تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: سخت‌افزار

تاریخ ارسال: یکشنبه، 10 مردادماه 1389  

 

پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار

 
 

بازار لپ‌تاپ، بازاری پویا است با تنوع مدل و برند بالا که هر برند و مدل بسته به قابلیت‌های متفاوت، مخاطبانی دارند. 

 
 

روزنامه دنیای اقتصاد، مریم عسگری - بازار لپ‌تاپ، بازاری پویا است با تنوع مدل و برند بالا که هر برند و مدل بسته به قابلیت‌های متفاوت، مخاطبانی دارند.

البته به دلیل عرضه مدل‌های جدید و تکنولوژی‌های نوین به بازار، هر از چند گاهی مدل‌های پرفروش در بازار جایگاه خود را به مدل‌های جدیدتر می‌دهند و البته گاه اتفاق می‌افتد که به دلیل قیمت بالای محصولات جدید، نمونه‌های قدیمی ‌همچنان در لیست پرفروش‌های بازار قرار گیرند، ولی به هر حال مصرف کننده ناچار است خود را با تکنولوژی‌های نوین تطبیق دهد و به سمت محصولات جدید رود.مثال بارزش عرضه لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های جدید اینتل است.تا قبل از عرضه این لپ‌تاپ‌ها به بازار اکثر کاربران لپ‌تاپ و افرادی که قصد خرید این کالای تکنولوژیکی را داشتند به سراغ لپ‌تاپ‌هایی می‌رفتند که به پردازنده‌های intel core2duo مجهز بودند. گروهی نیز به لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های intel dual core گرایش داشتند؛ اما از زمانی که لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های intel core i وارد بازار شدند و بازار را به دست گرفتند، توجه کاربران لپ‌تاپ رفته رفته به سوی این لپ‌تاپ‌ها جلب شد تا جایی که بر اساس اعلام فعالان بازار، طی ماه‌های اخیر میزان تقاضا برای لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های جدید intel در حد بسیار زیادی افزایش یافته است و در حال حاضر کمتر می‌توان سراغی از لپ‌تاپ‌هایی که به پردازنده‌های سری core 2 duo یا dual core مجهزند، گرفت.در این گزارش ما مدل‌های پرفروش برندهای مطرح بازار را معرفی می‌کنیم.

sony

با وجود اینکه طی مدت اخیر عرضه‌کنندگان لپ‌تاپ‌های این برند به دلیل رقابت شدیدی که بین برندها در بازار رخ داده است، قیمت‌ها را در حد قابل توجهی کاهش داده‌اند؛ اما همچنان سابقه ذهنی کاربران لپ‌تاپ از محصولات این برند، گران‌قیمت بودن آنها است و همچنان لپ‌تاپ‌های این برند عنوان گران قیمت را در بازار یدک می‌کشند.

بر اساس اعلام فعالان بازار، طی مدت اخیر قیمت لپ‌تاپ‌های این برند در حد قابل توجهی کاهش یافته است و سری‌های جدید که به پردازنده‌های سری corei مجهزند در بازار فروش بالایی دارند.فعالان بازار لپ‌تاپ‌های سری EA و EB را از پرفروش‌ترین سری‌های لپ‌تاپ‌های سونی معرفی کردند که صفحه نمایش‌های 14 اینچی دارند و قیمت مناسبی هم دارند. در این میان می‌توان به مدل‌های VPCEA12EG،VPCEA15FG/B/Wکه به پردازنده INTEL CORE I3 و صفحه نمایش 14 اینچ مجهزند، اشاره کرد. بر اساس اعلام ایران رهجو، نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های این برند در بازار داخلی، این لپ‌تاپ‌ها به ترتیب قیمتی معادل 910 هزار تومان و یک میلیون و 150 هزار تومان دارند. همچنین مدل‌های VPCEA16FG/B/W/P/G/L ،VPCEA1AGG/B و VPCEA17FG/B نیز از لپ‌تاپ‌های پرفروش این سری هستند که به پردازنده INTEL CORE I 5، صفحه نمایش 14 اینچ مجهزند و قیمتی حدود یک‌میلیون و 300 هزار تا یک میلیون و 750 هزار تومان دارند. این لپ‌تاپ‌ها بیشتر مورد استقبال کاربران زن قرار می‌گیرد و علت هم وزن سبک و طراحی زیبای آنها است. در میان لپ‌تاپ‌های سری EB نیز مدل‌های VPCEB21FG/VPCEB15FG/B/W،W و VPCEB17FG/B/W فروش بالایی دارند که صفحه نمایشی 4/15 اینچ دارند و قیمت آنها بین 900 هزار تا یک‌میلیون و 295 هزار تومان است. این لپ‌تاپ‌ها به پردازنده سری INTEL CORE I مجهزند و بیشتر برای گیمرها و افرادی که به فضای زیادی برای کار نیاز دارند، مناسب هستند.

DELL

لپ‌تاپ‌های برند DELL از پرفروش‌ترین‌ها در بازار داخلی هستند. علت هم تنوع بالای مدل‌ها و قیمت پایین این لپ‌تاپ‌ها است. بر اساس اعلام فعالان بازار، در شرایط فعلی که اکثر خریداران لپ‌تاپ به طور تخصصی خرید نمی‌کنند، تقاضا برای لپ‌تاپ‌های این برند همچنان بالا است؛ اما زیگورات یکی از عرضه‌کنندگان لپ‌تاپ‌های این برند در بازار داخلی معتقد است: این تنوع بالای محصولات در کنار قیمت مناسب و خدمات پس از فروش مطلوب است که توجه کاربران لپ‌تاپ را به سوی این برند جلب کرده است. براساس اعلام زیگورات البته طی مدت اخیر میزان عرضه به بازار تا حدودی کاهش یافته است که این موضوع به علت رشد قیمت یوآن است. به هر حال در بازار لپ‌تاپ‌های DELL در حال حاضر سری INSPIRON و به ویژه مدل‌های 4010 و 5010 فروش بالایی دارند. این لپ‌تاپ‌ها به پردازنده‌های INTEL CORE I مجهزند و صفحه نمایش آنها برای مدل 4010 معادل 1/14 اینچ و در مورد مدل‌های 5010 6/15 اینچ است.
این لپ‌تاپ‌ها با قیمتی حدود 699 هزار تومان تا 850 هزار تومان به فروش می‌رسند.

APPLE

لپ‌تاپ‌های این برند نیز جزو گران‌قیمت‌های بازار است که البته طی مدت اخیر میزان عرضه برای این کالا تا حدودی افزایش یافته است. بر اساس اعلام فعالان بازار، علت افزایش تقاضا برای لپ‌تاپ‌های این برند کاهش قیمت‌ها است. این درحالی است که بکایی، مدیر فروش شرکت اپل ایران از ثبات قیمت‌ها طی مدت اخیر خبر می‌دهد. به گفته وی، اپل مک‌بوک پرو‌های جدیدی را با قابلیت‌های بالاتر به بازار عرضه کرده است، ولی قیمت‌ها را تغییر نداده است.به گفته وی، در حال حاضرمک‌بوک پروهای 4/15 اینچ در بازار فروش بالاتری دارند تا سایر مدل‌ها، چرا که هم قابلیت‌های بالایی دارند و هم سایز مناسبی دارند. وی مدل‌های 371LL/A و 372LL/A را از مک‌بوک پروهای پرفروش در بازار داخلی معرفی کرد که به ترتیب با قیمت دو میلیون و 50 هزار تومان و دو میلیون و 150 هزار تومان به فروش می‌رسند. وی همچنین از عرضه اندک و تقاضای بسیار کم برای لپ‌تاپ‌های سری AIR خبر داد و گفت: به علت اینکه این لپ‌تاپ‌ها بسیار ظریف هستند، پردازنده‌های ضعیفی دارند و به اپتیکال درایو هم مجهز نیستند. همچنین این لپ‌تاپ‌ها قیمت بالایی هم دارند؛ به همین دلیل تقاضا برای آنها کم است.
یکی دیگر از فعالان بازار نیز مدل‌های MB516 و MB374 را از لپ‌تاپ‌های پرفروش اپل معرفی کرد که قیمتی حدود یک میلیون و 280 هزار تومان تا یک میلیون و 520 هزار تومان دارند.

TOSHIBA

توشیبا یکی از برندهای قدیمی‌بازار لپ‌تاپ است؛ اما طی سال‌های اخیر تا حدودی از میزان تقاضا و همچنین عرضه برای لپ‌تاپ‌های این برند کاسته شده است. براساس اعلام شرکت رایان بدر الکتریک، نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های این برند در بازار داخلی، هر دسته از لپ‌تاپ‌های این برند متقاضیان خاص خود را دارد. به عنوان مثال سری TECRA مخصوص کاربران صنعتی است و سری SATELLITE PRO برای کاربران حرفه ای و سازمانی مناسب است.

بر اساس اعلام این شرکت مدل‌های A505-S6020 و M505-S4020 از لپ‌تاپ‌های پرفروش سری SATELLITE هستند که به پردازنده‌های سری CORE I،رم چهار گیگابایتی و ‌هارددیسکی با ظرفیت 500 گیگابایت مجهزند. این لپ‌تاپ‌ها با قیمتی حدود یک میلیون و 270 تا یک میلیون و 400 هزار تومان به فروش می‌رسند.همچنین مدل T130-EZ1301 از لپ‌تاپ‌های پرفروش سری SATELLITE PRO است که به پردازنده INTEL CORE 2 DUO 1.3 GHZ، رم سه گیگابایتی و ‌هارددیسکی با ظرفیت 320 گیگابایت مجهز است. این لپ‌تاپ هم با قیمت 875 هزار تومان به فروش می‌رسد.

HP

اگر چه بسیاری از کاربران لپ‌تاپ به دنبال لپ‌تاپ‌های سبک وزن هستند، ولی در گروه لپ‌تاپ‌های برند HP سری DV6 که شامل لپ‌تاپ‌های صفحه بزرگ است فروش خوبی دارند. بر اساس اعلام شرکت پاندا تکنولوژی، یکی از عرضه‌کنندگان لپ‌تاپ‌های این برند در بازار داخلی، مدل‌های 2111ا-DV6 و 2190-DV6 از لپ‌تاپ‌های پرفروش HP در بازار داخلی هستند که صفحه نمایش آنها 6/15 اینچ و پردازنده آنها نیز از سری CORE I است. این لپ‌تاپ‌ها قیمتی حدود 980 هزار تا یک میلیون و 380هزار تومان دارند.
برندهای آسیای شرقی

IBM ENOVO،ASUS،ACER از برندهایی هستند که طی مدت اخیر شرکت‌هایی نظیر امرتات و سازگار، مانور زیادی روی خدمات پس از فروش این برندها در بازار داده‌اند.
بر اساس اعلام فکوری، مدیر فروش شرکت امرتات، لپ‌تاپ‌های سری 57 مانند مدل‌های 5741 و5735 از لپ‌تاپ‌های پرفروش ایسر در بازار داخلی هستند که به پردازنده‌های COREI مجهزند. همچنین مدل ONE Aspire از مینی لپ‌تاپ‌های پرفروش بازار است که قیمتی حدود 400 هزار تومان دارد.

به گفته وی، در زمینه لپ‌تاپ‌های IBM LENOVO هم لپ‌تاپ‌های سری Ideapad و THINK PAD فروش خوبی دارند که مدل‌های Y550،Y550P و... از سری IDEAPAD از پرفروش‌های بازار هستند که قیمتی حدود 980هزارتومان تا یک میلیون و 200 هزارتومان دارند.

مدل‌های T510i-8GC،T510iو... نیز از لپ‌تاپ‌های پرفروش سری THINK PAD هستند که قیمتی حدود یک میلیون و 290 هزار تا یک میلیون و 500 هزار تومان دارند. از خانواده ایسوز هم مدل‌های لپ‌تاپ‌های سری K52 مانند مدل‌های K52JR-SX077،K52JK-SX061 و... پرفروشند که به پردازنده‌های CORE I مجهزند و قیمتی حدود یک میلیون تا یک میلیون و 100 هزار تومان دارند.

برخی از مدل‌های پرفروش لپ‌تاپ در بازار داخلی

SONY
مدل:VPCEA12EG/B گارانتی: ایران رهجو
قیمت: 910.000 تومان

TOSHIBA
مدل:A505-S6020 گارانتی: بدر سرویس
قیمت: 1.275.000 تومان

APPLE
مدل:MB372 گارانتی: اپل ایران
قیمت: 2.150.000 تومان

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed