نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد که شبکه های اجتماعی و سایت های شبکه ای اینترنتی تاثیر مثبتی بر روی خریدهای الکترونیک دارند.
به گزارش فارس به نقل از آی تی ورلد، این سایت ها به عنوان ابزار کمکی خرید برای فروشندگان و خریداران عمل می کنند و در نحوه تصمیم گیری کاربران تاثیر گذارند.
بر اساس تحقیقات موسسه گارتنر فروشندگان با بررسی حال و هوای سایت های شبکه ای در مورد محصولات تولیدی آنها می توانند در مورد نحوه طراحی و توزیع آنها تصمیمات جدیدی بگیرند.
از سوی دیگر تعداد کاربرانی که بر اساس توصیه ها و نظرات دوستان و دیگر کاربران شبکه های اجتماعی و پلاتفورم های تلفن همراه در مورد خرید یک کالا یا جنس خاص تصمیم گیری می کنند هم روز به روز در حال افزایش است.
در این میان طراحی برنامه های سازگار با تلفن همراه، ارسال پیامک و محتوای ویدیویی در مورد هر محصول در جلب نظر مساعد کاربران بسیار موثر است.
همچنین 30 درصد از افرادی که پاسخگوی سوالات گارتنر بوده اند بر نقش مثبت سایت های شبکه ای بر میزان خرید تاکید کرده اند.