تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلویزیون

تاریخ ارسال: یکشنبه، 10 مردادماه 1389  

 

«لاست» جایزه بهترین مجموعه‌های تلویزیونی داستانی را دریافت کرد

 
 

مجموعه تلویزیونی «لاست» جایزه بهترین مجموعه‌های تلویزیونی داستانی را از انجمن منتقدان تلویزیونی دریافت کرد. 

 
 

مجموعه تلویزیونی «لاست» جایزه بهترین مجموعه‌های تلویزیونی داستانی را از انجمن منتقدان تلویزیونی دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، شب گذشته، در جریان برگزاری مراسم اهدای جوایز انجمن منتقدان تلویزیونی آمریکا در هتل بورلی هیلتن شهر لس‌آنجلس این کشور، مجموعه‌های تلویزیونی «لاست» و «بدبیاری» جایزه بهترین مجموعه تلویزیونی را دریافت کرد و «خانواده مدرن» نیز برنده جایزه بهترین مجموعه تلویزیونی کمدی شد.

به گزارش مووی وب، مجموعه تلویزیونی «گلی» (Glee) نیز با کسب سه جایزه، جوایز بهترین برنامه سال، بهترین برنامه جدید و جایزه دستاورد فردی را به دست آورد.

جایزه دستاورد فردی به جین لینچ تعلق گرفت.

از سوی دیگر «اقیانوس آرام» به تهیه‌کنندگی تام هنکس نیز جایزه بهترین سریال کوتاه را به خود اختصاص داد.

جولیانا مارگولیس بازیگر مجموعه «همسر خوب» نیز جایزه دستاورد فردی در سریال داستانی را برای بازی در این مجموعه به خود اختصاص داد.

در حدود یک ماه قبل در بخش تلویزیونی سی‌وششمین دوره‌ی جوایز سالانه ساترن، مجموعه تلویزیونی مشهور «لاست» موفق به کسب جایزه‌ی بهترین مجموعه تلویزیونی شد.

جاش هولووای از بازیگران سریال تلویزیونی «لاست» نیز جایزه بهترین بازیگر تلویزیونی مرد را دریافت کرد.

این در حالی است که در حدود دو ماه قبل، آخرین قسمت از سریال تلویزیونی «لاست» به مدت دوساعت و نیم در سرتاسر جهان به روی آنتن رفت.

طبق بررسی‌های انجام شده، ‌٥/١٣ میلیون نفر در سراسر جهان، آخرین قسمت مجموعه تلویزیونی «لاست» را مشاهده کرده‌اند؛ هرچند که این رقم در مقایسه با دیگر قسمت‌های این سریال یک رکورد محسوب نمی‌شوند.

اولین قسمت این سریال که در سپتامبر ‌‌٢٠٠٤، به روی آنتن رفت، بیش از ‌٥/١٨ میلیون بیننده داشت، قسمت آخر فصل اول نزدیک به ‌‌٢١ میلیون بیننده و دو قسمت اول فصل دوم نیز هرکدام ‌‌٢٣ میلیون بیننده داشته‌اند.

«لاست» یا گم‌شدگان (Lost) سریال تلویزیونی آمریکایی است که داستان گروهی از بازماندگان سقوط پرواز ‌‌٨١٥ اوشینیک بر فراز جزیره‌ای ناشناس در اقیانوس آرام است.

سبک کلی این مجموعه تلویزیونی معماگونه است و با یافتن هر پاسخ چندین سوال نو به وجود می‌آید.

هر قسمت سریال شامل زندگی هر کدام از بازماندگان در جزیره و قسمتی از زندگی گذشته او می‌شود. اولین قسمت این سریال در ‌‌٢٢ سپتامبر ‌‌٢٠٠٤ پخش شد و تمام شش فصل آن در ادامه روی آنتن رفت.

سریال از کانال ای.بی.سی و همینطور بسیاری از شبکه‌های کشورهای دیگر روی آنتن رفت.

«لاست» با توجه به تعداد زیاد بازیگران و فیلم‌برداری آن در اوهایو هاوایی، یکی از پرخرج‌ترین سریال‌های تلویزیونی بود.

دیمون لیندلوف، جی جی آبرامز و جفری لیبور سازندگان (نویسنده) و تهیه کنندگی فیلم توسط شبکه ABC آمریکا، بد روبوت پروداکشنز و گرس اسکیرت پروداکشنز انجام شده ‌است و از شبکه ABC آمریکا در آمریکا پخش می‌شود. موزیک متن آن توسط مایکل جیاکینو ترکیب شده است. منتقدان این سریال را تحسین نموده‌اند. این سریال توانست در سال اول پخش به تعداد ‌‌١٦ میلیون بیننده برای هر قسمت دست پیدا کند.

داستان سریال در ژانویه ‌‌٢٠٠٤ شروع شد؛ زمانی که لیود براون به ABC رفت و درخواست فیلمنامه‌ای بر اساس رمان Lord of the Flies، فیلم معروف Cast Away و سریال تلویزیونی Gilligan's Island و برنامه ریالتی شو Survivor را داد.

ABC هم سریالی را در سال ‌‌١٩٦٩ درباره بازماندگان سقوط یک هواپیما و با نام The New People روی آنتن فرستاده بود.

گادی پولاک قسمتی از داستان را بر اساس یک بازی کامپیوتری و با نام Myst نوشت.براون با جی جی آبرامز تماس گرفت که با تاچ استون استودیوز (ای بی سی استودیوز کنونی) برای نوشتن داستان pilot قرارداد داشت و سریال تلویزیونیAlias را قبلا نوشته بود.

اگرچه آبرامز برای پذیرفتن کار مردد بود، ولی گفت که داستان ماورا طبیعه خواهد بود و با دیمون لیندولف برای همکاری در ساختن استایل و کاراکتر‌ها تماس گرفت. لیندولف و آبرامز قبلا با هم سریال bible را کار کرده بودند.

دو قسمت از اپیزود یا قسمت هواپیمای «لاست»، بیشترین هزینه‌ی تاریخ شبکه‌های تلویزیونی را داشتند. شنیده می‌شود بین ‌‌١٠ تا ‌‌١٤ میلیون دلار هزینه برای این قسمت بوده است. سریال در ‌‌٢٢ سپتامبر ‌‌٢٠٠٤ هزینه‌هایش بالا گرفت و به نقطه‌ای بحرانی رسید، اما با همراهی سریال‌های Desperate Housewives وGrey's Anatomy، لاست کمک کرد تا بخت به سوی ABC برگردد و این هنوز زمانی بود که حتی روی آنتن هم

نرفته بود. با این حال مدیران اجرایی ABC و دیسنی، لایود براون را به دلیل امتیاز پایین در شبکه و همچنین ریسک کردن چنین هزینه‌هایی برای ساخت سریال اخراج کردند. قسمت pilot یا هواپیمای این سریال در ‌‌٢٤ جولای ‌‌٢٠٠٤ و در کامیکان (Comic-Con International) در سن دیگو پخش شد. هواپیمایی که به عنوان هواپیمای سقوط کرده استفاده شد، اگرچه یک بویینگ ‌‌٧٧٧ خونده می‌شد،ولی در حقیقت یک لاکهید ال-1011 (Lockheed L-1011 TriStar) بود که توسط تاچ استون و ای بی سی خریداری شده بود. هواپیما تکه تکه شده بود و آنها مجبور شده بودند قسمت‌های آن را به هاوایی ببرند.

تهیه کنندگان «لاست» در ابتدا نگران بودند که ممکن است نوع واقعی هواپیما شناسایی شود ولی به دلیل شکسته شده بودن هواپیما، عملا به عنوان یک بویینگ ‌‌٧٦٧ دیده می‌شد.

این مجموعه تلویزیونی توسط دیمون لیندلوف، جی. جی. آبراهامز و جفری لالیبر ساخته شده و بخش اعظم فیلمبرداری آن در هاوایی فیلم برداری شده است.

قسمت مقدماتی و آزمایشی این مجموعه در تاریخ ‌‌٢٢ سپتامبر ‌‌٢٠٠٤ پخش شد. بعد از آن تاریخ پنج فصل از این مجموعه به روی آنتن رفته است.

تهیه کنندگان اجرایی این مجموعه در حال حاضر آبراهامز، لیندلوف، برایان برک، جک بندر و کارلتون کیوز هستند. این مجموعه به خاطر هنرپیشگان زیاد خود و هزینه سنگین فیلمبرداری در هاوایی یکی از پرهزینه‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی است.

«لاست» تاکنون توانسته است جوایز بی‌شماری از جمله جایزه امی، بهترین سریال درام در سال ‌‌٢٠٠٥، بهترین فیلم آمریکایی در آکادمی تلویزیونی انگلستان در ‌‌٢٠٠٥، گلدن گلوب برای بهترین درام در ‌‌٢٠٠٦ و بسیاری جوایز دیگر را به خود اختصاص دهد.

این سریال به یکی از داستان‌های معروف در فرهنگ آمریکا بدل شده است؛ به طوری که به بازیها، مجلات، کتاب‌ها و سایر شبکه‌های آمریکایی راه یافته است.

«لاست» در مجموع شش فصلش، دارای ‌‌١٢١ قسمت است. فصل ششم در ‌‌١٨ قسمت روی آنتن رفت.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed