تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: نمایشگاه

تاریخ ارسال: یکشنبه، 10 مردادماه 1389  

 

محمدعلی رامین اعلام کرد: حذف رسانه‌های متقلب غربی از نمایشگاه مطبوعات

 
 

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد گفت: هفدمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی اینترنتی با شعار تبیین راهبردها و راهکارهای تحقق رسالت مطبوعاتی از سوم تا نهم آبان‌ماه در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.  

 
 

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد گفت: هفدمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی اینترنتی با شعار تبیین راهبردها و راهکارهای تحقق رسالت مطبوعاتی از سوم تا نهم آبان‌ماه در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدعلی رامین در نشست خبری اظهار کرد: ‌نمایشگاه امسال در فضایی متفاوت با گذشته برگزار خواهد شد.

او ادامه داد:‌ تلاش می‌کنیم فرصت‌های جدیدی در نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌ها در اختیار رسانه‌های داخلی قرار دهیم که می‌توان به تعامل و آشنایی متقابل بین رسانه‌های داخلی و خارجی اشاره کرد.

به گفته رامین امسال با یک محاسبه درست و منطقی، برخی رسانه‌های غربی از حضور در نمایشگاه حذف شده‌اند و اجازه حضور رسانه‌های پرمدعا، دروغگو و متقلب غربی که خود را سلطان بلامنازع رسانه‌های جهان می‌دانند نخواهیم داد. البته موارد استثنایی از این قاعده جدا هستند. به طوری که رسانه‌های غربی مستقل، شایسته و علاقه‌مند به مشارکت در نمایشگاه را محروم نمی‌کنیم. کما اینکه در غرب رسانه‌های اسلامی وجود دارند که از حضور آن‌ها استقبال خواهیم کرد.

او در بیان اولویت‌های حضور رسانه‌های غیرایرانی در نمایشگاه هفدهم اظهار کرد: رسانه‌های مختلف کشورهای همسایه و منطقه به‌ویژه رسانه‌های فارسی‌زبان اولویت نخست هستند، رسانه‌های جهان اسلام نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند تا با تعامل با آن‌ها ارتباط رسانه‌های داخلی و رسانه‌های اسلامی بسترسازی شود. هم‌چنین از میان کشورهای مستقل جهان، رسانه‌های فراگیر آن‌ها برای حضور اولویت دارند.

رامین خاطر نشان کرد:‌ شخصیت‌های برجسته رسانه‌یی از کشورهای مختلف برای حضور در نمایشگاه امسال دعوت خواهند شد. حضور رسانه‌های علمی و تخصصی جهان اسلام از دیگر مشخصه‌های نمایشگاه امسال خواهد بود. تاکنون حدود 700 رسانه علمی و تخصصی دانشگاه‌های جهان اسلام شناسایی شده‌اند که از تعدادی از مدیران مسوول و سردبیران آن‌ها پذیرایی خواهیم کرد تا در نشست‌ها، جلسات پرسش و پاسخ و نیز تعامل دو و چند جانبه با رسانه‌های ایران شرکت کنند.

او از جمله ویژگی‌های متفاوت هفدمین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها نسبت به سال‌های گذشته حضور نشریات تخصصی علمی و دانشگاه داخلی را عنوان و اظهار کرد:‌ از بین 600 نشریه شناسایی شده در این حوزه فرصت حضور برای تعدادی ایجاد خواهد شد تا این نشریات در اختیار افکار عمومی قرار گرفته با رسانه‌های فراگیر داخلی وخارجی آشنا شوند و با آن‌ها تعامل کنند. این تعامل می‌تواند با دانشمندان جهان اسلام نیز باشد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیان تفاوت تعریف جهان از دیدگاه‌های مختلف گفت:‌ می‌توان تعامل با جهان را با جهان اسلام آغاز کرد، حتی مسوولان وقتی از دنیا صحبت می‌کنند، صحبت از چند کشور گردن‌کش است در حالی که این غیرعلمی و غیر واقعی است.

او ادامه داد: حال اگر با تعداد زیادی از کشور اسلامی که ریشه عمیق دینی و فرهنگی دارند، آشنا شویم، جهان را گسترده‌تر از چند کشور خواهیم دید؛ در این راستا حضور کشورهای مستضعف جهان در این نمایشگاه از پنج قاره که حتی مسلمان نیستند بسیار سازنده خواهد بود، شاید آن‌رسانه‌ها شهرت نداشته باشند اما اگر اراده کنیم در تعامل با رسانه‌های جهان می‌توان انحصار رسانه‌های غرب را شکست.

وی در بیان بخش ویژه هفدهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی اینترنتی اظهار کرد:‌ همت مضاعف و کار مضاعف، نقش نظام امت و امامت در تحقق آرمان‌های اسلامی، جنگ نرم علیه اسلام و مسلمین (ایران‌هراسی، اسلام‌هراسی و...) و قانون هدفمند کردن یارانه‌ها از سرخط‌های بخش ویژه نمایشگاه امسال خواهند بود.

به گفته رامین، مسجد عنوان پنجمین مورد از بخش ویژه نمایشگاه هفدهم است؛‌ اگر مساجد در جامعه اسلامی ما فعال شوند بسیاری از دعاوی به محاکم قضایی کشیده نخواهند شد؛ همچنین پرسش‌ها و شبهات فکری و نظری حل شده و خلا‌ءهای سیاسی جامعه برطرف می‌شوند. اگر روحانیت در مساجد فعال باشند و سیاسیون در این مکان حضور یابند، خود را پشت درهای بسته احزاب مخفی نمی‌کنند و از مردم دور نمی‌شوند. اگر سیاسیون ما اهل مسجد بودند، فتنه 88 ایجاد نمی‌شد.

وی در بیان این‌که کدام یک از مطبوعات و خبرگزاری‌ها می‌توانند در نمایشگاه امسال حضور داشته باشند گفت: هیچ تبعیضی بین رسانه‌های مکتوب و آنلاین قائل نیستیم زیرا همه رسانه‌های مشروع نظام جمهوری اسلامی هستند که مجوز خود را از نظام گرفتند بنابراین فرصت حضور دارند.

او درباره‌ی فضایی که در نمایشگاه هفدهم از مصلی در اختیار این نمایشگاه خواهد بود گفت: ‌هر بخش از نمایشگاه که امکان در اختیار گذاشتن آن وجود داشته باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا در نمایشگاه امسال سمینار و نشست‌های تخصصی علاوه بر غرفه‌های موجود نیاز به فضای مناسب دارند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed