تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: مسائل صنفی

تاریخ ارسال: دوشنبه، 11 مردادماه 1389  

 

مجمع عمومی و فوق‌العاده انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان برگزار شد

 
 

مجمع عمومی و فوق‌العاده انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با حضور نماینده وزارت کشور برگزار شد.  

 
 

مجمع عمومی و فوق‌العاده انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با حضور نماینده وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش فارس، در مجمع عمومی انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان گزارش عملکرد سالیانه انجمن توسط حسن اختری دبیر کل انجمن ارائه شد.

در ادامه این مجمع اصلاح بندهایی از اساسنامه انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان مطرح شد که بر اساس اصلاحیه جدید اساسنامه، اعضای هیئت مدیره به مدت 3 سال انتخاب خواهند شد با این توضیح که این اصلاحیه شامل هیئت مدیره فعلی نخواهد بود و پس از انتخابات هیئت مدیره جدید این بند از اساسنامه اجرایی خواهد شد.

تشکیل هیئت اجرایی از دیگر بندهای اصلاحی در اساسنامه جدید انجمن است که بر اساس آن هیئت اجرایی به ارکان انجمن اضافه خواهد شد که هیئت اجرایی خود متشکل از تعدادی کمیته است که توسط مدیر اجرایی اداره می‌شود انتخاب مدیر اجرایی به پیشنهاد دبیرکل و تصویب هیئت مدیره خواهد بود.

پس از طرح موارد اصلاحی اساسنامه جدید توسط دبیرکل و ارائه آن به نماینده وزارت کشور و با موافقت اعضا اساسنامه جدید به تصویب مجمع رسید.

همچنین انتخابات اعضای جدید بازرس انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان نیز در مجمع عمومی امروز برگزار شد و معصومه هدهدی و حسین سهرابی توانستند بیشترین آرای اعضای انجمن را کسب کنند و به عنوان بازرسان انجمن انتخاب شوند.

اختری: رئیس‌جمهور همکاران خود را دعوت به سعه‌صدر در مقابل خبرنگاران کند

دبیر کل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان گفت: دولت علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که تاکنون انجام داده اما در مواجهه با خبرنگاران سعه‌صدر کمتری از خود نشان داده است.

حسن اختری در گفت‌و‌گو با فارس در خصوص مشکلات صنفی خبرنگاران و مطالبات آنها اظهار داشت: اینکه شغل خبرنگاری به عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور تلقی شده، یک اقدام و حرکت به‌جا و خوبی بوده است و واقعا شغل خبرنگاری شغلی پراسترس و زیان‌آور است که این استرس‌ها در قالب‌های روحی و روانی مختلف به صورت دائم در این حرفه وجود دارد و خبرنگاران مستمرا در حالت خاص و ویژه‌ای مشغول به کار و فعالیت هستند.

وی ادامه داد: قاعدتا تمام افرادی که به حرفه خبرنگاری مشغول هستند، چه در روزنامه، چه در خبرگزاری، قوانین وضع شده باید شامل تمام این خبرنگاران شود و نمی‌توان بخش‌هایی را مستثنی قرار داد چرا که اصل شغل خبرنگاری یک شغل سخت و زیان‌آور است و تفکیک قائل شدن بین خبرنگاران، نادرست است و تقسیم‌بندی بین روزنامه و خبرگزاری نمی‌تواند مبنای صحیحی داشته باشد.

دبیر کل انجمن روزنامه نگاران مسلمان با تذکر این نکته که در حرفه خبرنگاری ثبات خاصی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ممکن است امروز خبرنگاری در روزنامه مشغول به کار باشد و فردا در خبرگزاری مشغول به کار شود یعنی این حرفه یک حالت سیال دارد یا حتی برخی از خبرنگاران در دو جا مشغول به کار هستند و حتی ممکن است خبرنگارانی در سرویس‌های مختلف و در جاهای مختلف مشغول به فعالیت باشند.

اختری تصریح کرد: آنچه در خصوص مشاغل سخت و زیان‌آور مدنظر قانونگذار بوده است، اصل خود این حرفه بوده که آن را سخت و زیان‌آور محسوب کرده است و نباید تفاوتی بین خبرنگاران قائل شد.

وی در پاسخ به این سؤال که غیر از پیگیری قانون بازنشستگی پیش از موعد خبرنگاران، دولت چه اقدامات حمایتی دیگری می‌تواند از خبرنگاران داشته باشد، گفت: فکر می‌کنم که دولت باید حرفه و شغل خبرنگاری را به عنوان افرادی که می‌توانند به عنوان چشم و گوش نظام تلقی شوند، محسوب کند چرا که خبرنگاران از یک سو به واسطه ارتباطی که با افکار عمومی دارند و از سویی دیگر به خاطر اطلاع‌رسانی و ارتباطی که با دولتمردان دارند، می‌تواند یک فرصت برای دولت تلقی شوند.

اختری افزود: دولت می‌تواند از ظرفیت و توانمندی‌های خبرنگاران به عنوان یک فرصت بسیار خوب استفاده کند و از طریق ایجاد بسترهای مناسب و اعتمادسازی، مطالبات واقعی مردم را پیگیری کند و از سوی دیگر مجموعه کارها و تلاش‌هایی را که در جهت رفاه حال مردم چه مادی و چه معنوی در حوزه دولت انجام می‌شود به اطلاع اقشار مختلف مردم برساند.

دبیر کل انجمن روزنامه نگاران مسلمان با اشاره به این مسئله که خبرنگاران می‌توانند یک خدمت دوگانه به مردم و دولت داشته باشند، متذکر شد: دولت علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که تاکنون انجام داده اما در مواجهه با خبرنگاران سعه‌صدر کمتری از خود نشان داده است و تصور می‌کنم احمدی‌نژاد می‌تواند همکاران خود در دولت را دعوت به سعه‌صدر در برخورد و مواجهه با خبرنگاران کند تا که از این طریق دولت بتواند از خبرنگاران به عنوان یک ظرفیت استثنایی استفاده کند و جلوی برخی از سوء‌استفاده‌ها گرفته شود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed