپلورر استفاده می کنید. کسانی که کامپیوتر مک اینتاش دارند، از سفاری استفاده می کنند.

حقیقت این است که چندین مرورگر دیگر هم هست که رایگان می توان داون لود کرد. آنها خدمات اضافی گوناگونی ارایه می کنند. خودم فایرفاکس را ترجیح می دهم که روی هر کامپیوتری و به چندین زبان کار می کند. یکی از بزرگترین مزایای فایرفاکس این است که می توانید ابزارهای رایگانی را نصب کنید تا هنگام کار در اینترنت، بهره وری و جریان کارتان بهبود یابد. در اینجا ده افزونه فایرفاکس را که من به همه خبرنگاران توصیه می کنم، از نظرتان می گذرد:

صفحات (تب) رنگارنگ: این برنامه خیلی ساده ایست که رنگ صفحات باز مرورگر را تغییر می دهد. (وقتی صفحه تازه ای در فایرفاکس باز می کنید، یک «تب» با عنوان آن وب سایت نمایان می شود.) من معمولا ۲۰ صفحه باز در آن واحد دارم، برای همین رنگ بندی آنها کمک می کند تا آسانتر بیاد بیاورم که هر صفحه کجاست.

زوتیرو: اگر در اینترنت زیاد تحقیق می کنید، زوتیرو را قویا توصیه می کنم. آن افزونه ایست که به شما کمک می کند مطالب و منابع را گردآوری، مدیریت و ماخذگذاری کنید و به اشتراک بگذارید. امکان می دهد تاریخچه مفصل تمام کسانی را که در اینترنت یافته اید، نگه دارید و برای خود یادداشت بگذارید تا بعدا در موردش جستجو کنید. زوتیرو منبعی عالی برای خبرنگاران است.

بسته های زبانی: اگر به بیش از یک زبان صحبت می کنید، حتما دلتان می خواهد بسته های زبانی فایرفاکس را نصب کنید که شامل مجموعه کاراکترها و لغت نامه های همه زبانهاست.

بزرگنمایی تصویر: این افزونه امکان می دهد تا روی هر تصویری که در اینترنت یافته اید، زوم کنید. می توانید تصاویر را بدون داون لود، بررسی کنید. این خاصیت مخصوصا برای کسانی که اینترنت دایال آپ دارند یا در جایی با دسترسی محدود به اینترنت هستند، کمک بزرگی است.

تین آی: این یک ابزار عالی جستجوی معکوس است که سال پیش در آی جی نت معرفی شد و حالا بصورت افزونه فایرفاکس درآمده است. این افزونه به شما نشان می دهد که منشا یک عکس کجا بوده و آیا کسی آن را تغییر داده یا خیر.

سیمیلار وب و استامبل آپان: افزونه سیلیمار وب شبیه استامبل آپان است و حتی آیکونشان یک شکل به نظر می آد. این افزونه بلافاصله وب سایتهای مشابه با آنچه را اکنون دارید می بینید، نشان خواهد داد. استامبل آپان هم یک موتور توصیه است که امکان می دهد به وب سایتی که شبیه علایق شماست، استامبل یا برخورد کنید.

جی میل منجر: اگر از جی میل و نرم افزارهای گوگل استفاده می کنید، داشتن این افزونه واجب است.

میان برهای گوگل: اگر از دیگر محصولات گوگل مانند گوگل ریدر یا ابزارهای وب مستر استفاده می کنید، این افزونه میان برهایی درست می کند که دسترسی به ابزارهای پرمصرف را آسان و آنی می کند.

فایرباگ: این افزونه ای عالی برای خبرنگاران چند رسانه ایست، زیرا امکان می دهد تا اچ تی ام ال، جاواسکریپت و سی اس اس در هر صفحه وبی را مجانی ویرایش، باگ زدایی و مونیتور کنید.

فهرست کامل افزونه ها اینجاست. فقط یادتان باشد هرچقدر افزونه بیشتری نصب کنید، فایرفاکس باید اطلاعات بیشتری را مدیریت کند. اگر دهها افزونه نصب کنید، مرورگر شما کند خواهد شد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed